באיחור של יממה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הספד לזכרו של הסופר והעיתונאי מאיר שלו. "שמעתי בצער על פטירתו של הסופר מאיר שלו. על אף חילוקי הדעות בינינו, הערכתי את כישוריו הספרותיים ובייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל. יהי זכרו ברוך", צייץ.
1 צפייה בגלריה
מאיר שלו
מאיר שלו
מאיר שלו
(צילום: טל שחר)
שלו, אחד הסופרים המוערכים והחשובים ביותר בתרבות הישראלית, הלך לעולמו אתמול (ג') בגיל 74 לאחר מאבק במחלת הסרטן.
ראוי לציין שלאחר שנודע על מותו בשעות אחר הצהריים, נתניהו הספיק לצייץ פעמיים טרם כניסת החג, אך לא ספד לשלו, שכידוע נהג לבקר אותו בפרט ואת מחנה הימין ככלל, והיה אחד ממקטרגיו של ראש הממשלה.
בין היתר ספדו לו עוד לפני כניסת החג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.
הפוליטיקה בערה בעצמותיו של שלו וסיפקה די חומר לטור שבועי ב"ידיעות אחרונות", וב-2020 הוא אף השתתף במחאות כנגד שלטונו של נתניהו. "השתתפתי בהפגנות נגד שלטונו ואני חושב שהוא היה ראש ממשלה גרוע ביותר, אבל מטריד אותי בעיקר הימין הדתי, שקובע את סדר היום במדינה הזאת", שיתף בריאיון לעיתון ב-2021.
שלו היה עיתונאי, פובליציסט ובעל טור שבועי ב"ידיעות אחרונות" שאותו כתב במשך כ-35 שנה, עד ימיו האחרונים - ובעיקר סופר מוערך, חשוב ומצליח, שאחראי לכמה מהיצירות הבולטות של העשורים האחרונים בספרות המקומית. בין ספריו ניתן לציין את "יונה ונער", "כימים אחדים" ו"רומן רוסי". מעבר לכך, הוא כתב גם ספרי ילדים שזכו להצלחה גדולה - "הכינה נחמה", "אבא עושה בושות" וסדרת ספרי "קרמר החתול". לאורך הקריירה הארוכה והפורייה שלו, שלו זכה בפרסים ועיטורי כבוד רבים, בהם פרס ברנשטיין ופרס ברנר.