בשבוע שעבר התרגשנו לגלות שאשלי אולסן סוף-סוף (ובמפתיע) הפכה לאמא. מי ייתן והעולל יזכה לגדול בעולם של תוכן איכותי ובלתי מתפשר כמו זה שיצרו אימו ואחותה התאומה מרי קייט עבור המוני ילדים - ובעיקר ילדות אם נודה באמת - ברחבי הגלובוס במשך שנים ארוכות.
10 צפייה בגלריה
מרי קייט ואשלי אולסן
מרי קייט ואשלי אולסן
מרי קייט ואשלי אולסן
(צילום: AP)
התאומות אולסן קיבלו את התפקיד הטלוויזיוני הראשון שלהן בגיל שבעה חודשים בלבד, כאשר לוהקו לגלם לסירוגין את מישל טאנר בסיטקום האלמותי "צער גידול בנות". ב-1992 כשהסדרה עוד שודרה יצא הסרט הראשון בכיכוב התאומות, To Grandmother's House We Go, ועד שהסתיימה ב-95' התאומות כבר הספיקו להפוך למעצמת תוכן מרשימה ביותר ביחס לשתי ילדות בנות תשע. מאז ועד 2004 הוציאו השתיים עשרות סרטים - רובם ישירות לטלוויזיה, ותחת האימפריה שלהן יצאו גם סדרת אנימציה, קו בגדים, מוצרי חזרה לבית הספר, ספרים, משחק פלייסטיישן ועוד ועוד ועוד.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
בעשורים האחרונים התאומות בנות ה-37 נעדרות מהמסך הגדול והקטן כאחד, כשהמירו את קריירת המשחק באופנה והפכו למעצבות נחשבות ומוכשרות עם המותג The Row. מי שדווקא חווה בימים אלה את תור הזהב שלה היא הבייבי-סיסטר, הלוא היא אליזבת אולסן, שלאחרונה מוכרת כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול בתור וונדה מקסימוף/מכשפת השני, וגם מככבת ב"אהבה ומוות" של HBO ובאופן כללי זוכה לפופולריות עצומה.
בהזדמנות זו נזכיר שבאחד מסרטיהן המוקדמים מ-1994 מופיעה גם אליזבת בתור האחות הקטנה והמעצבנת שהבנות לא רוצות לבלות איתה. אחח, איך שגלגל מסתובב לו. אבל בואו נודה בזה - ההתעלמות מאליזבת היא ממש לא הדבר הכי הזוי שנתקלנו בו בסרטים של מרי קייט ואשלי. זוכרים שגבר מבוגר עשה סטוקינג לתיכוניסטית כי היא הבריזה משיעור? או שמרי קייט ואשלי השתתפו בסוג-של "הישרדות"? אם לא - דירוג הסרטים המופרכים ביותר של התאומות אולסן כאן בשביל להזכיר לכם:

9. לנצח את לונדון (Winning London)

10 צפייה בגלריה
מתוך "לנצח את לונדון"
מתוך "לנצח את לונדון"
מתוך "לנצח את לונדון"
(צילום מסך)
תזכורת לעלילה המופרכת: מדובר באחד מהסרטים האהובים שלהן ולכן נטפל בו בכפפות של משי. מרי קייט ואשלי הן קלואי וריילי לורנס (בהתאמה) שנוסעות ללונדון על מנת להשתתף במודל או"ם בינלאומי ומגלות שמישהו אחר כבר מייצג את המדינה שהן אמורות לייצג. בלית ברירה הן עוברות לייצג את המדינה המארחת - בריטניה. לטובת למידת התרבות, הפוליטיקה וההווי של המדינה הן כמובן מגייסות למשימה מקומי חתיך.
התאומות החליטו לעשות לנו במקרה הזה "אבא מתארס" (או "אבא משתדך" במקרה שלהן) - והחליפו ביניהן תפקידים. בניגוד לכל הסרטים שראינו לאורך השנים, מי שהפעם משחקת את הבחורה הלחוצה וההישגית עם הדרייב המוגזם היא דווקא מרי קייט, בעוד אשלי היא הרגועה יותר שזורמת עם לקחת חלק במודל האו"ם כשהיא לא קשורה אליו בשום צורה, רק בשביל להתקרב לחבר אחר בצוות שיש לה קראש עליו.
למה הוא מופרך: זוכרים את הסצנה שבה התאומות, שהן אובייסלי נערות בנות 15 בערך, מתחזות לגברים מבוגרים בשביל להיכנס למועדון לגברים בלבד וכולם פשוט זורמים עם זה? זהו. זה די מסכם את זה.

