עד גיל 10 ליאם גולן סלד מהמציאות שנכפתה עליו תחת אור הזרקורים בגלל הייחוס המשפחתי שלו. "הייתי כל כך מתבייש שהייתי מסתתר מיד מאחורי אמא שלי. לא אהבתי את זה, לאט לאט, ככל שגדלתי, נפתחתי קצת יותר", הוא מספר בריאיון ל-ynet.
5 צפייה בגלריה
מתוך "גולסטאר מרוקו"
מתוך "גולסטאר מרוקו"
ליאם גולן. מתוך "גולסטאר מרוקו"
(צילום: באדיבות HOT)
על מה אתה שם את האצבע שהוביל לשינוי? "האמת? הבנתי שאין לי איך לברוח מזה".
מאז שנפלה אצלו ההבנה שהוא לא יוכל להתחמק מעצם הפרסום והחשיפה - ליאם גולן, בנם של אילנית לוי ואייל גולן, שינה פאזה והוא מוצא את עצמו כמעט כל הזמן מול המצלמות, והפעם זה לגמרי מבחירה: הוא הצטלם לראשונה בחייו לתוכנית טלוויזיה, "גולסטאר מרוקו", שאליה נסע עם אביו אייל ועם בעלה של אמו, אלירז שדה. קצת אחר כך הוא החל להצטלם לריאליטי המשפחתי "משפחת שדה", וכשנגמרו הצילומים שם - הוא שוב הצטלם ל"גולסטאר", הפעם ביוון.
למה הלכת דווקא ל"גולסטאר"?
"בתור ילד מאוד אהבתי את התוכנית הזאת. אמרתי לעצמי שאני רוצה להיות שם, וכשנפתחה ההזדמנות אז לקחתי אותה. אני מאוד אוהב כדורגל, יש שם גם אנשים מצחיקים אז מבחינתי זאת חוויה מטורפת לעבור דבר כזה, בטח בגילי".
לראיונות נוספים:
גולן, שמשרת בימים אלה בצה"ל, בחיל התקשוב, הצטלם לעונת העשור של התוכנית (משודרת ב-HOT, א'-ד', 19:00, ב-HOT REAL, ב-HOT VOD וב-Next TV) במרוקו טרם גיוסו לצה"ל, לצד שדר הספורט רז זהבי, הזמר מוקי, כדורגלן העבר ג'ובאני רוסו, כוכב הרשת סמיון גרפמן, הקומיקאים ירון ברלד, גיא הוכמן ואורי ברויר וכמובן המאמן שייע פייגנבוים.
כבר בפרק הראשון גולן קיבל כבוד מיוחד אחרי שהפסיד במשימה על סרט הקפטן לג'ובאני רוסו - אולם כדורגלן העבר החליט להעניק לצעיר בחבורה את הסרט. עולם הכדורגל לא זר לגולן - עד לפני שלוש שנים שיחק באופן קבוע בקבוצות הנערים של הפועל מרמורק, והיה מי שחשב שילך בדרכו של אביו ויהפוך גם לשחקן כדורגל פעיל, אבל גולן ג'וניור יודע בדיוק איפה נקטעה קריירת הספורט שלו. "הייתי עצלן", הוא מודה בחיוך כן. "לא היה לי כוח להשקיע בזה. מבחינתי כדורגל היה כמו תחביב, מאוד נהניתי מזה, אבל לא הייתי בטוח שאני רוצה להתמקצע בזה ולהפוך את זה לקריירה, אז וויתרתי".
מי שצפה ב"משפחת שדה" יגיד שאולי לא היה לך כוח לקום מוקדם בבוקר כי אתה אוהב לישון. "אני אוהב לישון, נהייתה עלי סטיגמה בגלל התוכנית (צוחק), אבל עכשיו אני לא יכול לישון עד מאוחר, יש לי צבא".

"ראיתי את עצמי שר את השיר הזה"

אם לא כדורגלן אז מה כן היית רוצה לעשות כשתהיה גדול? "זו התקלה בשבילי השאלה הזאת, אני לא בטוח מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול. יש לי מלא דברים שאני אוהב, אבל אני לא יודע אם להתמקצע בזה. משחק וטלוויזיה אלה תחומים שמדברים אליי. וגם שירה, אני אוהב לשיר".
5 צפייה בגלריה
השקה גולסטאר מרוקו
השקה גולסטאר מרוקו
גולן לצד ג'ובאני רוסו וקובי סויסה בפרמיירה של "גולסטאר מרוקו"
(צילום: אמיר מאירי)
וואלה? "כן. הקלטתי כבר כמה דברים באולפן, אני עובד על סינגל ראשון שאמור לצאת בקרוב. אני ממש בהתחלה, כן? אני אוהב לשיר, אבל לא יודע אם זה באמת הכיוון. אוציא את השיר הראשון ויש מצב שזה ידליק לי עוד קצת מהתשוקה לזה".
