אישה התובעת את כוכב SNL בעבר הורשיו סאנז בעוון תקיפה מינית, ביקשה להוסיף לתביעה את שמותיהם של כוכבי התוכנית בעבר ג'ימי פאלון וטרייסי מורגן, וכן המפיק לורן מייקלס, כמי שאפשרו לתקיפה לקרות.
1 צפייה בגלריה
ג'ימי פאלון והורשיו סאנז
ג'ימי פאלון והורשיו סאנז
ג'ימי פאלון, הורשיו סאנז
(צילום: Evan Agostini, Jordan Strauss\AP)
לטענת התובעת, שהגישה את התביעה לפני שנה וזהותה נשארת חסויה, פאלון ומורגן היו חלק מתרבות "המסיבות" של "סאטרדיי נייט לייב" שבמסגרתה היא הותקפה על ידי סאנז. הם אף לדבריה ידעו על התקיפה, בעוד מייקלס היה מי שאפשר את התרבות הזאת. "סאנז והמאפשרים שהיו לצידו פיתו אותה לתוך עולם הסלבריטאים שלהם וגרמו לה להרגיש כמו ילדה מגניבה כי היא שותה וחוגגת עם חבורה של מבוגרים מפורסמים", אמרה עורכת דינה סוזן קרומילר. "הם הרסו את חייה. היא בילתה את שני העשורים האחרונים במאבק עם ההשלכות של מה שהם עשו לה; עכשיו תורם. אנו מצפים ללקיחת אחריות מרשת NBC, מסאנז ומכל מי שאיפשר את ההתנהגות המגעילה הזו".
בתביעה נטען כי מורגן השכיר מקום לאפטר פארטי במאי 2002, שם לכאורה תקף אותה סאנז בניגוד לרצונה כשהייתה בת 17. המהלך המשפטי של התובעת התאפשר הודות לתיקון שאושר לאחרונה בחוק למניעת אלימות מגדרית בניו יורק (GMVA), המאפשר לקורבנות של אלימות על רקע מגדר להגיש תביעות אזרחיות נגד פוגעים ואנשים שאפשרו את הפגיעות שלהם, גם לאחר שעבר זמן. על כן הודיעה עורכת הדין של התובעת כי הציפייה היא שאלו יקחו אחריות לפי חלון הזמן המאפשר זאת בחוק.
חדשות נוספות:
ב-2020, עורך דינו של סאנז כינה את ההאשמות "שקריות", ובהצהרה ל-TMZ אמר: "לפני הגשת התביעה בעילום שם, היא דרשה 7.5 מיליון דולר בתמורה לשתיקתה. אנחנו כמובן סירבנו ומתכוונים להלחם נגד הטענות חסרות השחר האלו".
דובר NBC, בה משודרת התכנית, אמר כי הרשת תבקש שוב לדחות את התביעה אחרי שעשתה זאת לראשונה כשהאשמות עלו לפני שנה, "ללא קשר לנרטיבים המשתנים של האנונימית, NBC מתכוונת לחדש את בקשת הדחייה שלה".
מאז האירוע, עזב סאנז את התכנית באופן רשמי ב-2006 (למעט כמה הופעות אורח), מורגן עזב כמה שנים לפניו ואילו מייקל עדיין עובד בתכנית ונחשב למפיקה האגדי. פאלון גם הוא עזב את "סאטרדיי נייט לייב" לפני כמעט עשור וכיום, תכניות הלייט-נייט שלו, The Tonight Show, נחשבת לאחת מתכניות האירוח האהובות בטלוויזיה.