לאחר שבתחילת המלחמה בונו הקדיש שיר במהלך הופעה של להקת יו2 למבלים שהיו במסיבה ברעים שהסתיימה בטבח, היום (ב') הלהקה פרסמה כי במהלך הופעה הוא דיבר שוב על המלחמה בין ישראל לחמאס וקרא לשלום.
1 צפייה בגלריה
בונו
בונו
בונו
(צילום: gettyimages)
בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות של הלהקה נראה הזמר האירי עומד על הבמה ואומר: "לראות את מה שהבנים של אברהם עושים זה לזה מסביב לעולם כבר מילניום, וגם היום, זה מזעזע. נוצרים, מוסלמים, יהודים - זה מזעזע. לראות את הסבל של הילדים הפלסטינים אחרי שראינו את הסבל של הילדים הישראלים זה כמעט יותר מדי. אני מבין כמה מגוחך נשמע הביטוי 'אהוב את אויבך' כעת. אנחנו לא מסוגלים אפילו לאהוב את שכנינו בלהקה, במדינה - אבל זה ציווי אלוהי ולא עצה. קל להגיד, קשה לעשות", חתם את דבריו.
לאחר מכן המוזיקאי ביצע את השיר Peace on Earth, ושינה בו את מילות השיר כך שיכילו שמות ישראליים ופלסטיניים: "שלום עולמי, אנו זקוקים לו עכשיו... מקריאים את שמותיהם ברדיו, של אנשים שלא נזכה להכיר... גל ואייאת, הינד ומילה. חייהם חשובים יותר מכל רעיון".
בונו מרבה להתבטא בנושאים חברתיים, כשרק בסוף השבוע האחרון, ספד לאלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסי, שמת במפתיע בכלא בשבוע שעבר. "בשבוע הבא ימלאו שנתיים מאז פלישתו של פוטין. הבאה בתור תהיה פולין, אחר כך ליטא, מזרח גרמניה; מי יודע לאן האיש הזה עוד ילך", אמר המוזיקאי על הבמה, "עבור האנשים הללו, 'חירות' איננה רק מילה בשיר - עבורם 'חירות' היא המילה הכי חשובה בעולם. כל כך חשובה, עד שהאוקראינים נלחמים ומתים עבורה. כל כך חשובה, עד שאלכסיי נבלני בחר לוותר על חייו עבורה".
כזכור, יומיים אחרי הטבח ב-7 באוקטובר, להקה קיימה מחווה על הבמה עבור המבלים שנכחו במסיבה בקיבוץ רעים, והקדישה להם את השיר Pride (In the Name of Love). "אני רוצה לשיר למען האנשים שלנו, אנשי מוזיקה. אנשים שמחים, אקספרימנטלים, האנשים שלנו - נשיר למענם", אמר אז הסולן. באותו ביצוע גם שונו מילות השיר: "מוקדם בבוקר, 7 באוקטובר / השמש עולה בשמי מדבר / מגן דויד, הם לקחו את חייכם / אבל הם לא יוכלו לקחת את הגאווה שלכם!".