עדן גולן עלתה היום (ד') על במת האירוויזיון יחד עם רקדניה לחזרה גנרלית עם תלבושות לקראת חצי הגמר השני בהשתתפותה, שיתקיים מחר בשעה 22:00. זוהי החזרה הראשונה מתוך שתיים שייערכו היום, בעוד בערב תתקיים חזרה מצולמת מול קהל באולם. צפו בקטע מתוך החזרה
גולן נתנה ביצוע טוב ומדויק, ניכר שלא במלוא האנרגיות כדי לשמור על הקול לקראת החזרה השנייה שתתקיים הערב. מצד כלי התקשורת שנכחו באולם נשמעו מחיאות כפיים ודגלי ישראל הונפו ביציעים. לפני העלייה לבמה הזמרת ומשלחתה התחממו עם שירת "כאן נולדתי". בעקבות החזרה, הנציגה שיפרה קלות את העמדות בסיכויים שנותנים לה המהמרים להעפלה לגמר. היא ממוקמת כעת במקום רביעי, עם 89 אחוז סיכוי עלייה. החזרה שתעניין לקראת הדירוגים למחר תתקיים כאמור בערב. "התרגשתי לראות את דגלי ישראל באולם, אני מרגישה מצוין ומוכנה לערב ולחצי הגמר למחר", מסרה גולן לאחר החזרה.
בהמשך הוסיפה גולן לידיעות אחרונות ו-ynet: "בחיים לא חשבתי שאקבל כאלה כמויות אהבה מהמדינה שלי שאני כל כך גאה לייצג אותה. אני מתרגשת, ברור, אבל אני נהנית מזה. אני רגועה. אין חלק בשיר שמעורר בי קשיים כלשהם. הוא אומנם עולה בהדרגה מנמוכים לגבוהים אבל אני, אנחנו, מרגישים מאוד מוכנים. אני מרגישה מדינה שלמה שעומדת מאחוריי. זה הרגע שחיכיתי לו. והוא מגיע. אני עולה לתת את כל מה שיש לי. אני אמשיך גם להיות הקול של אלה שלא פה, שצריכים לחזור אלינו הביתה".
במאי השיר הישראלי יואב צפיר נשאל האם יש צפי שעדן תעלה עם סמל כלשהו הקשור למצב בישראל, בתגובה לאריק סעדה, נציג שבדיה לשעבר, שעלה אמש עם כאפייה על במת חצי הגמר, והשאיר פתח להפתעות. ״זה לא נכון לעשות משהו בחצי הגמר. אבל בגמר? נראה״.
כזכור, עקב הקרבה ליום השואה, ישראל ביקשה - ושובצה לחצי הגמר השני של האירוויזיון. גולן, תתחרה מול המדינות אוסטריה, אלבניה, אסטוניה, גאורגיה, מלטה, הולנד, שווייץ, נורבגיה, לטביה, יוון, סן מרינו, בלגיה, ארמניה, דנמרק וצ'כיה. כמו כן, גם ספרד, איטליה וצרפת יופיעו בחצי הגמר השני, וגולן תבצע את השיר ה-14 של הערב.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
(צילום: גיל נחושתן)
אתמול התקיים חצי הגמר הראשון, והמדינות שהתחרו בו והעפילו לגמר התחרות הן סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג שאותם תייצג טלי גולרגנט הישראלית. בנוסף, בחצי הגמר הראשון הופיעו גם בריטניה וגרמניה, ששייכות ל"חמש הגדולות" ועוברות אוטומטית לגמר, כמו גם שבדיה, הזוכה של השנה שעברה.
בתחילת הערב נרשמה מחאה על הבמה כשהזמר אריק סעדה, נציג שבדיה לשעבר, עלה לבמת חצי הגמר הראשון כשעל ידו כאפייה, זאת בניגוד לחוקי התחרות. איגוד השידור האירופי (EBU) הגיב לתקרית וגינה אותה בהצהרה שנשלחה לצוותים: "האירוויזיון הוא תוכנית טלוויזיה שמועברת בשידור חי", כתבו, "כל המבצעים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר להתעלם מאופיו הא-פוליטי של האירוע". כמו כן, הקטע המדובר לא עלה ברשתות החברתיות של תחרות השירה.