לפני מעט יותר מחודש נודע כי גל גדות תהיה בין כוכבי הקולנוע שיזכו לקבל כוכב בשדרת הכוכבים המפורסמת בהוליווד לצד כמה מהשחקנים הבכירים ביותר בתעשייה הנוצצת, בהם כריס פיין, ששיחק לצידה ב"וונדר וומן", זוכת האוסקר הטרייה מישל יאו ("הכול בכל מקום בבת אחת"), השחקן המנוח צ'דוויק בוזמן ("הפנתר השחור"), כריסטינה ריצ'י ומגי ג'ילנהול.
5 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: AP)
גדות תהיה הישראלית הראשונה ששמה יוטבע בכוכב בשדרה הידועה, כפי שציינו בהתלהבות הכותרות בארץ לאחר ששמה הוכרז. אולם, הכוכבת עצמה מספרת שהטייטל של פורצת דרך ישראלית לא היה הדבר הראשון שעליו חשבה. "הכוכב הוא באמת דבר מאוד מאוד מרגש", היא אומרת ל-ynet בריאיון שנערך עימה שלושה ימים לאחר הפרסום. "אבל לקחתי את זה רק בקטע האישי שלי וזה קרה ביום שני (לפני שלושה ימים), ואנחנו בימי יחסי ציבור עמוסים לסרט, כך שאני מרגישה שלא היה לי זמן לעכל את זה בכלל. כאילו אתה בריצת ספרינט ופתאום מודיעים לך הודעה כזו וזה מטריף וסוריאליסטי. מה שכן, זה גרם לי לעצור לרגע ולהרהר בדרך שעשיתי. מאיפה התחלתי ואיפה אני היום".
לכתבות נוספות במדור קולנוע:
הסרט שעליו גדות מדברת ובמסגרתו גם מתקיים הריאיון איתה הוא "לב של אבן", שיעלה בנטפליקס ב-11 באוגוסט. מותחן ריגול בבימויו של טום הארפר ("האישה בשחור") על פי תסריט של גרג רוקה ואליסון שרודר שיתמקד ברייצ'ל סטון (גדות), שעל פני השטח מזדהה כסוכנת מתחילה של רשת הביון האנגלית (MI6) ביחידה המובלת על ידי הסוכן פארקר (ג'יימי דורנן, "חמישים גוונים של אפור"). אך מה שחבריה ליחידה לא יודעים הוא שסטון היא סופר-סוכנת שעובדת עבור ה"צ'רטר", יחידה סודית ביותר, שמטרתה לשמור על שקט עולמי ולנטרל איומים גלובליים, וכדי לעשות זאת משתמשת בטכנולוגיה החדישה ביותר שקיימת. כאשר קיה, האקרית מסתורית (בגילומה של המגה סטאר הבוליוודית, אליה בהט, בפריצה ראשונה לשוק האמריקני) מפריעה למשימה שגרתית, שני העולמות של סטון מתנגשים והיא תעשה הכול על מנת לדאוג לכך שהנכס החשוב והמסוכן בעולם יגיע לידיים הנכונות, זאת אומרת לידי הצ'רטר. בדרך, סטון תגלה שלמרות כל ההכשרה והיכולות שסיגלה לעצמה, האנושיות היא כנראה התכונה החשובה ביותר בארסנל שלה.
בראיונות מוקדמים לרגל יציאת הסרט אמרה גדות שהוא נולד מתוך אמונה שהקהל רוצה לראות אישה בתפקיד שדומה לג'יימס בונד או ג'ייסון בורן ושהיא מקווה שזה יהיה הראשון בסדרת סרטים שתעקוב אחר מעלליה של סטון וחבריה. "'לב של אבן' הולך להיות אפי. הוא סרט אקשן מאוד מקורקע וחשוף. רצינו לשמור אותו ריאליסטי על מנת שאנשים ירגישו את הכאב", נשמעה גדות אומרת לא פעם.

"אני אוהב לזרוק את עצמי פיזית לתוך תפקיד"

"כשאני קורא תסריט אני מנסה לשים את עצמי בתור הקהל ומנסה להבין איך הם יגיבו ואיזו השפעה תהיה לטוויסטים בעלילה עליהם ועל ההנאה שלהם", אומר ג'יימי דורנן ל-ynet. "ותאמיני לי, יש הרבה כאלה בסרט, מה שהופך אותו למהנה ומרגש. והדמות של פארקר, שאותה אני מגלם, היא לא דמות מרגל דו-ממדית, אלא רב שכבתית שאתגרה אותי, ולכן היה לי מעניין לגלם אותו".
