רוג'ר ווטרס תחת מתקפה. לאחר שבמשטרת ברלין הוחלט לפתוח בחקירה בחשד להסתה בעקבות הופעתו של הזמר בשבוע שעבר בברלין, ווטרס השיב לסערה בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: AP Photo / Chris Pizzello)
"הופעותיי האחרונות בברלין עוררו מתקפה נגדי מצד אלו שרוצים להכפיש את שמי ולהשתיק אותי כי הם לא מסכימים עם ההשקפות הפוליטיות ועקרונות המוסר שלי", הוא כתב. "האלמנטים בהופעה שלי שעליהן דובר הם בבירור הצהרה שמתנגדת לפשיזם, חוסר צדק וגזענות בכל הצורות. ניסיונות להציג את האלמנטים כמשהו אחר הם לא הגונים ומונעים מאג'נדה פוליטית.
"הדמות של הדמגוג הפשיסט הלא יציב היא חלק מההופעות שלי מאז 'החומה' של פינק פלויד ב-1980. העברתי את כל חיי בדיבור נגד משטרים דכאניים היכן שלא פגשתי בהם. כשהייתי ילד במלחמה, שמה של אנה פרנק עלה לא פעם אצלנו בבית, היא הפכה לתזכורת נצחית למה קורה כשפשיזם נותר ללא פיקוח. ההורים שלי נלחמו נגד הנאצים במלחמת העולם השנייה, כשאבא שלי שילם את המחיר על כך. למרות התוצאה של המתקפה נגדי, אני אמשיך לגנות חוסר צדק ואת כל אלו שאחראים לו".
הופעותיו של ווטרס, כך על פי טענות ברשת, כללו מסרים המזכירים ייצוגים אנטישמיים וכאלה המהדהדים מסרים נאצים, ולכן הקהילה היהודית בגרמניה הודיעה שהיא מארגנת מחאה לקראת הופעתו הבאה, שתתקיים ב-28 במאי ב-Festhalle בפרנקפורט - כך לפי דיווחים שעלו ב"בילד" הגרמני.
במשטרת ברלין כאמור פתחו בחקירה בנושא ודובר המשטרה מסר ל-AFP: "אנו חוקרים חשד להסתה לשנאה כלפי ציבור מסוים מכיוון שהבגדים שנלבשו על הבמה, המזכירים לבוש של קצין אס.אס, יכולים להאדיר או להצדיק את השלטון הנאצי, ובכך להפר את שלום הציבור".
במהלך סיבוב ההופעות של ווטרס, שבימים אלה עובר בגרמניה ונקרא This Is Not a Drill ("זהו לא תרגיל"), נעשה שימוש בבלון ענק דמוי חזיר שעף מעל הקהל, ושעליו מוטבעים סממנים שונים כמו מגן דוד יהודי, ובשלבים אחרים של המופע מוקרנות על המסך שמות של קורבנות מרחבי העולם. כך באחד המקרים, לפי סיקור שעלה ב-ynet מהופעתו של ווטרס במדיסון סקוור גארדן בקיץ, בעת ביצוע השיר The Powers That Be, הוקרנה על המסך הענק שקופית עם שמה של שירין אבו עאקלה, העיתונאית הפלסטינית של רשת אל-ג'זירה שנהרגה מפגיעת קליע במהלך חילופי אש בין כוח צה"ל לבין חמושים פלסטינים. תיאור התקרית כפי שהופיעה בשקופית: "מקום: ג'נין, פלסטין. הפשע: היותה פלסטינית. העונש: מוות".