8. דרכון לפריז (Passport to Paris)

תזכורת לעלילה המופרכת: הסרט שהשיק את תור הזהב (טוב, אולי יותר לכיוון גולדפילד) של התאומות אולסן. מדובר למעשה בסרט הראשון עם קו העלילה המופלא, הכיפי והמספק - מרי קייט ואשלי טסות ליעד חלומי, מתלבשות יפה ומכירות בנים חתיכים, ומי יודע אולי יום יבוא וזה יקרה גם לנו, בנות העם הפשוטות. הפעם, מלאני ואלי פורטר הן תאומות בנות 13 שכל מה שיש להן בראש זה בנים. הן נשלחות על ידי הוריהן להתגורר בבית של סבם, שמכהן כשגריר ארצות הברית בצרפת. הן מזדעזעות די במהרה מהמשמעת הנוקשה שנכפית עליהן, ועוד בספרינג-ברייק לא פחות ולא יותר, אך מפגש עם דוגמנית צעירה ותוססת בשם בריג'ט שמגלה להן את רזי העיר משנה את כל התמונה. הן פוגשות בשני בנים חתיכים ומפה לשם אף מסתבכות עם המשטרה - וכמובן סבא כועס ולא מרשה להן לפגוש אותם שוב.
10 צפייה בגלריה
מתוך "דרכון לפריז"
מתוך "דרכון לפריז"
מתוך "דרכון לפריז"
(צילום מסך)
כיאה לז'אנר, המשפחה משלימה אחרי שהתאומות מסייעות לפתור משבר בשגרירות, הסבא מרשה להן לראות את הבנים ואף סוף-סוף מרשה לעצמו לקחת קצת חופש לבלות בחיק המשפחה. ויוה-לה-פראנס! או ויוה לה-עצלנות האמריקנית, לפחות.
למה הוא מופרך: דוגמנית רנדומלית מסתובבת עם שתי ילדות בנות 13 ברחבי פריז סתם בשביל הכיף וללא כל תמורה. לאחר מכן אותן ילדות בנות 13 נעלמות עם נערים רנדומליים על וספות - נשמע כמו אקט בטיחותי או עלילה לסרט בכיכובו של ליאם ניסן? תחליטו אתם.

7. חופשה בשמש (Holiday in the Sun)

