במהלך הופעת יו2 באולם The Sphere (״הספירה״, בתרגום חופשי) החדשני בלאס וגאס בסוף השבוע, בונו, סולן הלהקה, ספד לאלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסי, שמת במפתיע בכלא בשבוע שעבר. "בשבוע הבא ימלאו שנתיים מאז פלישתו של פוטין. הבאה בתור תהיה פולין, אחר כך ליטא, מזרח גרמניה; מי יודע לאן האיש הזה עוד ילך", אמר המוזיקאי על הבמה, "עבור האנשים הללו, 'חירות' איננה רק מילה בשיר - עבורם 'חירות' היא המילה הכי חשובה בעולם. כל כך חשובה, עד שהאוקראינים נלחמים ומתים עבורה. כל כך חשובה, עד שאלכסיי נבלני בחר לוותר על חייו עבורה".
בהמשך בונו ביקש מהקהל להצטרף לאמירת שמו של נבלני: "מתברר שפוטין לעולם לא אמר את שמו. אז חשבתי שהלילה, אנחנו - האנשים שמאמינים בחירות - חייבים לומר את שמו", הסביר, כשלאחר מכן הלהקה ביצעה גרסת כיסוי לשיר Don't Dream It's Over של Crowded House.
זוהי לא הפעם הראשונה שבונו והלהקה המצליחה הביעו את תמיכתם באופוזיציה הרוסית ובאוקראינה. במאי 2022, בונו וגיטריריסט הלהקה דה אדג', הופיעו בתחנת הרכבת התחתית של קייב, לאחר שהוזמנו על ידי הנשיא וולודומיר זלנסקי. "האנשים באוקראינה לא רק נלחמים עבור החירות שלהם, הם נלחמים למען כל מי שתומך בחירות", אמר אז הסולן לקהל במתחם שמשמש מאז הלחימה כמקלט, "אנו מתפללים שתיהנו מהשלום הזה בקרוב".
1 צפייה בגלריה
בונו
בונו
בונו
(צילום: gettyimages)
באוקטובר האחרון, במהלך אחת מההופעות הראשונות באולם בלאס וגאס, ימים ספורים לאחר שפרצה מתקפת חמאס האכזרית, בונו הקדיש את השיר Pride (In the Name of Love) למבלים שהיו במסיבת נובה. "לאור מה שקרה בישראל ובעזה, שיר נגד אלימות נראה קצת מגוחך, אבל התפילות שלנו, הלב שלנו והכעס שלנו, תמיד היו מוכוונים כלפי שלום ונגד אלימות. והילדים היפים האלה בפסטיבל המוזיקה ההוא...", אמר אז, ובמהלך ביצוע השיר שינה את מילותיו: "מוקדם בבוקר, 7 באוקטובר / השמש עולה בשמי מדבר / מגן דויד, הם לקחו את חייכם / אבל הם לא יוכלו לקחת את הגאווה שלכם!".