מתן אלמלם, שידוע בשם הבמה שלו די ג'יי קידו ונחשב לאחד השמות המובילים בסצנת הטראנס בישראל, מצא את מותו בטבח הרצחני שהתרחש בפסטיבל הטראנס "נובה" שבו גם תקלט, במהלך מתקפת הפתע שפתחה את מלחמת חרבות ברזל. הוא היה בן 42 במותו. אמש (א') הובא למנוחות בבית העלמין בדימונה, עיר הולדתו, ואביתר בנאי ביצע לזכרו את השיר "כוכב".
2 צפייה בגלריה
מתן (קידו) אלמלם
מתן (קידו) אלמלם
מתן (קידו) אלמלם
(צילום: אדי גור, באדיבות מועדון הפורום)
בני משפחה, קרובים וחברים רבים הגיעו לבית העלמין כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה. שמעון אלמלם, אביו של מתן ספד לו: "בני אהובי, מתן, מתני. הבאנו אותך לקבורה בעיר הולדתך, כמה אהבת את דימונה. גדלת והתבגרת בעיר הזו. מגיל שמונה אתה במוזיקה. אהבת מוזיקה. תלית פלקטים של גאנז אנד רוזס ומטאליקה, היית די ג'יי בכל בתי הספר ועשית מסיבות בכל המקלטים בעיר.
"במהלך השנים ניגנת במסיבות, יצרת מוזיקה, נסעת ליפן וניגנת שם באירועים ענקיים. גם באירופה ובדרום אמריקה. הפקת אירועים גדולים ובינלאומיים. המוזיקה היית כל חייך", הוסיף. "המוזיקה הייתה בנשמתך. תמיד אמרת 'אני אמות בשביל המוזיקה', וצדקת. נרצחת בזמן המוזיקה, בזמן המסיבה, בתוך המסיבה".
לכתבות נוספות בנושא:
עוד סיפר אביו של אלמלם על החיפושים הנרחבים שערכו חבריו של בנו. "עם תחילת האסון חבריך והקרובים אלינו התייצבו כצוק איתן כדי למצוא אותך. חבריך לא הפסיקו את החיפושים, הלכו באישור מח"ט, זחלו על הרצפה קילומטרים בלילה, ומצאו את התיק והרכב שלך, את הציוד האישי שלך, ולא מצאו את הטלפון שלך. למחרת חזרו והפכו את כל השטח - לא צבא ולא משטרה ולא זק"א. רק הם - והם מצאו את הטלפון שלך, הטבעת שלך, ולצידם את הגופה שלך. הייתה לנו תקווה שאולי זו לא הטבעת שלך ואולי זה לא אתה. נדע כולם שאת גופתך בלעדיהם לא היינו מוצאים כנראה עד היום, ואת הידיעה על מותך היינו מקבלים בעוד זמן רב. בני אהובי מתני, תשמור על המשפחה. ה' יקום דמך ודם הנרצחים, ימחק וישמיד את אויבינו".
2 צפייה בגלריה
מתן אלמלם ("קידו")
מתן אלמלם ("קידו")
מתן אלמלם ("קידו")
עומרי, אחיו הצעיר של מתן, נפרד ממנו בטקס: "מתני שלי, מאז שאני זוכר את עצמי אני יודע שיש לי אח גדול ששומר עליי שאף אחד לא יפגע בי. תמיד היה מישהו שאמר 'אתה אח של קידו? וואלה אתם דומים'. יש כאלה שעד היום לא יכולים לשמוע את הקול שלי. ואז הם מתחילים את הסיפורים, על מסיבה שהייתם בה יחד, או הפקה. תמיד ציינו כמה שאתה בן אדם מיוחד, כמה שהם אוהבים אותך, אפילו שלא דיברתם עשור.
"שבוע שעבר עשינו יום כיף, רק אני ואתה. היה לי הכי כיף בעולם, מתברר שזו היית הפרידה שלנו", אמר בדמעות. "ראיתי אותך שלו, אסרטיבי, עשית כושר - אתה! שהיית מזמין מונית מהכניסה לבית שתיקח אותך לאוטו. באותו היום פגשת את לני האחיינית שלך בפעם האחרונה. אתה לא מבין איך שורף לי הלב שהיא לא תזכה להכיר אותך. דמיינתי אותה מתקשרת אליך בעוד 20 שנה, ושואלת אם אתה מכיר מישהו בפסטיבל מוזיקה, וכמובן שתשיג לה חינמים בלי בעיה.
"לפני שיצאת מהבית למסיבה נישקת את אימא ואבא בראש. אני מרים את הראש ורואה את כמות האנשים שבאו. אני כל כך גאה בך מתני, מקווה שהייתי אח קטן טוב. הייתי נותן הכול כדי לא להספיד אותך. אוהב אותך לנצח, אחיך הקטן".
לין, אחותו הצעירה, ספדה למתן: "מתן שלי, המגן האנושי שלי. ההפרש ביני לבינך הוא 14 שנים, אני בת הזקונים אחרי שלושה בנים, וזה לא סוד שאני הנסיכה של הבית ושלך בפרט. כל הילדות ידעתי שאתה הגב שלי. כל שנה היית מביא אותי לימי כיף בתל אביב, היינו מסתובבים יחד ברחובות וכל שני צעדים מישהו עוצר אותך 'קידו, קידו, איזה איש'. הייתי חוזרת ומספרת לכל החברים שלי - 'אח שלי מפורסם, הוא די ג'יי'. אין מסיבה בארץ ובעולם שרציתי להיכנס אליה ולא דאגת לי, לי ולחברים שלי. תמיד חיכו לי בכניסה, אף פעם לא חיכיתי בתור. היו אומרים לי - 'את אחות של קידו, אם לא אדאג לך הוא יהרוג אותי'.