תזכורת לעלילה המופרכת: אילו היה זה דירוג הסרטים הטובים ביותר, הסרט הזה כנראה היה מוצא את עצמו בראש הרשימה. מרי קייט ואשלי הן מדיסון ואלכס סטיוארט שעושות נועה קירל עוד הרבה לפני שהייתה נועה קירל, כשהסרט הוא למעשה פרסומת בת 86 דקות לריזורט יוקרתי בשם אטלנטיס ביי פארדייז שבבהאמאס. ואין מילים לתאר כמה שזה עבד - מעולם לא קינאתי כל כך בתלמידות יסודי, או לחלופין, השתוקקתי כל כך לשחק עם דולפינים בשבי.
10 צפייה בגלריה
מתוך "חופשה בשמש"
מתוך "חופשה בשמש"
מתוך "חופשה בשמש"
(צילום מסך)
אבל חיי הזוהר בצד, בואו נדבר על העלילה. אז כאמור הבנות נגררות עם ההורים לבהאמאס במקום לנסוע להוואי עם חבריהן, אבל הכול משתפר כשהן מגלות שהן מקבלות סוויטה משלהן. אלכס נדלקת על בחור בשם ג'ורדן שעובד במלון, אך למרבה הצער הוא תופס גם את עינה של יורשת צעירה ובלתי נסבלת - בריאנה וולס (מייגן פוקס הצעירה בתפקיד חייה, יש לציין). כמובן שהמיליונים של בריאנה לא משתווים לטוב הלב של אלכס, וג'ורדן בוחר בה. הזנקת הקריירה של מייגן פוקס היא עדיין לא ההישג המשמעותי ביותר של הסרט, שגרם לילדות קטנות ברחבי העולם פתאום להיות מעריצות של וויזר, ואם תוך כדי קריאה לא התנגנן לכם בראש הפתיחה של השיר Island In the Sun - זה הזמן לבינג' דחוף.
למה הוא מופרך: הילדות זבות החותם ועזות המצח האלה מתמרמרות, כן כן ממש כך, על זה ש"גוררים אותן" לחופשה בבהאמאס - מה לעזאזל?! אין ספק שכך נראות בנות שגדלו כשהן עומדות בראש אימפריית תוכן.

6. להתאהב ברומא (When in Rome)

תזכורת לעלילה המופרכת: לילה (אשלי) וצ'רלי (מרי-קייט) האנטר מגיעות לרומא להתמחות בחברת אופנה וללמוד כל מה שצריך על העולם הזה. בהיותן סך הכול לא יוצלחות למדי, הן במהרה מפוטרות מהמקום ונואשות להוכיח את עצמן מחדש תוך שהן חוברות למתמחים האחרים בתוכנית, ומתחמקות מסיכול מכוון של מאמציהן על ידי גברים עם מבטא איטלקי גרוטסקי. אפשר לומר באופן גורף שסרטיהן של האחיות אולסן הם לא להיט בקרב גולשים ומבקרים, ועומדים על ציון סובב 5 ב-IMDB די בעקביות, אבל "להתאהב ברומא" מביט אפילו על הציון המפוקפק הזה מלמטה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "להתאהב ברומא"
מתוך "להתאהב ברומא"
מתוך "להתאהב ברומא"
(צילום מסך)
למה הוא מופרך: ובכן... התאומות מגיעות לרומא כמתמחות אופנה ובמהרה מגלות שזה לא זוהר כמו שהן חשבו כשהן מוצאות את עצמן בחדר הדואר. כמעט באותה מהירות הן מוצאות עצמן מפוטרות מההתמחות - ופה נשאלת השאלה מה הן עדיין עושות ברומא? מי משלם על זה? ואיך הן לא בדרך חזרה ללוס אנג'לס?

5. שפתינו חתומות (Our Lips Are Sealed)

תזכורת לעלילה המופרכת: אחרי שהן עדות לשוד תכשיטים במוזיאון, הבנות נכנסות לתוכנית להגנת עדים אך מתקשות לשמור על הסוד שלהן פעם אחר פעם עד שה-FBI שולח אותן לאוסטרליה כמוצא אחרון. שם, "אבי" (אשלי) ו"מאדי" (מרי קייט) פארקר מנסות להשתלב בבית הספר ותוך כדי מנסות להתחמק מהפושעים שהגיעו אחריהן עד לסידני כדי להשיב יהלום יקר ערך.
10 צפייה בגלריה
מתוך "Our Lips Are Sealed"
מתוך "Our Lips Are Sealed"
מתוך "Our Lips Are Sealed"
(צילום מסך)
לא בצחוק בכלל, התאומות מביסות את הפושע באמצעות בומרנג (כי אוסטרליה), וחמור מכך - בואו נזכור שהשם של דמותו הוא "האצ'ו" - ולאורך הסרט חוזרת הבדיחה הכי לא מצחיקה בתבל שבכל פעם שאומרים את השם מישהו מגיב ב"לבריאות!".
למה הוא מופרך: נסתייג ונאמר שלא ברור אם זה הופך את הסרט למופרך או לא - אבל כן נסכם שזה מעלה כמה תהיות בנוגע לתוכנית להגנת עדים ב-FBI שמכלה זמן ומשאבים בלתי נתפסים בהגנה על ילדות שלא מסוגלות לסתום את הפה. נמשיך לממד הסלפסטיקי והלא-מאוד אופייני של הסרט שנותן לו קצת תחושה של האחיות אולסן עושות מקולי קאלקין ב"שכחו אותי בבית", והופ - קיבלנו סרט די מופרך בואכה מרגיז.

