אלק בולדווין נקלע לעימות נוסף עם מפגינה פרו-פלסטינית, כשהפעם האירוע התרחש בבית קפה בניו יורק, כשזו הפצירה בשחקן שוב ושוב להגיד Free Palestine, עד שזה העיף את הטלפון הסלולרי שלה. הסרטון שותף ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) וצבר מאות אלפי צפיות.
1 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
השחקן בן ה-66 הוטרד מבקשותיה של המפגינה, שחזרה על דבריה פעמים רבות. "Free Palestine, אלק, בבקשה, תגיד את זה פעם אחת ואני אעזוב אותך במנוחה. אני אעזוב אותך במנוחה, אני נשבעת. רק תגיד את זה פעם אחת".
בולדווין ניסה להתעלם מדבריה, וביקש מעובד בית הקפה להתקשר למשטרה, כשזו המשיכה. "פאק ישראל, פאק ציונים", התעקשה. "בבקשה תגיד את זה", והוסיפה אף התייחסות לתקרית החמורה על סט צילומי הסרט RUST שבמהלכה ירה בולדווין באקדח אביזרים שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי והרג את הצלמת הלינה האצ'ינס (ושעליה השחקן צפוי לעמוד למשפט על הריגה בשוגג בחודש יולי). "למה הרגת את האישה הזו? אתה הרגת את האישה הזו ולא ריצית זמן בכלא", אמרה.
עובד בית הקפה והשחקן ניסו להוציא את המפגינה מהמקום, אך ללא הואיל. "תוכל לעשות לי טובה רגע?", אמר השחקן לפני שהעיף את הטלפון של המפגינה מידיה.
כזכור, התקרית הטרגית שאליה התייחסה המפגינה התרחשה על סט הסרט RUST, מערבון שהצטלם בניו מקסיקו, באוקטובר 2021, כשהשחקן זוכה האמי ששימש גם כמפיק בסרט, ירה באקדח אביזרים, שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי. גוטיירז ריד הייתה חברת הצוות הראשונה לעמוד למשפט סביב הריגתה של האצ'ינס, כאשר עוזר הבמאי, דייב הולס, קיבל עסקת טיעון בשנה שעברה במסגרתה הורשע בהתנהלות רשלנית עם נשק.
בולדווין עצמו צפוי גם הוא לעמוד למשפט על הריגה בשוגג שיחל בחודש יולי. זאת למרות שבאפריל אשתקד בוטלו האישומים הראשוניים נגדו, לאחר שצוות ההגנה שלו הטיל ספק בתקינות האקדח שבו אחז. עם זאת, האישום החדש הוגש לאחר שצוות מז"פ עצמאי קבע כי על בולדווין היה ללחוץ על הדק האקדח על מנת לירות את הקליע שפגע בהאצ'ינס והביא למותה
זו אינה הפעם הראשונה שהשחקן נקלע לעימות שכזה, כשבחודש דצמבר בולדווין עבר בזירת הפגנה סוערת נגד ישראל שהתקיימה במנהטן. במהלך האירוע, המפגינים התעמתו עם השחקן, שסירב לבקשתם לגנות את ישראל. אחד המפגינים ניגש אל השחקן זוכה האמי ושאל אותו "בכיס של מי אתה?", ואם הוא מגנה את ישראל למרות הוליווד. בולדווין בן ה-66 השיב: "אני בכיס של הוליווד?" והטיח בו "אתה שואל שאלות מטופשות. תשאל אותי שאלה חכמה". המפגין צעק לעברו: "לך לעזאזל", והשוטרים מנעו את מה שנדמה היה כעימות שעומד להסלים.
בימים אלה האנטישמיות ברחובות ניו יורק גואה, במיוחד ברקע ההפגנות האנטי-ישראליות הסוערות באוניברסיטת קולומביה בעיר, והאלימות נגד סטודנטים יהודים שצוברת תאוצה. הבית הלבן, והנשיא ג'ו ביידן עצמו, גינו בחריפות את האנטישמיות בקמפוס. "אני מגנה את ההפגנות האנטישמיות. זו הסיבה שהקמתי תוכנית להתמודד עם זה. אני גם מגנה את מי שלא מבין מה קורה עם הפלסטינים", אמר.
בשבוע שעבר נעצרו יותר מ-100 סטודנטים במחאה פרו-פלסטינית באוניברסיטה, שבה הם השתלטו על מתחמים שלמים והקימו אוהלים במדשאת הקמפוס. לפני המהומה הגיעה נשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק, לשימוע בקונגרס – וננזפה על-ידי מחוקקים רפובליקנים שאמרו שהאוניברסיטה היא "אחד ממוסדות החינוך הגרועים ביותר בטיפול באנטישמיות ובגילויי שנאה"