אם אתה לא בטוח שאתה רוצה להיות זמר - איך מחליטים פתאום להוציא שיר? "אני מאוד אוהב לשיר בתור תחביב, אבל התביישתי. הייתי מתבייש לשיר מול אמא שלי. כשהייתי הולך עם אבא לאולפן להקלטות שלו, הייתי מבקש ממנו שייצא לכמה דקות כדי שאני אקליט. בשנה האחרונה התגבשה אצלי ההחלטה להוציא שיר. אני עדיין קצת מתבייש, בקריוקי נגיד לוקח לי זמן להיפתח".
איך אבא הגיב כשאמרת לו שאתה רוצה להוציא שיר? "אמרתי לו, 'אבא, אני רוצה להוציא שיר' - והוא השתגע. הוא ניסה לדחוף אותי להוציא שיר כבר כמה פעמים ואמרתי לו תמיד 'לא עכשיו'. עכשיו החלטתי שאני רוצה לנסות, הלכנו ביחד לאולפן, הציעו לנו כמה שירים, בחרתי אחד שהתחברתי למילים שלו ולמנגינה. ראיתי את עצמי שר את השיר הזה".
אין לך את החשש הזה להיות בצל של אבא בכל מה שקשור למוזיקה? "לא, זה לא מפחיד אותי. תמיד השוו אותי, ותמיד ישוו אותי. אני חושב שאם אני אתחיל להוציא שירים באופן קבוע ואני אתחיל להיות זמר אז יתחילו לראות אותי בזכות עצמי ובזכות השירים שלי. תמיד יהיו את האנשים שיגידו שזה בגלל אבא שלי וישוו את הקול, וישוו את השירים ועוד מיליון דברים, אני לא כזה מתייחס לזה. בסופו של דבר אבא שלי הכי גדול, ואין מה לעשות".
מה גורם לך לחשוב שכזמר יתייחסו אליך בתור ליאם? "אני לא רוצה להשתחצן, אבל אני חושב שאני כן שר יפה, ואני מקווה וחושב שכן יאהבו אותי בזכות עצמי. אגב, לא אכפת לי שיאהבו אותי גם בזכות ההורים שלי, הם ההורים שלי ואני לא מתבייש בהם. אם זה שאבא שלי זמר גדול יכול לעזור לי במשהו, למה לא? אני לא חושב שאני צריך להתרחק ממנו בקריירה רק כדי שלא ישוו. כי תמיד ישוו. אני גאה בזה שאני הבן שלו ואני ממש לא חושש מהצל שלו בתור זמר".
5 צפייה בגלריה
מתוך "גולסטאר מרוקו"
מתוך "גולסטאר מרוקו"
עם אביו אייל. מתוך "גולסטאר מרוקו"
(צילום: באדיבות HOT)
על מה השיר שבחרת? "על יחסים בין גבר לאישה, כמו כל השירים פה, לא? (צוחק)".
למישהי ספציפית? "לא, עדיין לא הייתה לי זוגיות וגם עדיין לא הייתי בדייט".
אתה רוצה? "עכשיו כן, אני בשל. עד לא מזמן לא הייתי בכיוון בכלל. עכשיו אני מרגיש מוכן".
איך אתה מכיר בנות, באינסטגרם? "אני מעדיף במציאות, דרך חברים משותפים. כמו שאמרתי, אני לא יוצא למועדונים, לא מתחבר למסיבות".
מתחילות איתך באינסטגרם? "כן, אבל אני כמעט לא רואה הודעות באינסטגרם ולרוב אני לא עונה, לא כי אני לא רוצה, אלא כי יש הרבה ואני לא מצליח לראות. בכלל, אני יודע מה המשמעות של האינסטגרם וכל סטורי שאני מעלה ומה יהיו ההשלכות. אני מקפיד בדברים האלה, לפעמים אני לא אעלה משהו בגלל שאני יודע שהרבה מאוד אנשים רואים את זה".
על אף גילו הצעיר, ליאם גולן כבר למד על בשרו דבר או שניים בכל מה שקשור להכנסת אנשים חדשים לחייו שרוצים להתקרב אליו בשל ייחוסו המשפחתי. ״טעיתי כמה פעמים בבחירת אנשים קרובים בחיים שלי", הוא מתוודה.
