טל פרידמן לא מצטער שהוא סירב להצעה להשיא משואה ביום העצמאות האחרון, להפך, הוא מעיד גם שיסרב בעתיד. "הייתי מסרב שוב בכיף. אני רואה כל כך הרבה אנשים סביבים שצריכים להדליק משואה הרבה לפניי, כל מיני סיפורים באזורים של הילדים המיוחדים, כך שאם מישהו ישיא משואה בנושא הזה - יש תור ארוך לפניי".
2 צפייה בגלריה
טל פרידמן
טל פרידמן
"אם לא נבכה אז נצחק". טל פרידמן
(צילום: רז גרוס)
פרידמן בן ה-58 נמצא בתקופה עמוסה בקריירה שלו: הוא נכנס לנעליו של מודי בר-און ז"ל, בהגשת אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט, הוא משתתף לסירוגין ב"ארץ נהדרת" ומקפיד לכל אורך השנים שלו גם לעשות מוזיקה. היום (ג') יוצא לאוויר העולם שירו החדש "רשרוש הצלופן", שיר הומוריסטי שנכתב בימי המגפה, ונמשך שש וחצי דקות.
עוד במדור מוזיקה:
"זה שיר על תקופת הקורונה - שנכתב בתקופת הקורונה", מסביר פרידמן בריאיון ל-ynet, "לקח לי זמן לכתוב אותו בתקופה הזאת, כי לפני שנה וחצי בערך, כשהייתה תחושה שאנחנו לא יוצאים מאיזה לופ מזעזע, שאנחנו תקועים בבית, כל מה שעלה לי זו התחושה הזאת שאתה מטפס על הקירות".
זה לא קצת מאוחר? כלומר, הקורונה כבר לא על סדר היום. "זאת שאלה טובה כי אני שקלתי לא להוציא אותו וחשבתי לעצמי 'עד שהאלבום ייצא כבר לא תהיה קורונה'. כתבתי אותו יחסית בתחילתה אבל אז קלטתי שיש איזה לופ כזה, וכשהקלטנו את האלבום, אמרתי לעצמי שצריך להוציא אותו. השיר הזה מדבר על איך שברגע שאתה קולט שהכול נשאר במקום - אתה צריך להבין איך לעצור באמת, איך ליהנות ממה שהיה עד עכשיו. לא להיכנס עם הראש בקיר. זה בעיקר מדבר על התחושה הקשה מאוד כשאין לך השראה אז צריך להמציא משהו, לפעמים אני מרגיש תקוע. אם אתה לא מייצר משהו מעניין מעצמך אתה מת. אגב, באופן משונה השיר הזה הוא היחיד באלבום שהוא 'צחוקים', שאתה אומר - אם לא נבכה אז נצחק. חשוב לזכור את זה מדי פעם שאני אותו בן אדם בסוף. אז אפשר לצחוק גם במוזיקה".
השיר נמשך שש וחצי דקות. זה הרבה. "בכנות? הכנתי גרסה קצרה ושכחתי ממנה", הוא אומר ופורץ בצחוק. "עבדנו קשה על שתי הגרסאות אבל יאללה, נישאר עם הגרסה הארוכה".
אתה חושב שאשכרה ישמיעו שיר באורך כזה? "אני לא יודע, אבל אני אגיד לך עוד קטע. אתמול הלכתי לטיול עם תמר (בתו של פרידמן, ר"ב), צילמתי סרטון וברקע שמתי שיר מהאלבום שלי. למחרת הוא הגיע ל-250 אלף צפיות, ככה שאין לדעת מה יקרה כשיש רשתות חברתיות".
בשיר יש משפט שאתה שר "כמו מנהיג שמקיים", שזו אמירה הומוריסטית למעשה. "כן כי כמו שזה נראה כל הזמן יש הרבה מנהיגים שלא מקיימים. אני לא מצפה מהם לכלום".
לאן היית רוצה להגיע עם המוזיקה? "אמן שהאלבום יצליח ואופיע איתו. מוזיקה זה הדבר שאני תמיד עושה, זה בא ממני".
היית רוצה שזה יהיה העיקר בקריירה שלך? "מה זה עיקר, כמה זמן נשאר לנו בעולם הזה? אני עושה הכול מהכול".
2 צפייה בגלריה
טל פרידמן באולפן ליגת האלופות
טל פרידמן באולפן ליגת האלופות
טל פרידמן באולפן ליגת האלופות
(צילום מסך מתוך ערוץ הספורט)
בחודשים האחרונים פרידמן החל בקריירה חדשה - מגיש אולפן ליגת האלופות, תפקיד שעשה במשך שנים, חברו הטוב מודי בר-און שהלך לעולמו. בתחילה מספר פרידמן שהוא לא רצה את התפקיד.
"לא הייתי מסוגל לשבת בכיסא של מודי", הוא נזכר, "ואחרי זה אמרתי לעצמי, 'מה הוא היה חושב?', ונראה לי שהוא היה מבסוט. אני לומד את זה, נעשה התאמות. אני עדיין שומע אותו באוזן כל הזמן, ברגע שאני אפסיק לשמוע אותו אני אוכל להביא את עצמי. אני מאמין שבעונה הבאה אני אהיה מוכן הרבה יותר, זו עבודה מאוד רצינית".
אתה קורא תגובות? "אני קורא תגובות, אבל אני לא מתרגש מכלום עכשיו. אסור לתת לזה להשפיע, צריך לתת עבודה".
אתה רואה את עצמך יושב בכיסא הזה לאורך שנים? "אני לא יודע אם אני אעשה את זה שנים. אם אני ארגיש שאני נהנה מזה אז אמשיך, אם ארגיש שזה לא שם, אני חותך. חשוב שאני אעשה משהו שישאיר אחריי חותם או משהו שיגידו שזה של טל, אם לא אעשה משהו משמעותי אז אין טעם, אני לא בא לדפוק קופה וללכת. אם ארגיש שזה לא מתחבר כמו שחשבתי, ולא אצליח להביא את עצמי כמו שחשבתי אז אלך".