בגלל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שחל בסמיכות לחצי הגמר הראשון של תחרות השירה האירופית, תאגיד כאן ביקש שישראל תשתתף בחצי הגמר השני של האירוויזיון - שיתקיים ב-9 במאי - ובתאגיד האירופי נענו לבקשה, כך הודיעו במעמד ההגרלה שנערך הערב (ג') במאלמו, שבדיה. ישראל תתחרה בחלקו השני של המשדר.
1 צפייה בגלריה
הלוגו הרשמי של האירוויזיון במאלמו, שבדיה
הלוגו הרשמי של האירוויזיון במאלמו, שבדיה
הלוגו הרשמי של האירוויזיון במאלמו, שבדיה
בחצי הגמר הראשון של התחרות, שיתקיים ב-7 במאי, יתחרו סלובניה, איסלנד, אוקראינה, קפריסין, פולין, סרביה, פינלנד, ליטא, פורטוגל, אוסטרליה, אזרבייג'ן, מולדובה, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג, בעוד חצי הגמר השני, שיתקיים כאמור ב-9 במאי, יתחרו מול ישראל אוסטריה, אלבניה, אסטוניה, גאורגיה, מלטה, הולנד, שווייץ, נורבגיה, לטביה, יוון, סאן מרינו, בלגיה, ארמניה, דנמרק וצ'כיה. הגמר הגדול של אירוויזיון 2024 יתקיים ב-11 במאי.
בנוסף, יופיעו בחצי הגמר הראשון בריטניה וגרמניה ששייכות ל"חמש הגדולות" ועוברות אוטומטית לגמר, ושבדיה, הזוכה של השנה שעברה. ספרד, איטליה וצרפת יופיעו בחצי הגמר השני.
כזכור, במהלך סוף השבוע האחרון נקבע כי טלי גולרגנט, זמרת ישראלית בת 23, תייצג את לוקסמבורג בתחרות השירה האירופית עם השיר Fighter, לאחר שהמדינה נעדרה מהאירוויזיון ב-31 השנים האחרונות. גולרגנט נולדה בירושלים ועזבה את ישראל עם משפחתה בילדותה, כאשר כיום היא חיה בניו יורק.
בשבועות האחרונים מופעלים על איגוד השידור האירופי לחצים הקוראים להחרים את ישראל. כך בשבדיה, באיסלנד ובאירלנד כבר נחתמו עצומות בנושא, אשר קוראות לרשויות השידור שלהן לפרוש מהתחרות אם ישראל אכן תשתתף בה.
באיגוד השידור האירופי שאמון על האירוויזיון עומדים על זכותה של ישראל להשתתף ואמרו בהצהרה ל-ynet: "זוהי תחרות לגופי שידור ולא לממשלות". עוד נכתב בהצהרה הרשמית, "תאגיד השידור הישראלי השתתף בה במשך 50 שנה, ואנו מחויבים להבטיח שזה יישאר אירוע א-פוליטי".
הנציג או הנציגה הישראלית לאירוויזיון יוכרזו בשבוע הבא, בגמר תוכנית הריאליטי בקשת, ״הכוכב הבא לאירוויזיון״ שיתקיים ב-6 בפברואר, ובתאגיד השידור פרסמו כבר כאן את דרך בחירת השיר הישראלי, כשבניגוד לשנים קודמות, תהיה זו חובה לשילוב מילים בעברית, והשיר ייבחר באמצעות ועדה מקצועית.