כפי שפורסם ב-ynet, הפקת פסטיבל דיי זירו במצדה הודיעה הערב (ב') רשמית על ביטולו, זאת בשל תופעת הכאוס והאלימות בהופעות ובמסיבות לאחרונה, כך לטענת המפיקים.
1 צפייה בגלריה
פסטיבל דיי זירו
פסטיבל דיי זירו
"אנחנו עושים מאות אירועים וכרגע אירועי מוזיקת הטכנו הם דבר מסוכן". פסטיבל דיי זירו
(צילום: עומרי סילבר)
גיא בסר, מבעלי בלוסטון הפקות שאמונה על הפסטיבל שאמור היה להיערך בהמשך החודש, שוחח עם ynet על הביטול: "הכאוס והאלימות זאת תופעה שאנחנו לא מצליחים לעצור. מדובר בהתאגדויות של צעירים שמגיעים מסוממים להפקות וללא כרטיסים, מתגודדים, מתפרצים על הגדרות וחוסמים את השערים עד שנוצר לחץ ואנשים נמחצים. אי אפשר לעצור את זה. הם אגרסיבים ואלימים, מישהו ימות. זו לא שאלה של אם, זו שאלה של מתי, זה עניין של זמן". עוד הודיעו בקבוצת בלוסטון כי יעצרו פסטיבלים ואירועי מוזיקה נוספים בהם חברת ההפקה מעורבת בנוסף לדיי זירו ובהם פסטיבל סירקולוקו, מונולינק ועוד.
בסר, שהפיק בין היתר גם את המופע של להקת מארון 5 בישראל, אומר כי גם אם יגדיל את כוחות האבטחה והמשטרה - התופעה כמעט בלתי נמנעת. "בהופעה של בלאק קופי בלייב פארק היה לנו כמעט את אותו מספר שוטרים ומאבטחים שהיו בפארק הירקון עם למעלה מ-50 אלף אנשים בפארק הירקון במארון 5. כמעט אותה הכמות וגם הם לא הצליחו לעצור את הצעירים האלה. צריך לעצור רגע, לשבת עם המשטרה, עם הרגולטור, אם צריך לשנות את שיטות העבודה נשנה אותן. ככה זה לא יכול להימשך, מישהו ימות ואנחנו לא מוכנים שזה יהיה באירוע שלנו".
עוד הוסיף בסר: "אנחנו עושים מאות אירועים וכרגע אירועי מוזיקת הטכנו הם דבר מסוכן. התופעה הזאת קורית בכל אירוע, היא נהיית אגרסיבית יותר. אנחנו לא רוצים שהורה יאבד את הילד שלו בהפקה שלנו. חשבנו שמדובר בתופעה זמנית אבל בשנה האחרונה הצעירים האלה שחלקם מתאגדים בטיקטוק הולכים ומתרבים. יכול להיות שנודיע בכלל על הקפאת כל אירועי הטכנו".
בסר עצמו מדבר על אירועי מוזיקת הטכנו בהם בשבוע האחרון התרחשו שני מקרים של כאוס: גדרות נפרצו בהופעתו של בלאק קופי בזאפה לייב פארק בראשון לציון, וכך גם בפסטיבל זאמנה בחוות רונית ביום שבת האחרון, אירוע בו נגרם עומס על הגדרות מה שהביא לדוחק ועומס רב בקרב באי הפסטיבל. אולם גם בהופעתו של הזמר איתי לוי בקיסריה החלה מהומה שנגרמה בשל קטטה, וכך גם בהופעות מוזיקה אחרות שנאלצות להיעצר בגלל זריקת חפצים לבמה.