נשיא המדינה יצחק הרצוג על חשיפת ynet והמשבר בדרך לאירוויזיון: "אני מנסה לסייע בו ככל שאני יכול, אני חושב שחשוב שישראל תופיע באירוויזיון כי זו במה של מאות מיליוני צופים", אמר היום (א') בכנס ירושלים של "בשבע".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בוועידת הביטחון במינכן את ספר קת היהודים שחובר על ידי מייסד חמאס
נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בוועידת הביטחון במינכן את ספר קת היהודים שחובר על ידי מייסד חמאס
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: EPA /ANNA SZILAGYI)
"אני חושב שטוב שהתאגיד כאן מנהל דיאלוג עם איגוד השידור האירופי, זה חשוב. צריך לקיים דיאלוג ודו שיח, להיות חכם ולא רק להיות צודק. יש שיר שייצג את ישראל ב-1992 שאומר שזה לא רק ספורט, זה עניין בעל משמעות מדינית והסברתית", אמר והתייחס לשירה של דפנה דקל,
2 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן
(צילום: באדיבות קשת)
כזכור, בשבוע שעבר נודע ל-ynet כי איגוד השידור האירופי (EBU) שוקל לפסול את השיר "הגשם של אוקטובר" לאירוויזיון בשל "מילותיו הפוליטיות", וכי תאגיד כאן, מצידם החליטו שלא לשנות את המילים ואת שם השיר. בתגובה לדברים, ה-EBU הוסיפו בתגובה לפניית ynet כי "אנו נמצאים כעת בתהליך של בדיקה מדוקדקת של מילות השיר - תהליך שהוא חסוי בין ה-EBU לבין תאגיד השידור הציבורי עד להחלטה סופית. לכל גופי השידור יש עד 11 במרץ להגיש את השירים שלהם באופן רשמי. אם שיר אינו עומד בקריטריונים מסיבה כלשהי, תינתן לתאגיד הזדמנות להגיש שיר חדש או מילים חדשות, בהתאם לכללי התחרות".
גם שר התרבות מיקי זוהר פנה לאיגוד השידור האירופי, כששלח מכתב שבו ביקש מהם לאשר את השיר הישראלי. "השיר שישראל שלחה לתחרות האירוויזיון נבחר על ידי ועדה מקצועית המורכבת משמות ידועים בתעשיית המוזיקה והבידור המקומית", כתב למנכ"ל תאגיד השידור האירופי. "זהו שיר מרגש, הדן בהתחדשות ובתקומה מתוך מציאות שברירית מאוד של אובדן וחורבן, ומתאר את הלך הרוח הציבורי הנוכחי בישראל בימים אלה. אנו רואים עכשיו בצורה הכי ברורה כי חיינו - כחברה אחת, מאוחדת - מצליחים לגבור אפילו על הסבל הגדול ביותר. זהו אינו שיר פוליטי.
"כפי שאמרתם בעצמכם בצורה מוערכת, ישראל משתתפת בתחרות האירוויזיון זה כמה עשורים, ואף אירחה בגאווה את התחרות כמה וכמה פעמים, כולל לפני כמה שנים ספורות. אנחנו בטוחים שתחרות האירוויזיון מייצגת יותר מכול את כוחן של התרבות והמוזיקה - וסומכים על כך שתמשיכו במשימתכם החשובה לשמור עליה נקייה מכל ניסיון לתמרון פוליטי. אני מבקש ממך לאפשר לשיר המייצג את ישראל, 'הגשם של אוקטובר', להשתתף בתחרות האירוויזיון".