אחרי מאבק משפטי ממושך, ג'יימי ספירס, אביה של בריטני ספירס, הורחק מהאפוטרופסות על בתו. ההחלטה ניתנה אמש (רביעי) בבית המשפט בלוס אנג'לס, אחרי תהליך שנמשך משנת 2008, אז החל הסדר האפוטרופסות.
השופטת ברנדה פני קבעה כי אביה של ספירס יושעה מתפקידו כאפוטרופוס על נכסיה, ויפסיק לנהל את כספיה באופן מיידי. "אני מאמינה שההשעייה היא לטובת האישה שתחת אפוטרופסות...המצב הנוכחי לא יכול להימשך". כמו כן, נקבע שימוע נוסף ל-12 בנובמבר, בו יוחלט האם לסיים סופית את האפוטרופסות על ספירס.
2 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס. בדרך להיות חופשייה?
(צילום: רויטרס)
עורך הדין של הכוכבת, מת'יו רוזנגרט, טען בבית המשפט כי אביה היה "אדם אכזרי, רעיל ומתעלל", ואמר כי היה צריך להסיר אותו מהאופטרופסות כבר מזמן. "זה מה שבריטני רוצה. היא רוצה אותו מחוץ לחייה היום", אמר רוזנגרט, "בריטני ספירס ראויה לקום מחר בבוקר בלי אבא שלה כאפוטרופוס".
ג'יימי ספירס הגיש בקשה לסיום האפוטרופסות באוגוסט ובמקומו ימונה זמנית רואה חשבון בשם ג'ון זייבל, לטפל בנכסיה של הזמרת, עד שהצעדים הבאים ייכנסו לתוקף. ג'ודי מונטגומרי, המשמשת כאפוטרופוס על בריטני כאדם (ולא על נכסיה) ומטפלת בענייני היומיום שלה לרבות החלטות רפואיות, תמשיך בתפקידה לעת עתה.
ספירס הגיב על ההחלטה היום בהודעה שהוציאה עורכת דינו. "מר ספירס אוהב את בתו בריטני ללא תנאי", נכתב בהודעה, "במשך 13 שנים הוא ניסה לעשות את הדבר הטוב ביותר עבורה כאפוטרופוס או כאביה. זה התחיל כשהסכים לשמש כאפוטרופוס כשהיא נכנסה לאפוטרופסות מרצונה האישי וזה כלל גם את החייאת הקריירה שלה וחידוש הקשר עם ילדיה". בהמשך ההודעה נאמר כי ההחלטה של בית המשפט היא "מאכזבת ולמען האמת הפסד עבור בריטני. בית המשפט עשה טעות כשהשעה את מר ספירס ומינה במקומו איש זר לנהל את נכסיה של בריטני והמשיך את האפוטרופסות שבריטני עצמה ביקשה לסיים מוקדם יותר הקיץ". לפי ההודעה האב שהגיש בעצמו בקשה לסיום האפוטרופסות שלו היה מעוניין בסיומה המלא. עוד נכתב כי על אף ההשעייה, ספירס ימשיך לדאוג לבתו ומקווה לפתור את הבעיות ביניהם.
רוזנגרט העלה במהלך הדיון האשמות שהוצגו בסרט האחרון של ה"ניו יורק טיימס" על בריטני ספירס - "לשלוט בבריטני ספירס" - ובו פורסם כי הזמרת הייתה תחת האזנות סתר, מעקב ופיקוח מתמיד. "הם האזינו לכמה מהשיחות האינטימיות ביותר של מרשתי עם ילדיה, בן זוגה והיועצת שלה", אמר. בסרט ששוחרר בשבוע שעבר, נחשף כי ספירס הייתה נתונה לפיקוח מתמיד וכל פעולה במכשיר הטלפון שלה כולל תמונות, הודעות ושיחות - נשלטו. כמו כן עורך הדין הזכיר גם את צו ההרחקה שקיים נגד ג'יימי ספירס משני בניה של ספירס ואביהם, קווין פדרליין, בעקבות אלימות במשפחה. עוד צוין כי ספירס אינה מוכנה לעבוד בזמן שאביה משמש כאפוטרופוס, ולכן העסק שלה ששווה מליוני דולרים, נותר ללא פעילות ולא מטופל כראוי. רוזנגרט גם טען במשפט כי לאב אין ניסיון בניהול עסקי או כללי.
2 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(AP)
ההחלטה להשהות את ג'יימי ספירס מהאפוטרופסות היא ההחלטה המשמעותית ביותר בסאגה של ספירס שנמשכת כאמור כבר 13 שנים, אך נמצאת בשנה האחרונה תחת בחינה מתמדת של עין הציבור. ההתפתחות בסיפור נובעת בעיקר משום שבקיץ האחרון הזמרת יכלה לראשונה לדבר ולהעיד בעצמה בבית המשפט (היא אומנם העידה עדות פרטית ב-2019, אך טענה שזו זכתה להתעלמות). ב-23 ביוני ספירס העידה במשך 24 דקות, היא תיארה את האפוטרופסות כמתעללת וביקשה לסיימה בהקדם. בעקבות העדות גם הורשתה לראשונה להעסיק עורך דין משלה. בשבועות שלאחר עדותה, האפוטרופסות השתנתה וכמעט כל מי שלקחו בה חלק הוסרו ממנה, בהם עורך הדין של ספירס מטעם בית המשפט, סמואל אינגהאם ה-3, והמנהל של ספירס, לארי רודולף, שעבד איתה יותר מ-25 שנים.
במקביל להתפתחויות בבית המשפט, שלושה סרטים סקרו את מצבה של ספירס והעלו את מצבה לסדר היום הציבורי. הראשון שבהם "לשחרר את בריטני ספירס" של "הניו יורק טיימס" יצא בתחילת השנה וניתח כיצד הגיעה הזמרת למצבה הנוכחי. השני "לשלוט בבריטני ספירס", יצא כאמור בשבוע שעבר (ישודר בשבוע הבא ב-yes דוקו וב-HOT8) וחשף גילויים חדשים. במקביל, שלשום יצא סרט נוסף הפעם של נטפליקס "בריטני נגד ספירס", הסוקר גם הוא את ההידרדרות במצבה של ספירס אך צולל לעומק מוסד האפוטרופסות, מציג את הניסיונות שלה לברוח ממנו וכולל גם ראיונות עם האנשים הקרובים ביותר לבריטני, לפני ואחרי כניסתה לאפוטרופסות. יש לציין כי במשך שנים וביתר שאת בשנה האחרונה, קבוצת המעריצים העולמית תחת ההאשטג #לשחרר את בריטני, פועלת לקידום השיח בנושא ולשחרורה המהיר של ספירס.