24 מיליון צופים ישבו מול הטיקטוק בתחילת החודש וצפו ביצרנית התוכן פאולה יושבת בחדר השינה שלה, מתאפרת, מדביקה ריסים ומציירת גבות. לפאולה, שחולה באלופציה - מחלה אוטואימונית שגורמת לקרחות (ושממנה סובלת גם ג'יידה פינקט סמית) - יש כמיליון עוקבים ברשת החברתית, אבל גם בשבילה היה מדובר במספר חסר תקדים של צפיות. סוד הקסם של הסרטון, כך היה נראה, טמון דווקא בשיר שהתנגן ברקע - Snap. כשרואים אותה שרה את מילות היצירה בעלת המסרים המעצימים והמלודיה הנוגעת ללב - קשה לדמיין שעד לפני רגע זה היה סתם עוד שיר שהגיע לתחתית הדירוג באירוויזיון.
2 צפייה בגלריה
רוזה לין
רוזה לין
דשדשה מאחור במקום ה-20. רוזה לין על במת אירוויזיון 2022
(צילום: SARAH LOUISE BENNETT, EBU)
Snap של רוזה לין החל את דרכו על במת תחרות המוזיקה הגדולה בעולם בחודש מאי האחרון, ודשדש מאחור כשזיכה את ארמניה רק במקום ה-20 בגמר מתוך 25 מדינות. אבל עכשיו, שלושה חודשים אחרי, הוא מככב במצעד הבילבורד הבינלאומי וברשימות ההשמעה במדינות כמו אנגליה, שוויץ ומקסיקו, ואף זיכה את הזמרת שלו בחוזה בחברת תקליטים ענקית - והכול בזכות סרטוני טיקטוק.
לין בת ה-22 נולדה בשם רוזה קוסטנדיאן בעיר ונדזור שבצפון ארמניה, שעל אף היותה העיר השלישית בגודלה במדינה היא נחשבת קטנה למדי עם 84 אלף תושבים בלבד - עיר שגודלה נע בין הוד השרון לכפר סבא. "התחלתי לעסוק במוזיקה כשהייתי בת 11 או 12", סיפרה בריאיון לאתר הרשמי של האירוויזיון, "לא היו לי משאבים, לא קשרים, לא כסף, הייתי רק ילדה עם גיטרה ופסנתר שבאמת רצתה לעשות מוזיקה. היו הרבה פעמים שרציתי לוותר כי לא ראיתי עתיד. אבל המשכתי בכל זאת כי לא יכולתי לא לעשות מוזיקה".
עוד במדור מוזיקה:
בשנת 2019, גילו אותה מקימי Nvak, ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו לאתר אמנים במדינות מתפתחות ולסייע להם מקצועית. כשאחת ממקימיו היא תמר קפרליאן, מנציגות ארמניה לאירוויזיון 2015 - הדרך לתחרות השירה האירופית הייתה מהירה והיא נבחרה על ידי חברת הטלוויזיה הציבורית של ארמניה (AMPTV) לייצג את המדינה בתחרות בטורינו שבאיטליה.
2 צפייה בגלריה
רוזה לין
רוזה לין
"היו לי הרבה פעמים שרציתי לוותר כי לא ראיתי עתיד". רוזה לין
(צילום: EPA)
אירוויזיון 2022 היה הפעם ה-14 שבה השתתפה ארמניה בתחרות השירים הגדולה בעולם. במרבית הפעמים זכתה המדינה להעפיל לגמר, ובחצי מהן היא אף הצליחה להתברג בעשירייה המובילה של אותה השנה. וכך, כשרוזה לין הצליחה לשבור רצף כושל בן שנתיים ולהשתחל לגמר, ניצתה במדינה תקווה להצלחה נוספת, אבל היא לא קרתה.