איך אתה יודע שטעית? "ראיתי סימנים מי איתי ברגעים קשים או מי מתקרב אליך כשאתה בפיק. כשאני קולט את הבן אדם אני בוחר בין שתי דרכים, או שאני לא עונה לו יותר או שאני אומר לו בפנים, 'לא מתאים לי הקשר'. בדברים האלה אין לי 'חשומה' (בושה במרוקאית, ר"ב)".
והיום? "היום אני יודע להבדיל מי חבר שלי ומי מחפש את הפרסום. אני אספר לך מקרה, פעם לאלין הייתה חברה. היא הזמינה אותה לשחק בחדר שלה בבית של אבא. הן שיחקו ביחד ואז אחרי שהיא הלכה, היא אמרה לאלין 'באתי אלייך רק בגלל שזה הבית של אייל גולן'. אלין הייתה בעננים מהחברות איתה ואז היא הבינה שהיא לא הייתה חברה שלה באמת. פעם אני הייתי מתחבר מהר לאנשים, היום אני עושה מבחנים".
תן דוגמה. "אין לי מבחנים רשמיים, אבל אני רואה שכשאנשים באים אלינו הביתה, לבית של אמא או אבא, מי מסתובב, מי מחפש לראות את ההורים. למשל, יש אנשים שאיך שאנחנו נפגשים פותחים את הטלפון לעשות סטורי ביחד. אני קולט את הדברים האלה".
5 צפייה בגלריה
השקת תוכנית משפחת שדה
השקת תוכנית משפחת שדה
גולן ואחותו אלין
(צילום: ענת מוסברג)
יש לך רגעים שאתה רוצה להיות אדם פרטי? "מלא רגעים. ברוב הרגעים בחיים. זה לא פשוט להיות מוכר, אבל אני כן מצליח למצוא את האיזון ואת השקט. אני שם בצד את הפרסום ויודע למצוא את השקט שלי".
במה הפרסום מפריע לך? "אני פחות אוהב לצאת עם חברים למקומות ציבוריים כי כולם מסתכלים עליי וזה מלחיץ אותי. אם חברים חוגגים יום הולדת במועדון, אני מבקש מהחבר שיבין אותי שאני לא רוצה לבוא בגלל שזה לא נוח לי. לרוב מבינים אותי, אבל אם יש חבר שמתעקש שאבוא, אז אני בא ויושב בצד. אני לא נהנה שמסתכלים עליי כל הזמן. בכלל, אני מאוד אוהב את הבית. אני לא אוהב לצאת למועדונים וכאלה, אני חנון".
הייחוס המשפחתי כפה עליך את הפרסום, עוד הרבה לפני שהשתתפת בריאליטי. אם הייתה לך אפשרות להפוך עכשיו לאדם אנונימי היית רוצה? "זו שאלה קשה. יש רגעים קשים, נגיד כשאתה רוצה שאף אחד לא ידע מי אתה, סתם ללכת בקניון בלי שאנשים יבואו אליך. אבל יש את כל האהבה שמחבקים אותך ומפרגנים. אני חושב שלא הייתי משנה את הפרסום, יש יותר אהבה מאשר שנאה".
עכשיו עם "גולסטאר" ו"משפחת שדה", החשיפה שלך תלך ותעלה. יהיו לך עוד פחות רגעים של שקט. "התרגלתי לזה, אבל הפעם ישפטו אותי בגלל מי שאני. אני באמת רוצה להגיד לאנשים, 'אם תכירו אותי, תראו שאני אחלה בן אדם, ואם תחליטו שאתם לא אוהבים, זה גם בסדר', אבל אם אתם לא מכירים אותי, אין צורך לזרוק עלי סכינים. אני בן אדם. שופטים אותי בתור הבן של אייל גולן ואילנית לוי, וזה מה שמציק לי".

"אבא יש לי אחד וזה אייל"

במהלך הריאיון נשאל גולן מה החלום שלו - הוא השיב האם בקריירה או בחייו הפרטיים. בקריירה כאמור ענה שטרם החליט, אבל בחייו שלו מיהר לענות: "משפחה! בסוף הכי חשובה לי המשפחה".
עושה רושם שעל אף העובדה ששני הוריו הם מהאנשים המסוקרים במדינה, כולל הליך גירושים שגרר אחריו לא מעט עקיצות בתקשורת - ליאם גולן לא נותן לעבר להשפיע עליו וחי את היום, בלי רעשי רקע מבחוץ. "אבא ואמא חברים טובים עכשיו וזה מה שחשוב לי, לא מעניין אותי מה היה פעם. מבחינתי כולם חברים טובים עכשיו, אבא, אמא וגם אלירז".
הרגשת אי נוחות פעם עם אבא ואלירז? "אני לא הרגשתי את זה אף פעם".