5 צפייה בגלריה
מתוך "לב של אבן"
מתוך "לב של אבן"
"כל כך נוח לגל בז'אנר הזה והדבר ניכר ומשפיע על כל מי שעובד מולה". מתוך "לב של אבן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"אני אוהב לזרוק את עצמי פיזית לתוך תפקיד", הוא ממשיך. "ופה נדרש ממני הרבה מבחינה פיזית. יש לי רקע של ראגבי ופעילות גופנית תמיד הייתה חשובה לבריאות הנפש שלי, כך שאני נהנה מאוד מהצד הזה. צילמתי לסרט הרבה סצנות פיזיות במקומות סגורים. אז כן, היו לי הרבה חבורות וסימנים כחולים, אבל באופן מוזר אני מוצא בזה שמחה".
איך היה לך לעבוד עם גל? "היה מדהים לעבוד איתה", הוא משיב בלי להסס. "היא כל דבר שחשבתי שתהיה ויותר. כל כך נוח לה בז'אנר הזה והדבר ניכר ומשפיע על כל מי שעובד מולה. בתור אחד שלא הייתה לו באמת נגיעה עם עולם האקשן בעבר, זה ניחם אותי ונתן לי ביטחון גדול שהיא מרגישה בנוח עם הכול. והיא באמת כיפית. בעלה, ירון, הוא מפיק בסרט, והיה שם כל הזמן והיה נהדר לעבוד מולו גם. הם אחלה אנשים".
דורנן האירי (41) מספר שהוא היה בדיוק לקראת סיום סיבוב יחסי הציבור וטקסי הפרסים עם הסרט המוערך "בלפסט", שבו כיכב, ולכן בילה הרבה זמן עם במאי הסרט, קנת' בראנה. "יום-יומיים לפני טקס האוסקר דיברתי עם קנת', שעבד עם גל בעבר ב'רצח על הנילוס', וסיפרתי לו על ההזדמנות לשחק לצידה ב'לב של אבן' והוא אמר לי על גל רק דברים טובים. חוץ ממנו, גם כריסטין וויק, ששיחקה לצידה ב'וונדר-וומן 1984' אמרה שגל נהדרת. אז כן, גם מה שהם אמרו השפיע על ההחלטה שלי והיה פשוט כיף להגיע לסט ולגלות שהם צדקו. את יודעת, גל שולטת בז'אנר הזה וכיף לעבוד איתה ולראות את זה מקרוב".

הכול נשאר במשפחה

"לב של אבן" הוא הסרט הראשון באורך מלא של חברת ההפקה של גדות (38) ובעלה ירון ורסנו (48), פיילוט ווייב. בין הכותרים העתידיים של בית ההפקה ניתן למצוא את "קליאופטרה", "אירינה סנדלר" והסרט על הדי לאמאר שנמצאים בשלבים שונים של הפקה. "וונדר וומן 3" גם נמצא ברשימה, כאשר היום (ד') סיפרה גדות על השיחות שניהלה עם צמד המנכ"לים החדש בחטיבה הקולנועית של די-סי - גאן ופיטר ספרן והמטרה שלהם לעבוד יחד על סרט שלישי אודות מעלליה של דיאנה פרינס. "לפי מה ששמעתי אחרי שדיברתי עם ג'יימס ופיטר, אנחנו הולכים לעבוד על 'וונדר וומן' 3 יחד", הסבירה.
דבריה של גדות מגיעים על רקע ידיעות על כך שהפרויקט הוקפא (או בוטל, תלוי את מי שואלים) מאז שגאן לקח לידיו את המושכות כאיש החזק ב-DC. בריאיון למגזין "אנטרטיינמנט וויקלי" בחודש יוני אמרה גדות כי הזמן שהתפנה בעקבות ההחלטה של גאן נתן לה אפשרות לעבוד על פרויקטים תחת חברת ההפקה שלה והיא מרגישה בשליטה ומועצמת מפיתוח סיפורים בעצמה.
עם זאת, לאחרונה כחלק מקידום הסרט החדש גדות סיפרה על השיחות שניהלה עם צמד המנכ"לים החדש בחטיבה הקולנועית של די-סי - גאן ופיטר ספרן והמטרה שלהם לעבוד יחד עם סרט שלישי אודות מעלליה של דיאנה פרינס. "לפי מה ששמעתי אחרי שדיברתי עם ג'יימס ופיטר, אנחנו הולכים לעבוד על 'וונדר וומן' 3 יחד", הסבירה.