המילים של Snap מתארות ניסיון לשכוח כאב המעיב על הלב באמצעות נקישת אצבעות ("Snapping three, four / Don't need you here anymore"). בריאיון לאתר חדשות האירוויזיון Wiwibloggs, סיפרה לין כי היא כתבה את השיר די במהירות, "היו לי הרבה דברים לשתף והיה לי סיפור שרציתי לספר - המילים יצאו ממני בקלות". השיר, שעוסק בהתמודדות עם קושי, קשור להשלכות האישיות שהייתה למגפת הקורונה עליה - אך לא רק: "הקושי היה גם בעקבות המלחמה במדינה שלי (בין אזרבייג'ן לבין ארמניה וארצאך, א"ח), איבדתי הרבה חברים. איבדתי את דודה שלי ואת סבא שלי. חוויתי גם שברון לב, הכול היה ממש דפוק. בגלל זה הבנתי שממש חשוב לעסוק בבריאות הנפש ולטפל בה. אנשים צריכים ללמוד לאהוב ולהעריך את עצמם".
@paula.plsi Ich liebe diesen Song!😍 - wer noch? :) #makeup #trend #trendysong #nohair #alopecia #snap ♬ SNAP - Rosa Linn
Snap, בסופו של דבר, הגיע לאחת מהתוצאות הנמוכות ביותר שידעה ארמניה: מקום חמישי - מהסוף. אולם באופן מפתיע למדי, המסר האופטימי תפס תאוצה דווקא בטיקטוק, והפך לטרנד שבמסגרתו סרטונים רבים הועלו עם השיר ברקע כדי לייצג התמודדויות מורכבות וניסיון להמשיך הלאה בחיים. חוץ מפאולה חולת האלופציה, ישנו גם סרטון של זוג שעבר תאונה ואיבד את היכולת ללכת, או סרטון אחר של צעירה שמצלמת את עצמה פורצת בבכי מול המראה בביתה בשילוב המסר "דברים משתפרים".
@mimisealy

more crying content for u 🙈

♬ SNAP - Rosa Linn
וידיאו מצליח נוסף שצבר מעל ל-18 מיליון צפיות בטיקטוק מתעד את הצעת הנישואין של רואירי מקגיוורן לבת זוגתו בשש השנים האחרונות, אנליביה הינדס. "בדיוק גללתי בטיקטוק והשיר הזה עלה בסרטון של מישהו אחר", סיפרה הינדס על הבחירה בשיר זה לסרטון בריאיון ל-BBC. "זה היה לגמרי במקרה", הוסיפה והודתה שבכלל לא צפתה באירוויזיון השנה: "עכשיו השיר הזה יהיה חלק מהחתונה שלנו".
@annaliviahynds23 Asked me to make a tikotk with him and this happens, my reaction says it all 💕💕 Forever with you 💍 #engaged ♬ SNAP - High and Fast - Rosa Linn
תוך ארבעה חודשים וחצי הועלו לטיקטוק כ-650 אלף סרטונים שנושאים בגאון את השיר. הוא אפילו זכה לתהודה עולמית כשהשחקנית ההוליוודית ריס ווית'רספון השתמשה בו (באופן שקט יחסית) בסרטון שפרסמה ל-28 מיליון עוקביה באינסטגרם, וכל אלו יחד הובילו את Snap לטפס במצעדי להיטים בינלאומיים כמו הבילבורד, מצעדים ויראליים ועולמיים בפלטפורמות הסטרימינג השונות, ואפילו כאן בישראל זכה השיר להיכנס לפלייליסט של גלגלצ.
לאור ההצלחה של השיר, לין הוחתמה בחברת התקליטים קולומביה רקורדס שבבעלות סוני מיוזיק. בחשבון האינסטגרם שלה היא משתפת את שעובר עליה בעקבות ההצלחה, ומצרפת צילומים מהופעות שונות ברחבי אירופה שבהן היא שרה את הפזמון של הלהיט יחד עם הקהל. "חיי השתנו מהר יותר ממה שאי פעם יכולתי לדמיין", כתבה הזמרת כשבישרה לעוקביה על החתימה. "תודה לכל מי שתמכו בבחורה מעיירה קטנה בארמניה, תודה שאהבתם ושהקשבתם ל-Snap. אני כל כך שמחה שהשיר הזה חיבר בין כולנו, ועכשיו אני מוכנה לפרק הבא במסע". "זכרו", קראה לעוקביה: "גם אם כל הסיכויים נגדכם, והיעד שלכם נדמה כבלתי אפשרי להשגה - אם מה שאתם עושים מרגיש נכון, המשיכו לעשות אותו! כי בסופו של דבר כל העבודה הקשה והנחישות תשתלם".