הסופרת ג'יי. קיי. רולינג, שהביעה את תמיכתה בישראל פעמים רבות מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל - שיתפה אמש (ב') את תמונתה של נויה דן, ילדה ישראלית עם צרכים מיוחדים שנחטפה לעזה, ומעריצה את ספריה. "חטיפת ילדים זה מעשה נתעב ובלתי מוצדק לחלוטין", כתבה ב-X (טוויטר לשעבר).
1 צפייה בגלריה
תמונתה של נויה דן, ג'יי קיי רולינג
תמונתה של נויה דן, ג'יי קיי רולינג
תמונתה של נויה דן, ג'יי. קיי. רולינג
(צילום: AP)
"מסיבות ברורות התמונה הזו הגיעה אליי", הוסיפה רולינג והתייחסה לאהבתה הגדולה של נויה לספריה, שנוכחת בתמונה שבה רואים אותה מחופשת להרמיוני גריינג'ר ואוחזת באחד מספרי "הארי פוטר". "הלוואי שנויה וכל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס יוחזרו במהרה ובשלום, למשפחותיהם", חתמה את דבריה.
התגובה של רולינג מגיעה לאחר שתמונתה של נויה הופצה פעמים רבות ברחבי הרשתות החברתיות, ולפני יומיים היא אף שותפה בחשבון ה-X הרשמי של ישראל. "ילדה יפהפייה בת 12 עם אוטיזם נחטפה מביתה על ידי מחבלי חמאס ונלקחה לעזה. נויה, רגישה, אדיבה, מצחיקה ומעריצת הארי פוטר ענקית", נכתב בשיתוף שהפציר ברולינג לשתף את תמונתה.
נויה, היא אחת מחמשת בני משפחתה שנחטפו במתקפת הטרור הרצחנית ביושבי עוטף עזה. היא נחטפה יחד עם סבתה, כרמלה דן (80) מקיבוץ ניר עוז. כמה בתים הלאה בהמשך השביל נחטפו שני נכדים נוספים של דן, סהר (16) וארז (11) שישנו עם אביהם עופר קלדרון (53).
גלית דן, אימה של נויה ודודתם של סהר וארז, סיפרה כי בליל שישי אכלה עם אימה ארוחת ערב בקיבוץ כיסופים, לשם עברו לפני כחודשיים מניר עוז - מקום מגוריה של כרמלה. בהמשך הערב החליטה נויה לחזור עם סבתה לניר עוז ולישון עימה. סהר וארז, ילדיה של הדס (אחות של גלית) ונכדיה של כרמלה, היו אף הם בביתם בניר עוז, עם אביהם עופר. באותו הזמן גם גלית, בן זוגה ובת נוספת היו תחת מתקפה בביתם.
"אני לא מעזה לעלות בעיני רוחי את מה שקורה שם", אמרה בדמעות גלית דן לפני כשבוע. "חטפו ילדים, נערות, מבוגרים, ובכל האירוע המזעזע הזה אף אחד לא יודע כלום. אף אחד לא מדבר איתנו. שום פרט לא ידוע לנו חוץ מזה שראו את ארז באחד הסרטונים שפורסמו מעזה. נויה היא הגדולה שלי, היא רק שלי, אני אם יחידנית והיא ילדה מיוחדת במינה", המשיכה. "אני מצפה שיעשו הכול להציל אותם, ככל שהזמן חולף זה לא טוב, צריך לפעול ומהר".