4. אבא משתדך (Billboard Dad)

תזכורת לעלילה המופרכת: האחיות מגלמות את טס ואמילי טיילר, שמנסות למצוא חברה חדשה לאביהן שהתאלמן ומתקשה להתגבר על שברון הלב גם שנתיים אחר כך. ייתכן שמדובר בסרט שבו הכי קשה להבדיל בין מרי קייט לאשלי כי באופן לא מאוד אופייני שתי האחיות בסרט הן די "טום-בוי" - התפקיד שעם השנים הפך לנחלתה הכמעט-בלעדית של מרי קייט. יחד עם זאת, טס (מרי קייט) היא עדיין יותר ספורטיבית מבין השתיים כשהיא לוקחת חלק חשוב בנבחרת הצלילה, ואופיה ה"אשליי" של אמילי צץ כשהיא תובעת את המונח - שלא ברור איך לא מלווה אותנו עד עצם היום הזה - Hunkasauraus, שזה "חתיכוזארוס" או בעברית צחה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "אבא משתדך"
מתוך "אבא משתדך"
מתוך "אבא משתדך"
(צילום מסך)
למה הוא מופרך: להגנתן של התאומות הצעירות ייאמר שהשנה הייתה 1998 - כ-15 שנה לפני הטינדר, ורחמנא ליצלן אפילו אוקיי קיופיד עוד לא נולד. ובכל זאת, יש דרכים הגיוניות יותר לפרסם שאבא שלכן מחפש מישהי לקשר רציני מאשר על שלט חוצות. ובשולי המוזרות - מאיפה הן השיגו את התמונה הענקית הזו של אבא שלהן בשביל לתלות במודעה?

3. The Challenge

תזכורת לעלילה המופרכת: שיין (מרי קייט) ואליזבת (אשלי) דלטון הן תאומות זהות אך שונות זו מזו ב-180 מעלות (הלם, אנחנו יודעים). עם זאת ועל אף שהן כלל לא בקשר, השתיים נרשמות לתוכנית סטייל "הישרדות" שהזוכה בה מקבל מלגת לימודים לקולג' - האם שווה לאכול בשביל זה בשר נחש? לא בטוח. אגב גם לא תולעים שלגביהם אשלי מפצירה במרי קייט ש"היי, לפחות זה צמחוני". האומנם?
10 צפייה בגלריה
מתוך "The Challenge"
מתוך "The Challenge"
מתוך "The Challenge"
(צילום מסך)
כמיטב המסורת, מרי קייט היא הדמות הזורמת והמשוחררת ואשלי היא הלחוצה והתחרותית. בסיומה של סדרת אתגרים קשוחה השתיים לומדות להיעזר זו בזו וכמובן לוקחות את הפרס הגדול. ואיך אפשר לסיים סרט הזוי בלי סוף הזוי עוד יותר? "האתגר" היה הסרט האחרון של האולסניות ששוחרר ישירות לטלוויזיה, וככזה הוא הסתיים עם קמיאו תמוה במיוחד שבו שלל בני זוג מסרטי עבר צצים לפתע ומתווכחים את מי התאומות הכי אהבו. בעודם רבים ביניהם, מרי קייט ואשלי הולכות וקובעות: "בנים באים והולכים, אבל תמיד יהיה לנו זו את זו - ולא רק בסרטים". מושלם.
למה הוא מופרך: בניגוד לחבריו לרשימה, שבהם יש פרט אחד או שניים שהם הזייה לא ברורה - "האתגר" (בתרגום חופשי) מתברג במקום כה גבוה ברשימה הזו כי הקונספט עצמו מופרך. זה לא עוד יעד אקזוטי עם קצת שאנניגנס ובנים - זה בואו נראה את מרי קייט ואשלי ב"הישרדות". וואו.

