אם דאל-אי, צ'אט GPT ודומיהם לא נותנים לכם מספיק סיבות לפחד מטכנולוגיה בחיים האמיתיים, האנתולוגיה הדיסטופית האפלה והמצליחה - ובואו נודה, די מדכאת - "מראה שחורה", חוזרת לנטפליקס בעונה שישית ביום חמישי הקרוב כדי לככב לכם בסיוטים. יוצר הסדרה צ'רלי ברוקר אף סיפר בריאיון למגזין "אמפייר" בשבוע שעבר כי בצעד מתבקש לכל הדעות הוא ניסה ליצור פרק לעונה הקרובה באמצעות בינה מלאכותית - אך במהרה הבין שהוא פחות בקטע. "כתבתי 'צור לי פרק של 'מראה שחורה'', וזה יצר משהו שבמבט ראשון נראה אפשרי, אבל כשמתעמקים מבינים שזה חרא", אמר ברוקר, ואנא סלחו לו על הצרפתית.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"כל מה שהטכנולוגיה עשתה היה לחפש את כל הסינופסיסים של הפרקים הקודמים וליצור מן הכלאה ביניהם", התמרמר ברוקר שכנראה לא ממש הבין מה צ'אט GPT עושה, "כשאתה מסתכל על זה אתה מבין שאין פה אף מחשבה מקורית". המום ומאוכזב, ברוקר חזר לשים מבטחו באל ובמוחו הקודח ויצר לנו עונה חדשה מעשה ידי אדם, כמו בימים הטובים.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
העונה הקודמת והחמישית של הסדרה עלתה בשירות הסטרימינג ב-2019, כששמועות על מגפת הקורונה רק החלו לצוץ בעיר מרוחקת בסין. אך כפי שאנחנו יודעים, במהרה הקורונה חצתה עיירות, מדינות ויבשות. העולם נסגר, הזום השתלט, הקשר האנושי אבד והמציאות פיתחה דמיון מטריד לפרק של "מראה שחורה". ברוקר התאים עצמו לרוח התקופה וב-2020 הודה בריאיון ל"ניו יורק רדיו" שהוא לא עובד על פרקים נוספים כי "כרגע, אני לא יודע איך אנשים יקבלו סיפורים שעוסקים בחברות שמתפרקות", וחשש שהם רק יגרמו לדיכאון בקרב הצופים. אבל עכשיו כנראה שאנחנו מוכנים, הטראומה שככה - ברינג און דה דיכאון!
במאי אשתקד נודע לראשונה כי בענקית הסטרימינג עובדים על העונה החדשה באנתולוגיה, והצילומים החלו חודש לאחר מכן. פרט למגפת הקורונה כאמור, נראה כי אחת הסיבות העיקריות לעיכוב בהגעת העונה השישית היה סכסוך מאחורי הקלעים בנוגע לקניין רוחני בין נטפליקס לחברת Banijay Group. היוצרים, ברוקר וג'ונס, עזבו ב-2020 את חברת ההפקה שלהם, House of Tomorrow, והקימו חברה חדשה - Broke and Bones שבה נטפליקס השקיעה סכומים אדירים, אך הזכויות ל"מראה שחורה" נותרו אצל חברת האם של חברת ההפקות הקודמת - Endemol Shine Group. על פי דיווח באתר "דדליין" ביולי 2020, "נטפליקס לא הצליחה להעביר לידיה את המותג. דבר לא מונע מברוקר וג'ונס ליצור עבורה דרמות דיסטופיות בסגנון הייחודי שלהם, אך הן לא ייקראו 'מראה שחורה'". בהמשך נטפליקס הצליחו להגיע להסכם עם חברת Banijay Group (שרכשה את Endemol Shine Group) ולהוציא עונה שישית - אך פרטי העסקה אינם ידועים, ולא ברור האם המותג עבר לידיהם ומה זה אומר בנוגע לעונות נוספות. אבל אנחנו מסתפקים במועט ומקבלים את עונה 6 בזרועות פתוחות.

את מי רואים במראה?

העונה החדשה, כקודמותיה שכללו שמות גדולים כמו ג'ון האם, מיילי סיירוס וג'סי פלמונס, תהיה משופעת כוכבים - או "שחקנים כל כך מוכשרים שלמען האמת אין זכות שהם יתקיימו בכלל", כפי שהגדיר אותם ברוקר בריאיון לאתר "טודום". סלמה הייק ("דוגמה") ארון פול ("שובר שורות"), מייקל סרה ("האקסים של החברה שלי"), אנני מרפי ("שיט'ס קריק"), זאזי ביטס ("אטלנטה"), ג'וש הארטנט ("בלאק הוק דאון"), ג'ון האנה ("ארבע חתונות ולוויה אחת"), בן בארנס ("סיפורי נרניה"), דניאל פורטמן ("משחקי הכס"), דני רמירז ("טופ גאן מבריק"), הימש פאטל ("תחנה אחת עשרה"), קייט מארה ("בית הקלפים"), הקומיקאי רוב דילייני ("קטסטרופה"), רורי קלקין ("הצעקה 4" ואחיהם של קירן קלקין ומקולי קלקין), כל אלו הם רק חלק מהפרצופים המוכרים שתפגשו בעונה הקרובה.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
סלמה הייק, מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בגזרת ההפקה אל ברוקר והיוצרת-שותפה אנאבל ג'ונס יחברו המפיקים בפועל ג'סיקה רודס ,שחתומה על דרמת המד"ב "תחנה אחת עשרה", ובישא קיי. עלי, הלוא היא האמא של סדרת גיבורי-העל "מיס מארוול".