5 צפייה בגלריה
גל גדות ירון ורסנו
גל גדות ירון ורסנו
"מערכות יחסים זה הדבר שהכי חשוב לנו בחיים. אנחנו רוצים להקיף את עצמנו רק באנשים טובים". גל גדות ירון ורסנו
(צילום: GettyImages)
במניפסט של פיילוט ווייב, שהוקמה ב 2019 על ידי הזוג, נכתב שהחברה מאמינה בעולם קולנועי יצירתי שיביא תחושת אמון חדשה בדרמה אנושית. כשהמטרה של ההפקות שלה היא ליצור מקום של כבוד לתפקיד של אדם בחייו ולתת משמעות וכוח לנרטיב אישי בתוך הרקמה החברתית.
"לב של אבן" הוא אומנם סרט אקשן מהוקצע, אך נראה שקיים ניסיון להדגיש את החשיבות שיש לערך החברות ואנשים שמאמינים באותם ערכים, שיהיו שם אחד בשביל השני ברגעים החשובים. כשאנחנו מבררים עם גדות האם זו אחת הסיבות שהיא ובעלה עובדים יחד והאם הם בוחרים את האנשים שהם עובדים איתם על פי אותם הקריטריונים, היא עונה מיד בחיוב.
"האמת שכן", היא אומרת, "לגמרי. אני חושבת שזה אפילו לא בצורה מודעת, נראה לי שזה פשוט חלק ממי שאנחנו ומהסביבה שאנחנו רוצים לחיות בה. ירון ואני לגמרי אנשים של אנשים, ומערכות יחסים זה הדבר שהכי חשוב לנו בחיים. אנחנו רוצים להקיף את עצמנו רק באנשים טובים שאנחנו מעריכים ואוהבים, אז כן, זה נכון וזו גם לגמרי אחת התימות החזקות שבסרט".
לעבוד עם בן זוג כל כך קרוב זה לא דבר שבא באופן טבעי וקל לרבים. איך נראית העבודה המשותפת? "אני חושבת שבדינמיקה של מערכת היחסים של ירון ושלי אנחנו מאוד ביחד", עונה גדות. "אנחנו מדברים 24 פעמים ביום ואנחנו מאוד ביחד: בפגישות משותפות וסביב הבנות (לזוג שלוש בנות - ש"ג), אז זה תוצאה של מן אבולוציה אורגנית טבעית ובריאה של מערכת היחסים שלנו. אין אדם שאני יכולה לסמוך עליו טוב יותר מירון. אין אדם שאני חושבת שהוא חכם יותר מירון או טוב עם אנשים כמו ירון והוא השותף האולטימטיבי בשבילי. באמת, כשעושים סרט כזה שמצלמים חצי שנה ונוסעים בכל העולם במלא לוקיישנים ועם המשפחה. לא הייתי יכולה לעשות את זה עם שותף אחר. גם לעבודה וגם כאבא, בתא המשפחתי".
דורנן, שגם לו שלוש בנות קטנות (הגדולה בת 10), שאותן הוא מגדל בלונדון יחד עם אשתו השחקנית לשעבר והמוזיקאית אמיליה וורנר, מספר שהריחוק מהמשפחה קשה לו מאוד. אנחנו תופסים את השחקן בדיוק ביום האב כשהוא נמצא בברזיל לצורך קידום הסרט ותוך שהוא במהלך צילומים של העונה השנייה של הסדרה "התייר" בכיכובו.
5 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן
ג'יימי דורנן
מתכנן לבלות את השביתה עם הבנות. ג'יימי דורנן
(צילום: Getty Images)
"יום האב רחוק מהמשפחה לוחץ לי בדיוק על נקודות כואבות, זה יום קשה ולא אידיאלי עבורי", הוא משתף. "רק לפני כמה דקות ביליתי בפייס-טיים עם הבנות ואני מודה שזלגו לי דמעות מהעיניים. זה לא עניין פשוט ומדובר באתגר תמידי, אבל אני בפוזיציה היום שיש לי אפשרות בחירה בנוגע לעבודה, איפה ומתי לעבוד. כשאני בדבלין בצילומים של 'התייר' אני טס ללונדון בכל סוף שבוע כדי לראות אותם. אני מנסה לשמור על חוק ה'מקסימום שבועיים שלא מתראים', שבמשך עשר השנים האחרונות, מאז שאנחנו הורים, חרגנו ממנו פעמיים בלבד, אבל כן, זה לחלוטין אתגר".
