תפנית נוספת במאבק המשפטי שמנהלת הזמרת בריטני ספירס נגד אביה, המשמש כאפוטרופוס החוקי שלה כבר 13 שנה: אמש (ה') הודיע ג'יימי ספירס כי החליט לפרוש מתפקידו כמנהל עסקיה ורכושה של בתו - הטוענת כי אביה שלט גם על חייה האישיים. הונה של ספירס מוערך בכ-60 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
(AP)
"אין למעשה שום עילה להשעייתו או סילוקו של מר ספירס כאפוטרופוס של בתו", מסר פרקליטו של ג'יימי ספירס, "וספק רב אם שינוי באפוטרופוסות בעת זו ייטיב עם גברת ספירס...ואף על פי כן, למרות שמר ספירס מהווה מטרה למתקפות לא מוצדקות, הוא איננו מאמין כי מאבק ציבורי עם בתו באשר לשירותו כאפוטרופוס יועיל לה. וכך, על אף שהוא מתמודד עם הבקשה הלא מוצדקת לסילוקו, מר ספירס מתכנן לעבוד עם בית המשפט ועם פרקליטה החדש של בתו על מנת להתכונן למעבר לאפוטרופוס חדש".
ספירס, שנמצאת תחת ניהולו של אביה מזה 13 שנה, שברה שתיקה לפני כחודשיים במהלך דיון בבית המשפט שבו סיפרה כי: "שיקרתי ואמרתי לעולם שאני מאושרת ובסדר, אני בטראומה, אני לא מאושרת, אני לא יכולה לישון ואני מדוכאת. אני בוכה כל יום". לדברי ספירס נכפו עליה הליכים רפואיים, והיא אולצה לצאת למסע הופעות בניגוד לרצונה. "עבדתי שבעה ימים בשבוע, לא היה לי כרטיס אשראי, מזומן או דרכון", אמרה, והשוותה את מצבה לסחר בנשים.
לטענתה של ספירס, ניתנה לה התרופה הפסיכיאטרית ליתיום - המשמשת בין היתר לטיפול בהפרעה דו קוטבית - בניגוד לרצונה. "זה סם חזק", פירטה, "אתה יכול להיפגע נפשית אם אתה נשאר על זה ליותר מחמישה חודשים. הרגשתי שאני שיכורה, אפילו לא יכולתי לנהל שיחה עם אמי או אבי. הם הקיפו אותי בשש אחיות שונות... אף אחד מהמשפחה שלי לא עשה דבר, ואבא שלי היה צריך לאשר כל דבר שרציתי". ספירס אף הצהירה באותו הדיון כי ברצונה לתבוע את בני משפחתה על הדרך שבה נהגו בה.
2 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(AP)
ימים לאחר עדותה הדרמטית של ספירס, דחה בית המשפט את התביעה שלה. "היא לא מסוגלת לנהל את משאביה הכלכליים", נכתב בפסק הדין, בין היתר. בהמשך, התפטר מתפקידו לארי רודולף, שניהל את הקריירה של ספירס מאז 1995, וכך עשה גם הפרקליט שמונה לה על ידי בית המשפט. בינתיים, ספירס עצמה התפנתה לפרסם פוסט שבו היא מצהירה כי לא תחזור להופיע כל עוד אביה שולט בה, ואף תקפה את אחותה, הזמרת ג'יימי לין ספירס: "מי שהייתה אמורה להיות מערכת התמיכה שלי פגעה בי עמוקות!".
בתגובה להודעה המפתיעה של ג'יימי ספירס, פרקליטה החדש של בריטני, מתיו רוזנגרט, שחרר את ההצהרה הבאה: "אנו מרוצים שמר ספירס ופרקליטו ויתרו היום בתביעה לשחררו מתפקידו. זהו זיכוי לבריטני. עם זאת אנו מאוכזבים מהמתקפות המבישות והנמשכות על גברת ספירס ואחרים. אנו מצפים להמשך החקירה שלנו באשר להתנהלותו של מר ספירס ואחרים לאורך 13 השנים האחרונות, בעוד הוא קוצר מיליוני דולרים מרכושה של בתו. בעתיד הקרוב אני מצפה לקחת ממר ספירס הצהרה תחת שבועה".