המוזיקאי האגדי בריאן ווילסון (81), מייסד להקת הביץ' בויז ומי שהיה הכוח היצירתי מאחוריה, סובל מדמנציה - כך מסרו היום (ו') מנהליו ובני משפחתו בהודעה שפרסמו ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בריאן ווילסון: דרך מובטחת וארוכה"
מתוך "בריאן ווילסון: דרך מובטחת וארוכה"
מתוך "בריאן ווילסון: דרך מובטחת וארוכה"
(צילום: באדיבות YES)
משפחתו של ווילסון וצוות הייצוג שלו הגישו בקשה לאפוטרופוסות בבית המשפט בלוס אנג'לס - וזאת לטענתם מכיוון שמצבו החמיר אחרי מות אשתו שטיפלה בו, מלינדה לדבטר-ווילסון. לפי המסמכים הרפואיים שהוגשו בנוגע למצבו, ווילסון סובל מ"הפרעה נוירוקוגנטיבית" - כך לפי דיווח של BBC. לפי הודעת המשפחה, ההחלטה התקבלה לאחר דיונים בין ווילסון, שבעת ילדיו, רופאיו, אנשי הצוות שלו וחברים של המשפחה.
"ההחלטה הזו התקבלה על מנת להבטיח שלא יהיו שינויים קיצוניים בביתו, ושבריאן וילדיו הגרים עמו יזכו לטיפול ויישארו בביתו, תחת השגחת הצוות הנפלא שנמצא במקום כבר שנים רבות.
"בריאן יוכל ליהנות מכל בני משפחתו וחבריו, להמשיך לעבוד על פרויקטים נוכחיים ולהשתתף בכל פעילות בה יבחר".
לבקשת הצוות של ווילסון ובני משפחתו, מושכות ניהול משק ביתו ועסקיו ינתנו בידי צוות הניהול והיח"צ שלו. ממונו של ווילסון לא נכלל בבקשה, מאחר ונכסיו כבר הועברו לקרן נאמנות בעבר.
במשך שנים רבות, עוד משיא תהילתו ככוח היצירתי המניע של הביץ' בויז (ווילסון הפיק את אלבומי הלהקה, כתב והלחין את רוב שיריה וניגן בס) נאבק ווילסון בהתמכרות לסמים ובדיכאון. לקראת סוף שנות ה-60 החל להסתגר ולהתנתק מחבריו וסביבתו, ואף נטש את הלהקה שהקים.
2 צפייה בגלריה
הביץ' בויז
הביץ' בויז
ווילסון (מימין) עם חבריו ללהקת הביץ' בויז
(צילום: GettyImagesIL)
ב-1975 החל לטפל בווילסון הפסיכולוג יוג'ין לנדי, שנודע בשיטותיו השנויות במחלוקת. על אף שמצבו של ווילסון השתפר תחת השגחתו של לנדי, בשנות ה-80 המוקדמות חווה נפילה נוספת. בשלב הזה חזר לנדי לחייו, והחל ליטול יותר ויותר שליטה עליהם. במשך כמעט עשור לנדי הלעיט את ווילסון בתרופות פסיכיאטריות, בודד אותו מבני משפחתו, ואף השתלט על הקריירה היצירתית שלו. ב-1988 יצא אלבום הבכורה של ווילסון, שעליו היה חתום לנדי כמפיק וככותב.
משפחתו של ווילסון ואשתו מלינדה, שאותה פגש ב-1986, ניהלו מאבק משפטי נגד לנדי שתפס שליטה כמעט מלאה על חייו. ב-1992 עבר הטיפול בווילסון לידי אפוטרופוס חיצוני, ולנדי יצא מחייו לבסוף. ב-2014 יצא הסרט "אהבה וחסד" המתאר את הסאגה הארוכה של ווילסון ולנדי. השחקנים פול דאנו וג'ון קיוזאק גילמו את ווילסון בשלבים שונים של חייו, השחקן פול ג'יאמטי גילם את לנדי, ואליזבת בנקס גילמה את מלינדה לדבטר-ווילסון.
לדבטר-ווילסון הלכה לעולמה ב-30 בינואר. לאחר מותה פרסם ווילסון ברשתות החברתיות: "ליבי נשבר. חמשת ילדינו ואני דומעים. אנחנו אבודים. מלינדה הייתה יותר מרעיה. היא הצילה אותי. היא נתנה לי את הביטחון הרגשי לו הייתי זקוק כדי לנהל קריירה".
ב-2016 וב-2018 הופיע ווילסון בישראל.