כחלק מעצרת המחאה בת 24 השעות לציון 100 יום בשבי של החטופים הישראלים בעזה, המתקיימת בשעה זו בכיכר החטופים בתל אביב, הוקרן סרטון שבו גל גדות שולחת מסר למשפחות.
"אני לא יכולה לדמיין מה אתם עוברים. כל רגע שעובר אין לי ספק שהוא גיהינום. 100 ימים בלעדיהם - זה בלתי נתפס ובלתי נסבל. אתם גיבורים וגיבורות, וכולנו נעשה מה שצריך ואפשר כדי להשיב אותם הביתה, אין אפשרות אחרת", אמרה הכוכבת בסרטון.
"יש משמעות אדירה לכל מה שאתם עושים בארץ ובעולם - לכל עצרת, לכל משלחת, לכל סרטון ולכל כתבה שמתפרסמת. כל העולם שומע ורואה אתכם, את האהבה, את המסירות ואת הקריאה המאוד-מאוד ברורה שחייבים להחזיר את כולם הביתה עכשיו. נושא החטופים עומד בראש סדר העדיפויות בכל בית בישראל וגם בבית שלי. האהובים והאהובות שלכם הם האחריות של כל אחד ואחת מאיתנו, של כולנו. אנחנו חייבים להמשיך לפעול ולהמשיך לזעוק את הזעקה של כל מי שבשבי חמאס, ושיהיה ברור - אנחנו לא נעצור עד שכולם יחזרו הביתה".
3 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום מסך)
מאז תחילת הלחימה ב-7 באוקטובר, גדות ניצבה בחזית ההסברה העולמית כשהיא מנצלת את חשבון האינסטגרם שלה, המונה 109 מיליון עוקבים, כדי להעלות מודעות לחטופים ופרסמה עד כה מאות מודעות נעדרים בסטורי. עוד היא ביקרה את שתיקת העולם אל מול האלימות המינית שבה נקטו מחבלי חמאס בשבת השחורה, ואף סייעה ביוזמה להקרין את סרט הזוועות בפני גורמי תעשייה בהוליווד. הכוכבת, שזכתה לפרסום בינלאומי בסרטי "וונדר וומן" של אולפני די-סי, נמנתה גם על היוזמים של מכתב הקורא לנשיא ארצות הברית לעזור בשחרור החטופים, שעליו חתמו מאות דמויות בולטות בהוליווד.
דבריה של גדות הוקרנו היום (א') בעצרת, שנפתחה אתמול בשעה 20:00, ותימשך עד השעה 20:00 הערב. אמש לקחו בה חלק אמנים כמו עילי בוטנר ונועם קליינשטיין, יסמין מועלם, ושרית חדד ששרה את "כשהלב בוכה". איתי לוי ביצע את שירו "אין לי מקום אחר", כשמאחוריו עומדים בני משפחות החטופים ומחזיקים שלטים עם שמותיהם ותמונותיהם. לוי, שהעיד כי הוא מתרגש מאוד מהמעמד, שר גם את "והיא שעמדה". אהוד בנאי, שהופיע מאוחר יותר, ביצע את "אביא לך" וסיפר כי תכנן להקריא שיר שכתב עמירם קופר, "אילן בן אילנות". "קופר, איש ניר עוז, הוא החטוף המבוגר ביתר - בן 85. אני מתפלל כל הזמן לשלומו ולשלום חבריו, ומצפה, מייחל ומקווה שנראה אותו ואת כולם איתנו בקרוב. כמו שאמרו כאן - זה הדבר הכי חשוב כרגע, יותר חשוב מכל דבר אחר".
3 צפייה בגלריה
עצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
קרולינה
קרולינה
קרולינה
(צילום: יריב כץ)
בעצרת, שאליה הגיעו עשרות אלפים, צפויים לקחת חלק במהלך היום גם אמנים כמו אסף אמדורסקי, אבי אברומי, ג'ימבו ג'יי, רגב הוד, לירן דנינו, נטע ברזילי, שייקה לוי, דני רובס ותמיר גרינברג. אנשי תרבות רבים גם משמשים על תקן מנחים לאירועים השונים, בהם טל מוסרי, אילנית לוי, עודד מנשה ועדן הראל.