בונו, סולן יו2, שיתף את הקהל שהגיע להופעתה של הלהקה באולם The Sphere ("הספירה", בתרגום חופשי) בלאס וגאס אמש (א'), במחווה עבור המבלים שנכחו במסיבה בקיבוץ רעים, אותה המסיבה שנגמרה בפשיטה קטלנית של מחבלי חמאס.
1 צפייה בגלריה
בונו
בונו
בונו
(צילום: gettyimages)
"אני רוצה לשיר למען אחינו ואחיותינו, ששרו בעצמם בפסטיבל נובה בישראל", אמר סולן הלהקה על הבמה והוסיף, "לשיר למען האנשים שלנו, אנשי מוזיקה. אנשים שמחים, אקספרימנטלים, האנשים שלנו - נשיר למענם".
במהלך ההופעה בונו הקדיש עבור אותם האנשים שהיו במסיבה את השיר Pride (In the Name of Love). "לאור מה שקרה בישראל ובעזה, שיר נגד אלימות נראה קצת מגוחך, אבל התפילות שלנו, הלב שלנו והכעס שלנו, תמיד היו מוכוונות כלפי שלום ונגד אלימות. והילדים היפים האלה בפסטיבל המוזיקה ההוא...", אמר, ובמהלך ביצוע השיר שינה את מילותיו: "מוקדם בבוקר, 7 באוקטובר / השמש עולה בשמי מדבר / מגן דויד, הם לקחו את חייכם / אבל הם לא יוכלו לקחת את הגאווה שלכם!".
דבריו של בונו מגיעים על רקע הדיווחים על הטבח שהתרחש במסיבת הטבע בקיבוץ רעים, שבה מאות המבלים מצאו עצמם נסים על נפשותיהם בעקבות מתקפת הפתע שהחלה את מלחמת "חרבות ברזל". חלקם הסתתרו ואחרים תועדו נלקחים בשבי. על פי זק"א באזור המסיבה נאספו כ-260 גופות, כאשר אתמול דובר זק"א, מוטי בוקצ'ין, הדגיש כי "עדיין לא סיימנו לסרוק את כל השטח מסביב". לדבריו, "זה היה מחזה שבחיים לא ראיתי, כל 40-30 מטר ראינו רכבים עם גופות, אנשים צעירים". רבים מבאי הפסטיבל עדיין נעדרים, ומשפחותיהם מנסות למצוא מידע על מצבם.