"אחיך הגדול לא יכול לדבר עליך בלשון עבר, אז אני מדברת בשמו - הוא כל כך גאה להגיד שהוא אח של קידו. אני יכולה להמשיך לדבר עליך עוד שעות, רק מהשבוע האחרון הבנתי מי אתה בשביל אחרים, לא שהיה לי ספק. אין אדם אחד שלא אמר שהיית האור והלב שלו, שהצלת אותו. כל הזמן כעסתי עליך. 'די כבר, תמצא עבודה של גדולים', ואמרת לי, 'לונה שחררי, אני אמות בשביל המוזיקה. זה החיים שלי'. וכך קרה. מתת בשביל המוזיקה, במוזיקה. מתן הקטן, אח שלי, לב שלי, תודה על הזכות להיות אחותך הקטנה. תודה שלימדת אותי שמשפחה היא ערך עליון. אני אוהבת אותך ממש בלב".
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
בת דודו, נעמה סספורטס: "מתן שלנו, הלב שלנו הענק עם העיניים הכי טובות בעולם הזה. כבה לנו האור היום. הייתי בטוחה עד הרגע האחרון שתצא מאיזה שיח ותספר איזה מטורף היה במסיבה וכמה אנשים הצלת. בן דוד אהוב שלנו, בא לי שכולם פה ידעו איזה איש משפחה היית. אתה בעצמך היית ילד נצחי. עוד יהיו לנו שמחות בבית, אני מבטיחה, אתה חרות בליבנו ואנחנו ננציח אותך בצחוק ובהומור ובאור גדול. צוואתך היא להפיץ אור. אני מקווה שאתה מרגיש את כל האהבה שלנו. תהיה בהלם אם תדע בכמה לבבות נגעת. אנחנו אוהבים אותך כולנו".
קידו נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בסצנת הטראנס המקומית ב-20 השנים האחרונות, ומלבד עבודתו כדי ג'יי שהופיע על מיטב הבמות בישראל, הופיע גם ברחבי העולם - ביפן, הודו, הונגריה, ברזיל ועוד, וניהל בעצמו במות בפסטיבלים הגדולים בארץ.
"זכיתי ברוך ה' בשנתיים האחרונות להיות המון עם מתן", ספד לו דן לייבל ממועדון הפורום, שעבד עם אלמלם. "ספגתי אותו מכל כיוון, בורכתי וזכיתי. הוא חתום על כל כך הרבה לילות טובים בחיים שלי. היה לו הכי חשוב שכולם יחייכו. את האירוע הזה ארגנו עשרה אנשים, ומתן היה עושה את זה לבד. הוא היה מקצוען. כל ערב שבו הוא ניהל במה הרגיש כמו יום העצמאות, מינימום".
עוד סיפר לייבל על העבודה המשותפת עם אלמלם, שאירח אמנים מכל העולם - אם בעבודה על מוזיקה או במועדון. "שנינו מהדרום, תמיד היינו בקשר וניגנו יחד", הוסיף בשיחה עם ynet. "זכיתי להיות איתו המון שעות בזכות זה שעבד במועדון, אני מרגיש בר מזל. הוא אירח אמנים וכל הדי ג'יים שהיו מגיעים לפה הכירו אותו אישית. קיבלנו הודעות מכל העולם, כל מוקדי הטראנס הגדולים שבהם הופיע ובילה, כל כך אוהבים אותו וכולם זוכרים אותו מחייך. זה היה החיים שלו, טראנס".
די ג'יים, קולגות וחברים ברחבי הארץ ובעולם שעבדו עם אלמלם, ספדו לו ברשת. "זו מכה כואבת במיוחד. מתן היה אדם כל כך מיוחד", ספד לו יוני אושרת, הדי ג'יי הישראלי אייס ונטורה. "היה לו ידע מוזיקלי גדול. הוא היה דמות מרכזית בסצנת הטראנס הישראלית ומחוצה לה. אבל מעל הכול הוא היה אחלה של בחור, ואני אוקיר לנצח את הזמנים המהנים שהעברנו יחד. אוהב אותך, קידו".
"מתן, אני לא מאמין שלקחו אותך מאיתנו", ספד לו יונתן מרקוב, שידוע בכינויו די ג'יי בליס. "תמיד היית אדיב, אוהב ותומך כל כך. אני מודה על השיחה הזו שקיימנו בארבע לפנות בוקר לפני שבועיים בדרך להורים שלך, אוקיר אותה לנצח. היית חבר מפתח בקהילת הפסיי-טראנס שלנו במשך כל כך הרבה זמן ולנצח נתגעגע אליך. אני אוהב אותך, שהנשמה שלך תהיה צרורה בקשר של חיי נצח, נוח על משכבך בשלום, אחי".
"נוח על משכבך בשלום, אחי היקר", ספד לו די ג'יי קפטן הוק. "אתה עף עם המלאכים עכשיו. אוהבים אותך לנצח".