סרט דוקומנטרי חדש של ה"ניו יורק טיימס" ששודר ביום שישי האחרון בארצות הברית חושף פרטים חדשים על מצבה של בריטני ספירס. הסרט "לשלוט בבריטני ספירס" מהווה המשך ל"להפליל את בריטני ספירס" שיצא בשנה שעברה ועורר סערה עולמית ועיסוק תקשורתי בלתי פוסק במצבה של הזמרת. הדוקו החדש חושף האשמות חמורות של אלו שעבדו בצמוד לזמרת במהלך השנים והחליטו לדבר - עוזרים, חברי מערך האבטחה ומנהלים שחתמו בעבר על הסכם סודיות, מדברים בו לראשונה.
בסרט נחשף כי ספירס הייתה תחת פיקוח מתמיד כל הזמן. לטענת אלכס ולסוב, עובד של חברת האבטחה "בלאק בוקס" (השייכת לעידן ימיני, ששימש כראש האבטחה של ספירס) וחבר בצוות האבטחה של ספירס, כל בקשה שלה - אפילו בביתה שלה - תועדה והייתה תחת פיקוח. לטענתו, ספירס לא הייתה יכולה לעשות דבר ללא ידיעתו של אביה ג'יימס ספירס, ימיני ורובין גרינהיל, המנהל שלה. גם יחסיה האישיים והאינטימיים, עם ילדיה למשל, היו תחת פיקוח. "זה הזכיר לי אדם שנמצא בכלא", אומר בסרט ולסוב.
"בלאק בוקס" נוסדה על ידי עידן ימיני, ישראלי המתואר באתר החברה כיוצא יחידה מיוחדת בצה"ל. תיק הלקוח של ספירס עזר לחברה להתרחב ולגדול בעולם אבטחת הכוכבים. לטענת ולסוב, שעבד בחברה כמעט מ-2012 ועד השנה, לא רק ביתה של ספירס היה תחת האזנה - אלא גם מכשיר הטלפון שלה. כל הודעות הטקסט, השיחות, היסטוריית הדפדפן והתמונות היו גלויות לאנשים ששלטו בחייה, דרך מכשיר אייפד שהיה מקושר למכשיר האייפון שלה. שיחותיה עם חברים ואימה לדוגמה, נוטרו.
1 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
(AP)
ולסוב ממשיך ומספר בדוקו כי ימיני היה מוטרד מתנועת "לשחרר את בריטני", שתפסה תאוצה החל משנת 2019 כשהדיון על האפוטרופסות של ספירס הגיעה לדיון ציבורי, כיוון שהיה מדובר במשהו שלא בשליטתו. על כן, התנועה הייתה תחת חקירה מעמיקה, סוכנים סמויים נשלחו להפגנות של התנועה לדבר עם מעריצים, לזהותם ולתעד את מעשיהם - הכל כחלק ממערך האבטחה של הזמרת. ולסוב מספר בסרט כי בעקבות עדותה של ספירס בבית המשפט הוא החליט לעזוב את "בלאק בוקס".
עוזריה האישיים טוענים בסרט כי הם הורחקו מספירס במהלך סיבוב ההופעות Circus. פלישיה קולוטה, העוזרת האישית שלה במשך זמן רב, סיפרה: "לאט לאט לא הורשתי להיות לצידה או לנהל איתה שיחה מבלי שמישהו אחר יהיה נוכח, זה היה מאוד מוזר". בהמשך אביה של ספירס הודיע לקולוטה כי היא לא תשתתף בסיבוב ההופעות באירופה.
מוקדם יותר החודש, אביה של בריטני, ג'יימס ספירס, הגיש בקשה לסיום האפוטרופסות על בתו שנמשכת כבר 13 שנים. מדובר במהלך מפתיע מצד מי שטען בבית המשפט במשך שנים כי בתו אינה מסוגלת לעמוד בזכות עצמה. במהלך הצילומים לסרט הדוקומנטרי, שהחלו בפברואר, מצבה של ספירס השתנה משמעותית. הזמרת, שזכתה לתמיכה רחבה מצד תנועת "לשחרר את בריטני" שמנסה במשך שנים לחשוף את העוול שהיא חווה, העידה בבית המשפט ואמרה לשופטת כי היא מוחזקת בניגוד לרצונה באפוטרופסות פוגענית. בעקבות השימוע ביוני, השופטת אישרה לספירס לראשונה להיות מיוצגת באמצעות עורך דין משלה. הצעד הבא צפוי להיות מוכרע בהמשך השבוע, בשימוע שנקבע ל-29 בספטמבר, יום אחרי שידור סרט נוסף על חייה, הפעם בנטפליקס - "בריטני נגד ספירס".