בעקבות דבריו שעוררו סערה, משפחתו של הזמר והיוצר שלמה גרוניך הודיעה היום (ד') שהוא סובל מדמנציה. "בשנה האחרונה חלה התדרדרות במצבו ובימים האחרונים הוא אובחן על ידי מומחים רפואיים בבית חולים", נמסר מטעמם. "יש לו ניתוקים שמאפיינים את המחלה, והוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר. אלה חלק ממאפייני המחלה. הוא מתנצל מכל הלב על האמירה אמש. אנו מבקשים להזכיר ששלמה שר כל חייו לכולם וקיים שיתופי פעולה רבים ובעת הזאת מבקשים להבין את הרגישות למצבו".
1 צפייה בגלריה
שלמה גרוניך
שלמה גרוניך
שלמה גרוניך
(צילום: ירון ברנר)
מוקדם יותר היום הודיעה עיריית כפר יונה כי החליטה לבטל את הופעתו של גרוניך בעיר, שאמורה הייתה להיערך בשבת תרבות בהמשך החודש, כך נודע ל-ynet.
הסערה שבעקבותיה באה הודעת המשפחה (פרסמה עיתונאית חדשות רשת נריה קראוס ואושרה על ידי המשפחה ל-ynet), החלה אמש בהופעתו של גרוניך בפסטיבל עין גב. "הסתכלתי על הקהל, ואמרתי: כזה קהל אני רוצה תמיד", אמר הזמר על הבמה. "באמת אתם כל כך אשכנזים כאלה, אין פה אפילו צ'חצ'ח אחד. אתם משתפי פעולה כמובן כמו ווזווזים. יפה, אני גאה בכם, אתם שרים יפה".
בתו של גרוניך, ים, התנצלה היום על הדברים שאמר אביה וכתבה בפוסט בפייסבוק כי "המילים האלה צרמו לי בדיוק כמו שהם צרמו לכל ישראלי שאוהב את החברה שהוא חי בה, ואני אוהבת את החברה שאני חיה בה, את כולם". בהמשך היא הדגישה כי אביה לא גזען וכי "הוא תמיד השמיע באוזניי שגזענות זה דבר מכוער שחייבים לגנות בכל הזדמנות... ובואו לא נשכח שאבא שלי הוא בן 75 ובעל דמנציה שמתפתחת מיום ליום, עבר אירועים לבביים וחוויות שהשאירו אותו לא כמו פעם. מקווה שבסופו של דבר ייזכרו אותו על כל הטוב שעשה ולא על הפליטה הרגעית הזו".
ההתבטאות של גרוניך גררה שלל גינויים בקרב פוליטיקאים ובעולם התרבות והתקשורת. שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר אתמול כי הוא "מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים של שלמה גרוניך".
זמן קצר לאחר מכן, גרוניך התנצל על הבמה ובנוסף פרסם הודעה בעמוד הפייסבוק שלו: "באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".