סערת דייב שאפל מסרבת לשכוך, וכעת זו קייטלין ג'נר שיוצאת להגנת הקומיקאי, לאחר שזה התבדח על הקהילה הלהטב"קית בכלל והטרנסית בפרט ב-The Closer, ספיישל הסטנד-אפ שלו שעלה לפני כחודש בנטפליקס - ומאז סופג מתקפה.
2 צפייה בגלריה
קייטלין ג'נר
קייטלין ג'נר
קייטלין ג'נר
(צילום: Getty Images)
"דייב שאפל צודק ב-100 אחוז", צייצה ג'נר בעמוד הטוויטר שלה. "זה לא קשור לתנועה הלהטב"קית. זה קשור לתרבות הביטול וה-Woke המשתוללת, שמנסה להשתיק את חופש הביטוי. אסור לנו להיכנע או להשתחוות בפני אלה שרוצים למנוע מאיתנו להביע את דעתנו".
הטענות שהופנו נגד שאפל הגיעו בעקבות דבריו בספיישל המדובר, שבו אמר בין היתר כי הוא בעד המושג TERF - ראשי תיבות של פמיניסטית רדיקלית שמדירה טרנסיות, ותמך בדבריה של הסופרת ג'יי. קיי. רולינג, שלטענתו "בוטלה" כשאמרה כי "מגדר זה עובדה". עוד הוא הוסיף והתייחס לג'נר ספציפית, כשאמר: "קייטלין ג'נר נבחרה לאשת השנה, בשנה הראשונה שלה כאישה. מה תגידו על זה?...היא מעולם לא קיבלה מחזור אפילו! אני הייתי כועס בטירוף אם הייתי אישה. מגדר זה עובדה".
עם עליית הספיישל, החלו לצוף ביקורות חריפות מצד מבקרים, צופים ועובדים של ענקית הסטרימינג. האחרונים אף ארגנו צעדת מחאה לפני כשבוע ליד המשרדים, שבה השתתפו כמה מכוכבי נטפליקס מהקהילה הלהטב"קית, לרבות ג'ונתן ואן נס ("קוויר איי"), ג'מילה ג'מיל ("המקום הטוב"), אנג'ליקה רוס ("פוזה") והקומיקאית זוכת האמי האנה גדסבי, שיצאה נגד מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, על אף שגם היא מככבת על מסכי נטפליקס. מן העבר השני, נשמעו גם תומכים בקומיקאי, שטענו כי מדובר בחופש הביטוי, בייחוד כשהוא נעשה בהומור במופעי סטנד-אפ.
2 צפייה בגלריה
דייב שאפל
דייב שאפל
דייב שאפל
(צילום: AP)
הקומיקאי, מצידו, הודה לתומכיו שעמדו על שלהם. באחד ממופעיו בשבוע האחרון, שאפל פנה לקהילה הטרנסג'נדרית ואמר: "אני מוכן לשמוע את דבריכם, אבל אתם לא 'תזמנו' אותי על פי דרישה. אני לא מתקפל בפני דרישות מאף אחד. ואם אתם רוצים להיפגש איתי, אני בהחלט מוכן לעשות זאת.
"אני רוצה שכולם בקהל הזה ידעו שעל אף שהתקשורת ממסגרת את הסיפור כאילו זה אני נגד הקהילה - זה לא הסיפור. אל תאשימו את הקהילה הלהטב"קית בשום דבר. אין לזה שום קשר אליהם. זה קשור לאינטרסים תאגידיים ולמה שאני יכול להגיע ומה שאני לא יכול להגיד. בשביל הרקורד, ואני צריך שתדעו את זה, כל מי שאני מכיר מהקהילה הזאת הראה לי אהבה ותמיכה, אז אני לא יודעת מה כל השטויות האלה שמדברים עליהן".