"לא יודעת. גייז, אירוויזיון, לא כל כך מתחבר לי", אמרה מירי מסיקה, שופטת בפאנל "אקס פקטור לאירוויזיון" מול אחד המתמודדים שחשף את סיפורו האישי. וזה היה רגע אחד קטן שבו הצליח פרק האודישנים הראשון של העונה להביט על עצמו קצת מהצד ואפילו לצחוק על העניין שלשמו התכנסנו. בשאר הזמן קיבלנו את אותה הגברת באדרת דומה מאוד - מתמודדים עם סיפורים עגומים אבל מעוררי השראה, ומולם מירי מסיקה שמתה בכל פעם מחדש; מרגול, שכנראה מעולם לא צפתה באירוויזיון אז היא לא לוקחת סיכונים ומכריזה על כל דבר בטווח הראייה שלה ש"זה אירוויזיון!"; נטע ברזילי, שלו אני ההפקה הייתי מצמידה לה משאף; אביב גפן, תודה לאל שמישהו שם בא לעשות טלוויזיה, ורן דנקר, שעל פניו נראה כמו התשובה של התוכנית לליהוק של נינט ב"הכוכב הבא למיליון", אבל בפועל מתברר כדבר האמיתי. רהוט, כן, כריזמטי להדהים ועם הסיכויים הכי גדולים לא לגמור את השידור בהיפר-ונטילציה על רצפת האולפן.
זכייתה של "אקס פקטור" בזכות הגדולה לבחור את הנציג או הנציגה הבאים שלנו באירוויזיון 2022 באיטליה הייתה רק אות הפתיחה לסדרה של שיבושים ובלת"מים. סיימון קאוול, האיש שסביבו אמור היה להתגבש צוות השופטים ובאמת לא כל כך משנה מי תושיבו לידו, ביטל את הגעתו לצילומים כי מבצע "שומר חומות" במאי האחרון לא בא לו טוב. רשת יצאה לליקוט בהול של שופטים שימלאו את מקומו ויצרה פאנל אקלקטי שכולל את מסיקה, ברזילי כסמכות מתוקף היותה זוכת עבר (אבל קצת פחות אישיות טלוויזיונית, מסתבר), אביב גפן כי צריך מבוגר אחראי, מרגול כי - למה בעצם? כי צריך שמישהו יפעיל את הקהל? שיאיים על שאר השופטים כשצריך להעביר מישהו שלא עובר? - ודנקר, צדיק אחד בפאנל, שעוד לא שכלל את ארסנל ההבעות המיוסרות שלו ואלוהים יעזור לי, מי ייתן ולא ישכלל אותו לעולם.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
(צילום: באדיבות רשת)
אחר כך נודע כי לירון ויצמן, שהחליפה את בר רפאלי כמנחה, נפלה למשכב מרוב ריאליטי וההפקה נאלצה להחליף אותה ברגע האחרון בחצי הגמר. אם זה לא מספיק, פה ושם כבר צצו הדלפות על רביעיית הגמר של העונה, ועם "חתונמי" המתחרה ממול - אין ספק שהעונה הזאת עומדת להיות מאתגרת למדי עבור רשת. האם הפרק הראשון עמד בציפיות? בשורה התחתונה, פחות. "אקס פקטור לאירוויזיון" לא מצליחה להביא בשורה חדשה או אישיות כמו זו שאימצה לעצמה "הכוכב הבא לאירוויזיון" בימיה הטובים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
(צילום: באדיבות רשת)
אפילו האירוויזיון עצמו שמחכה בסופו לא מצליח להרים אותה מהלו"ז הצ'יזי לעייפה של תחרויות שירה שהולעטנו בהן עד כה. המתמודדים עצמם לא היו רעים - בעיקר אלישע, יוצא הכת הברסלבית, וענבל ביבי, שהגיעה לחצי הגמר בעונה הראשונה של "אקס פקטור" וחזרה לעוד סיבוב - אם כי גם אלה עדיין לא מהווים חומר גלם שמצדיק את התגובות של חלק מהשופטים. בואו, אם בפרק אחד הצלחתם להמאיס על הצופים את סקאלת התגובות ההמומות שלכם, מה בדיוק השארתם לשאר העונה? והאם מישהו מוכן להביא כוס מים לנטע ברזילי?
3 צפייה בגלריה
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
(צילום: באדיבות רשת)
"אקס פקטור לאירוויזיון" צריכה לחגוג את מה שהוא האירוויזיון עצמו: תחרות פופ אירופאית, ארכאית בדרכה אבל אסקפיסטית וצבעונית, שלערב אחד הופכת את השולי והמנותק לחשוב ומרכזי. אם אתם עומדים לחגוג על עונה שלמה של היופי הזה, לפחות אמצו את הלך הרוח הנכון. תמצאו זווית מרעננת, קחו את עצמכם קצת פחות ברצינות. קצת פחות אנשים גוועים באולפן וקצת יותר פאן ומודעות עצמית. או בקיצור, תהיו קצת יותר רן דנקר, השאר יסתדר מעצמו.
פורסם לראשונה: 08:57, 31.10.21