כובשת את העולם: הסדרה "טהרן" זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי שהתקיים הלילה (ג'), בניו יורק.
3 צפייה בגלריה
מתוך הזכייה של "טהרן" בטקס פרסי האמי הבינלאומי
מתוך הזכייה של "טהרן" בטקס פרסי האמי הבינלאומי
מתוך הזכייה של "טהרן" בטקס פרסי האמי הבינלאומי
(צילום מסך)
עם זכייתה, גברה "טהרן" על סדרות כמו Aarya מהודו, El Presidente הצ'יליאנית של אמזון סטודיוס והעונה השנייה של There She Goes מאנגליה. רועי ניק, שהיה מועמד גם הוא בטקס לפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסדרה "נורמלי", הפסיד לשחקן הבריטי המוערך, דיוויד טננט ("דז").
"וואו, זה מדהים, אנחנו ממש נרגשים", אמרה היוצרת והמפיקה דנה עדן בנאום הזכייה על הבמה לצד בריאן קוקס, כוכב "יורשים" שהעניק להם את הפרס. "זה כבוד ענק. תודה לכל חברי האקדמיה והשופטים. אני רוצה לומר ש'טהרן' היא לא סדרת ריגול, היא גם עוסקת בהבנה של האנשים שמאחורי ה'אויב' שלך. אנחנו עושים את זה כל יום על הסט שלנו. אנחנו עכשיו מצלמים את העונה השנייה ועובדים עם שחקנים איראניים מכל העולם, שברחו מהמשטר הנוכחי באיראן. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ועם הרבה אהבה, ומגלים שיש לנו הרבה במשותף. נראה לי שזה נותן תקווה לעתיד, שביחד יוכלו הישראלים והאיראנים לצעוד בירושלים ובטהרן כחברים, ולא כאויבים".
בתגובה ל-ynet מסרה המפיקה שולה שפיגל: "אנחנו מאושרים ועדיין לא מעכלים אבל גאים, ועם המון מוטיבציה להמשך. יש לנו עונה שנייה מעולה". ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב גם הוא הבוקר לזכייה בציוץ בטוויטר: "ברכות לתאגיד השידור הישראלי על זכיית הסדרה 'טהרן' בפרס האמי הבינלאומי. כבוד גדול ליצירה הישראלית".
מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ: "הזכייה היא עוד צעד בכיבוש היעד המרכזי שלנו: לייצר תוכן מעולה. נמשיך להשקיע ביצירה ישראלית מגוונת ואיכותית ולהפיץ אותה לצרכן הישראלי בכל פלטפורמה ובכל זמן שיבחר. רק התחלנו".
ניב סולטן, כוכבת הסדרה: "זהו כבוד גדול להיות חלק מזכייה כל כך מרגשת. זה בעיקר מרגש לראות איזה חיבוק גדול מקבלת יצירה ישראלית בכל העולם. תודה ענקית ליוצרים, למפיקים, לשחקנים, לאנשי הצוות הרבים והמוכשרים מאחורי המצלמה, לתאגיד השידור, לאפל ובעיקר לכם הצופים! החיבוק והאהבה שלכם לסדרה זה הפרס האמיתי. נתראה בקרוב בעונה השנייה".
3 צפייה בגלריה
דנה עדן מתוך טקס פרסי האמי הבינלאומי
דנה עדן מתוך טקס פרסי האמי הבינלאומי
דנה עדן מתוך טקס פרסי האמי הבינלאומי
(צילום מסך מתוך אינסטגרם)
דרמת הריגול שיצרו משה זונדר, מאור כהן ודנה עדן עבור כאן ושזכתה להצלחה רבה עם שידורה ב-2020, נמכרה כזכור לשירות הסטרימינג של חברת אפל האמריקנית וגם שם קיבלה ביקורות חיוביות.
"טהרן" מגוללת את סיפורה של תמר רביניאן, האקרית צעירה מיחידת 8200 שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. בסדרה מככבים בין היתר ניב סולטן, מנשה נוי, לירז צ'רכי, אסתי ירושלמי, וכן שון טאוב ונאביד נגהאבן ("הומלנד"). בימים אלה מצטלמת עונתה השנייה, בהשתתפותה של השחקנית המועמדת לאוסקר גלן קלוז.
3 צפייה בגלריה
מתוך "טהרן"
מתוך "טהרן"
מתוך "טהרן"
(צילום מסך, כאן 11)
בשנים האחרונות היו מועמדות בטקס האמי הבינלאומי דווקא נציגות קומיות מישראל - "חמישים", "קופה ראשית", "רמזור" ו"נבסו" - שתי האחרונות גם זכו בפרס ב-2010 וב-2018 (בהתאמה).