מערכת היחסים שלך עם אלירז טובה מאוד, אתה יודע להבדיל מתי אתה פונה לאבא שלך ומתי לאלירז? "ברור, התרגלתי לזה. אלירז הוא כמו החבר הכי טוב, הוא שטותניק כזה. אני לא קורא לו אבא ואני לא חי בתחושה שיש לי שני אבות, אבל אני כן רואה את אלירז בתור הורה, דמות הורית בחיים שלי. אבא יש לי אחד וזה אייל. אלירז הוא דמות הורית שיחנך אותי ויסביר לי דברים בחיים".
ליאם הוא האח הבכור לחמישה אחים. מלבד אלין, אחותו מהנישואים של אמו ואביו, יש לו עוד ארבעה: יאן, בנם של רוסלנה ואייל גולן, מיאל ורון מנישואיו של אביו של לדניאל גרינברג ואריאה, האחות הקטנה ובתם של אילנית ואלירז. "הבדיחה בבית היא שימשיכו ככה עם כל האחים ונראה מה עוד נקבל מהירושה, ומה יישאר לנו בכלל (צוחק)".
5 צפייה בגלריה
השקה גולסטאר מרוקו
השקה גולסטאר מרוקו
"הוא שטותניק". גולן על אלירז שדה
(צילום: אמיר מאירי)
איזה אח אתה? "אני חושב שאני אח טוב. אני משתדל להיות הרבה עם אחים שלי. אני מאוד קרוב לאלין. אני מגונן עליה אבל אני חושב שהיא יותר מגוננת עלי, תכלס אני גדול ממנה בשלוש שנים, אבל היא יותר האחות הגדולה. היא יותר קילרית ממני. היא יוצאת על אנשים אם מישהו מגיב לי משהו רע. אני אוהב את כל האחים שלי באותה מידה ואני מטורף עליהם. אלין ואני עברנו דברים ביחד מאז שאנחנו קטנים ותמיד היינו שם אחד בשביל השנייה. אבל אני באמת מטורף על כולם".
דיברת על הירושה. איך אתה מתנהל עם כסף, עכשיו כשהתחלת לקבל שכר על "גולסטאר" ו"משפחת שדה". מה אתה עושה עם הכסף, מבזבז מיד? ״לא, לא. הכסף מ'גולסטאר' הולך לחיסכון שלי, אני חוסך לעתיד. אני לוקח אליי סכום שממנו אני אחיה בחודש-חודשיים הקרובים, ובשאר הכסף אני לא נוגע. אני אוהב לקנות לעצמי דברים, אני לא אוהב לבקש מההורים שלי. אם אני עושה כסף בעצמי, אז למה שאבקש מהם?
את האוטו קיבלתי מאבא, אבל לגמרי תכננתי לקנות לבד, אבא שלי הפתיע אותי. אני אמרתי לאמא שלי שזה משהו שאני רוצה לקנות לעצמי כי אוטו ראשון זה משהו שאתה רוצה לקנות לעצמך ואני חושב שהרבה אנשים חושבים ככה. הייתי יכול לנסוע עם האוטו של אמא, לעבוד קצת, לחסוך ולקנות, אבל אבא עשה לי הפתעה. לא אומרים לא, אומרים תודה על מתנה יפה. אבל בערך מגיל 17 אני עושה קמפיינים בטיקטוק ומהרגע שנכנס לי כסף - אני לא מבקש מההורים".
אתה חי את הקריירות של אמא ואבא? "כן, אני הולך להופעות של אבא, אבל זה יותר בשנים האחרונות. אנחנו מרגישים בבית את העבודה, נגיד אם נופל קמפיין לאמא או שיר של אבא שלא הצליח, אנחנו שם בשבילם. אי אפשר רק להצליח, לפעמים צריך לקבל בעיטה בתחת וצריך לדעת להתמודד עם זה. אנחנו תמיד שם בשבילם. הם רוצים להגן עלינו, אז יש גם המון דברים שקורים והם לא רוצים שנדע מהם".
לאחרונה כאמור חזר ליאם מצילומי העונה ה-11 של "גולסטאר" ביוון אחרי שקיבל אישור מהצבא. ההפתעה הגדולה בעונה הזאת היא ליהוקו של איאן זירינג, סטיב מ"בוורלי הילס 90210".
"מסכן הוא עבר טראומה עם האנשים של 'גולסטאר'", אומר גולן בחיוך. "לא הכרתי אותו לפני, לא ראיתי את הסדרה, אבל תוך כדי הבנתי מה הסדר גודל שלו ומי הוא. מדובר באיש מדהים, אחלה גבר, היה באמת סחבק לאורך כל הדרך".