"כשצילמנו את 'לב של אבן' הבנות באו לפורטוגל ושהו שם כמה שבועות וכשצילמתי באוסטרליה את העונה הראשונה של 'התייר' לפני שנתיים הן שהו חמישה חודשים באוסטרליה והלכו שם לבית ספר. לא קל ולא נורמלי, אבל זה הנורמלי שלנו באיזשהו אופן. מה שכן, כשאני בין צילומים, אני מאוד מאוד נוכח. אני איתן כל הזמן, לא עובד במשהו אחר או עסוק במשהו אחר, אני אוסף מבית הספר, מכין ארוחות ערב, הכול. עכשיו, עם שביתת התסריטאים ועם שביתת השחקנים שבאופק (השיחה עם דורנן נערכה לפני שהחלה שביתת השחקנים - ש"ג) נראה שיהיה לי די הרבה זמן פנוי. התכנון המקורי שלי, עוד לפני כל הדיבורים על שביתה, היה לקחת חופש עד הפרויקט הבא שאני אמור להתחיל לצלם בתחילת השנה. אז כן, אני מחכה לבלות עם המשפחה שוב".
ג'יימי, אמרת שזו ההתנסות הראשונה שלך בסרט בז'אנר האקשן. האם אתה מחפש באופן אקטיבי לגעת בחומרים שונים מאלה שבהם נגעת בעבר? "זו הנחת היסוד של המקצוע שלי", הוא עונה בחיוך. "הרצון להתחפש לאנשים שונים למחייתי וההזדמנות לגוון את העולמות, הנוף והז'אנרים. אני מרגיש מאוד בר מזל כי עשיתי מגוון די רחב של תפקידים עד עכשיו. מצאתי נחמה בקומדיה מטורפת או בלשחק פסיכופטים, אנשים טובים או רעים, תפקידים דרמטיים מאוד או מטופשים נורא. זו בשבילי המהות. וז'אנר הפעולה עד עכשיו עבר לידי. זה לא שלא היו לי הזדמנויות בז'אנר, אבל הן לא ממש קרצו לי. עכשיו ההזדמנות הזו הגיעה עם טום הארפר, שהוא במאי שתמיד עקבתי אחר העבודה שלו ואפילו כמעט עבדתי איתו פעם או פעמיים וגל גדות כבר הייתה קשורה לפרויקט, מה שהיה מדהים - אז היו הרבה אלמנטים שמשכו אותי לסרט הזה. הרעיון שמי שביים את 'השיר של רוז' יביים סרט בגודל הזה וינסה להביא מעצמו משך אותי וזה הרגיש כמו הדבר הנכון בזמן הנכון".
5 צפייה בגלריה
מתוך "לב של אבן"
מתוך "לב של אבן"
" לא רק שאני צריכה לשחק, אני גם צריכה למתוח את קצה גבול היכולת הפיזית שלי". מתוך "לב של אבן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
גל, ג'יימי סיפר לנו כמה את שולטת בז'אנר הזה של סרטי אקשן וכמה נתת לו להרגיש בנוח כי עבורו זו הייתה התנסות ראשונה. אקשן הוא המקום שאת מרגישה בו הכי נוח מבחינתך? מה עוד בא לך לעשות בעתיד? "בא לי לעשות כל מה שהוא טוב", גדות אומרת. "אני לא ננעלת על ז'אנר ספציפי. זאת אומרת, מאוד נוח לי...", היא עוצרת ומתקנת את עצמה. "נעים לי - לא נוח, כי אני מרגישה שבכל סרט אני מותחת את גבולות היכולת שלי. אבל כן, אני מרגישה שמאוד נעים לי בסרטים בז'אנר הזה. אני גם מאוד אוהבת לצפות בהם. אני זוכרת שאחרי שצילמתי את 'מוות על הנילוס' חשבתי לעצמי שנורא קל רק לבוא לסט ולשחק", היא צוחקת. "הדבר שהכי קשה לי בסרטים האלה זה הפן הפיזי. זה נון-סטופ. לא רק שאני צריכה לשחק, אני גם צריכה למתוח את קצה גבול היכולת הפיזית שלי, אז אני אשמח ואני שמחה לעשות תפקידים בכל מיני ז'אנרים כמו שעשיתי עד עכשיו. ברור שבעולם האקשן, עם 'וונדר וומן' וכו' זה כר המרעה שלי, אבל אני תמיד בעד לעבוד עם במאי ועם צוות שחקנים שאני מעריכה".