אחרי הפרסום ב-ynet, הצעירה יאנה פאנוב מעידה: "המשטרה זימנה אותי לתת עדות וביקשה את העדויות שאספתי ומסרתי להם כבר ב-2016". בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי כבר לפני חמש שנים יאנה פאנוב, שכתבה פוסט נגד סוכן הדוגמנויות שי אביטל וקראה לנשים להתלונן נגדו, הגישה עדויות לכאורה של נשים במשטרה נגד אביטל, אולם לדבריה המשטרה ביקשה ממנה לקחת אותן בחזרה.
בפוסט בפייסבוק כתבה פאנוב בזמנו "מר שי אביטל בכבודו ובעצמו, הסוכן הוותיק בשוק... מנסה לפתות ולשדל בחורות צעירות ותמימות שרוצות קצת להצליח (כמובן שפונה לאלה מהפריפריה כי במרכז הוא כבר שרוף)", כתבה אז פאנוב והמשיכה: "אני מבקשת מכל הבחורות שרוצות 'להצליח' לקחת צעד ענק אחורה מהבנאדם השפל הזה שמנסה לנצל את מעמדו עם בחורות צעירות וחסרות ניסיון. אז שי, לא הפעם ולא איתי. תאכל את עצמך לבינתיים עד שיסגרו אותך מאחורי סורג ובריח". פאנוב צירפה לפוסט צילומי מסך של התכתבויות שונות בין אביטל לכמה צעירות, והוסיפה כי "הוגשה כבר תלונה במשטרה מכמה בחורות מוטרדות".
1 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: יריב כץ)
בעקבות הפוסט, אביטל הגיש תלונה במשטרה נגב פאנוב - והיא זומנה למסור עדות. שם, היא שטחה בפניהם את כל טענותיה על התנהגותו של אביטל, כלפיה וכלפי אחרות. "הם שאלו אותי למה העליתי את הפוסט הזה", סיפרה פאנוב ל-ynet, "שאלתי אותם אם זה אסור, ולא היה להם מה לומר". היא הוסיפה כי לתחושתה, "באו לתקוף אותי – לשאול למה פרסמתי, לא מה הוא עשה לי. אבל אני מיוזמתי סיפרתי להם בעקבות מה פרסמתי את הפוסט. העדות נמשכה חצי שעה ובסופה הבאתי להם דיסק און קי עם כל העדויות שאספתי. לא כל הבנות הסכימו שאעלה את זה לפייסבוק, הן פחדו. אז הבאתי להם צילומי מסך".
לא לגמרי ברור מה עשתה המשטרה עם הטענות והעדויות שהוצגו בפניה. לאחר כמה שבועות, טענה פאנוב, התקשרו אליה מהמשטרה והודיעו כי הוחלט לסגור את התיק בעניינה. "הם ביקשו שאבוא לקחת את הדיסק און קי", היא אומרת. כשאמרה להם שהחומרים שלה אצלה, השיבו לה, לטענתה, כי אם לא תיקח את המכשיר - "הם ישמידו אותו". פאנוב מוסיפה כי בתקופה שלאחר הגשת התלונה, קיבלה שיחות טלפון מאיימות ממספרים חסויים. "אמרו שיגיעו אליי, שלא יהיה זכר לקיומי", היא נזכרת. "לא לקחתי את זה ברצינות ולא התלוננתי במשטרה, למה לקחת יום חופש שלא יגיע לשום מקום".
המשטרה סירבה להתייחס בזמנו למסירת העדויות הספציפית של פאנוב. הסיפור שפורסם ב-ynet וטענותיה של פאנוב על מסירת העדויות הגיעו גם לוועדת החינוך של הכנסת, בנושא טיפול המשטרה בנפגעות עבורות מין. חבר הכנסת איתמר בן גביר אימת עם נציג המשטרה בדיון, תת ניצב דודו בואני עם הפרסום ב-ynet, וזה השיב כי המקרה נמצא בחקירה ולכן אינו יכול להתייחס.
היום כאמור פאנוב מספרת כי זומנה על ידי המשטרה לתת עדות ולמסור את החומרים שבידיה, אולם לדבריה היא לא יכולה להתייצב משום שאינה יכולה להפסיד ימי עבודה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בהתאם להוראות החוק, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות ובכלל זה כל פרט העשוי להביא לזיהוי קורבנות עבירה, מתלוננות, מועד עדותן וכיו"ב".