2. יום בניו יורק (New York Minute)

תזכורת לעלילה המופרכת: זהו הסרט האחרון של התאומות, והשני שהוקרן גם בבתי הקולנוע (והיה לכישלון קופתי מביך). הפעם מרי קייט ואשלי הן רוקסי וג'יין ראיין - האחת רוצה לייצר חשיפה ללהקה הגראנג'ית והטו-קול-פור-סקול שלה, והשנייה מנסה לקבל מלגה לבית ספר יוקרתי. בתוך כך הן מגיעות לניו יורק כשאחריהן דולק מקס לומז, שוטר שכועס שהבריזו משיעורים (!), תוך כדי שהן מסתבכות עם המאפיה הסינית בסצנות שכוללות שלל ייצוגים שהיום לא היו עוברים את שלב הסטורי בורד מרוב שהם לא PC. יחד עם זאת, העובדה שהסרט הזה הוא כל כך מטורלל ותזזיתי הופכת אותו לאחד האהובים ביותר אי פעם מבית התאומות.
10 צפייה בגלריה
מתוך "יום בניו יורק"
מתוך "יום בניו יורק"
מתוך "יום בניו יורק"
(צילום: Warner Bros. Entertainment Inc. באדיבות yes)
למה הוא מופרך: קודם כל זה שיוג'ין לוי ("שיט'ס קריק") מככב בו זו כבר מטורלל. אדוני, תן לי להיות הראשונה לבשר לך - אתה מעל הליגה שלהן. אבל אחרי שהתגברנו על ההלם, בואו נצלול לעומק הדמות שהוא מגלם - לומז הוא וונאבי שוטר שכאמור עוקב באובססיביות אחרי תיכוניסטית כי היא הבריזה מבית הספר. בואו נאמר שבעולם האמיתי הסיפור היה צריך להיגמר בשוטר אמיתי שסוף-סוף עוצר אותו.

1. מותק, הילדות התחלפו (It Takes Two)

תזכורת לעלילה המופרכת: התאומות משחקות את אמנדה למון (מרי קייט) ואליסה קאלוויי (אשלי), וכבר על פי שמות המשפחה - ברור שבמקרה הזה הן לא אחיות. אבל אם ב"אבא מתארס" אחרי ההלם הראשוני לינדזי לוהן, על שתי דמויותיה, עושה אחד ועוד אחד ומגלה את הקשר המשפחתי - ב"מותק, הילדות התחלפו" אלו פשוט שתי ילדות שנראות בדיוק אותו דבר, הן בבירור תאומות שהופרדו בלידתן, ואין לכך הסבר וחמור מכך - נראה שלאף אחד גם לא אכפת.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מותק הילדות התחלפו"
מתוך "מותק הילדות התחלפו"
מתוך "מותק הילדות התחלפו"
(צילום: Paramount Pictures, באדיבות yes)
העובדה שבגדול אין ביניהן שום קשר לא מפריעה להן לעשות יד אחת ולשדך בין אבא של אליסה (סטיב גוטנברג) לאישה שדואגת לאמנדה היתומה (קירסטי אלי המנוחה), כך שלא יינשא לבחירת ליבו המתנשאת והבלתי נסבלת. בואו נאמר שאם עלילה מופרכת ולא מהודקת כזו - יש להן מזל שהן חמודות רצח.
למה הוא מופרך: כי מרי קייט ואשלי לא תאומות בו בכלל! יש שתי ילדות זרות לכאורה זהות לחלוטין ואף אחד לא מרים גבה? לא עוצר לתהות? לא פונה לאסותא לשאול של מי היה העובר? לא נראה לי הגיוני.