עלילת העונה השישית

עוד כשהוכרזה העונה נאמר כי תכלול יותר פרקים מקודמותיה וכי האופי שלה יהיה קולנועי יותר. ואכן, לאחרונה נודע כי בעונה יהיו חמישה פרקים לעומת הקודמת שבה היו שלושה בלבד, ובטריילר אף מתייחסים לכל פרק כסרט שייארך כשעה. מעבר לים אף שוחררו כרזות קידום של כל סרט בנפרד. כמו בעונות הקודמות, פרטי העלילה במלואם נשארים חסויים בשלב זה, אך הסינופסיס של כל סרט פורסם.
ג'ואן איומה (Joan Is Awful) הפרק שמסתמן כ"פרק הדגל" של העונה הקרובה, וכמצמרר בקרבתו למציאות - אישה רגילה מגלה כי ענקית סטרימינג דמויית נטפליקס הפכה את חייה לדרמה טלוויזיונית שבה מגלמת אותה השחקנית סלמה הייק, וכעת היא נתונה למבטו ולשיפוטו של העולם כולו. בפרק זה משתתף גם מייקל סרה.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
לוך הנרי זוג נוסע לעיירה מנומנמת בסקוטלנד על מנת ליצור סרט טבע דוקומנטרי, אך נשאב לסיפור דרמטי בעברה של העיירה.
מעבר לים במציאות אלטרנטיבית ב-1969, שני גברים נשלחים למשימה טכנולוגית מסוכנת ונאבקים בתוצאות של טרגדיה שעולה על כל דמיון. בחלק זה יככב ארון פול, ומיטיבי-הלכת יודעים שכבר לקח חלק באנתולוגיה בעבר - בעונה הרביעית הוא תרם את קולו בפרק USS Callister כשחקן מספר 61. אגב, על פי דווחים לא רשמיים מעבר לים מ-2021, בענקית הסטרימינג יש כוונה ליצור ספין-אוף לפרק.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מייזי דיי כוכבנית עם שלל בעיות נרדפת על ידי צלמי פפראצי פולשניים, בעודה מתמודדת עם השלכות תאונת פגע וברח שבה הייתה מעורבת. בפרק זה זאזי ביסט מגלמת צלמת שתעשה הכול על מנת להשיג תמונה טובה.
דיימון 79 בצפון אנגליה בשנת 1979, מוכרנית צייתנית מקבלת פקודה שעליה לעשות דברים איומים על מנת למנוע אסון. בחלק זה תככב בתפקיד הראשי השחקנית אנג'נה בסן, שהופיע גם בעונה הראשונה של "מראה שחורה", בפרק השלישי, כדמות משנה - שוטרת חלל. בשל ההבדל בזמני העלילה נראה שהליהוק מקרי ושאין רצון לקשור בין הסיפורים ליצירת יקום קולנועי.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
מתוך "מראה שחורה" - עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הסדרה עטורת הפרסים, בהם שישה פרסי אמי, עלתה לראשונה למסך הקטן ב-2011 בערוץ 4 הבריטי, ב-2016 היא נרכשה על ידי נטפליקס וקיבלה בוסט רציני לתקציב. ב-2018 אף עלה בשירות הסטרימינג ספיישל אינטראקטיבי מדובר תחת הכותרת "מראה שחורה: באנדרסנאץ'" שזכה בפרס אמי לסרט הטלוויזיוני. שמה של הסדרה לפי היוצר מגיע מהסתכלות במסך הטלפון כשהוא כבוי - ונראה, ובכן, כמו מראה שחורה.
העונה השישית צפויה להיות המפתיעה והמקורית ביותר עד כה, כשבריאיון ל"טודום" ציין ברוקר כי "כשהתחלת לעבוד עליה הפכתי באופן מכוון את ההנחות הבסיסיות שלי בנוגע למה לצפות מהסדרה. כתוצאה מכך, הפעם, לצד כמה מהסממנים המוכרים של 'מראה שחורה', יש גם אלמנטים חדשים, כולל כמה שנשבעתי בעבר שלעולם לא נעשה. הסיפורים הם עדיין לחלוטין מראה שחורה באופיים - אבל עם יותר תפניות מטורפות ומגוונים מאי פעם".