ג'רי סיינפלד, השחקן והקומיקאי היהודי-אמריקאי, הצטרף לתמיכה הנרחבת שישראל מקבלת מכוכבים שונים מעבר לים בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית שפתח חמאס ושגבתה את חייהם של למעלה מ-900 בני אדם, נרצחים וחללים, והיום (ג') הביע את תמיכתו באמצעות פוסט שפרסם ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
ג'רי סיינפלד
ג'רי סיינפלד
ג'רי סיינפלד
(צילום: עידו ארז)
"חייתי ועבדתי בקיבוץ בישראל כשהייתי בן 16 ומאז אני אוהב את המולדת היהודית שלנו", כתב סיינפלד ל-1.3 מיליון עוקביו באינסטגרם, לצד תמונה של אישה עטופה בדגל ישראל עם הכיתוב I STAND WITH ISRAEL. "הלב שלי נשבר מההתקפות ומהזוועות האלה, אבל אנחנו עם חזק מאוד גם בליבנו וגם בראשנו. אנחנו מאמינים בצדק, חופש ושוויון. אנחנו שורדים ופורחים לא משנה מה. תמיד אעמוד לצד ישראל ולצד העם היהודי", חתם את הפוסט.
גם ג'יי קיי רולינג, מחברת ספרי "הארי פוטר", כתבה ב-X (טוויטר לשעבר) דברי תמיכה בישראל. הסופרת שיתפה כתבה על רצח אכזרי של תינוקות בעוטף: "עכשיו נראה את אלו שהצדיקו אונס, רצח ועינויים מצדיקים גם את זה".
2 צפייה בגלריה
ג'יי קיי רולינג
ג'יי קיי רולינג
ג'יי קיי רולינג
(צילום: GettyImages)
גם השחקנית זוכת האוסקר, ג'סיקה צ'סטיין הגיבה לפוסט באינסטגרם של חגי לוי - שביים את הסרט "תמונות מחיי הנישואין" בכיכובה, וכתבה: "אני אוהבת אותך איש יקר. המחשבות שלי איתך ועם יקירך. זה שובר לב".
אלן דג'נרס מצידה פרסמה את הציטוט המוכר של מרטין לותר קינג: "חושך אינו יכול לגרש חושך, רק אור יכול לעשות את זה, שנאה אינה יכולה לגרש שנאה, רק אהבה יכולה", וכתבה "ליבי עם תושבי ישראל".
"זה בהחלט הגיוני להתנגד ליחס של ממשלת ישראל לפלסטינים בזמן שהיא קוראת במקביל להגנת היהודים בארץ ובעולם", כתב אלייז'ה ווד ("שר הטבעות"), אך הוסיף: "אבל חמאס הוא ארגון טרור שתוקף אזרחים ביבשה, באוויר ובים. התמונות של ישראלים חטופים מזעזעות והרסניות. בהתחשב באלפי שנות רדיפת יהודים, אנא דעו כי חבריכם היהודים - גם אם אינם בישראל - כואבים ומפחדים כאשר דברים כאלה קורים ואנשים לא-יהודים שותקים. אני מבין שרבים מאיתנו מפחדים להביע דעה כי המשבר שם מורכב וקשה להבנה, ואנחנו מפחדים להגיד את הדבר הלא נכון. אבל אנחנו יכולים - וחייבים - תמיד להשתמש בקול שלנו כדי להוקיע את הטרור ואת הרצח חסר הרסן של אזרחים".
לכתבות נוספות בנושא:
הדברים הללו מגיעים אחרי ששמות רבים הביעו גם הם את תמיכתם בישראל, בהם גם גיא עוזרי מנהלה הישראלי-אמריקאי של מדונה, השחקנית היהודייה נטלי פורטמן שכתבה: "הלב שלי מרוסק בנוגע למה שעובר על האנשים בישראל. ילדים, נשים ומבוגרים נרצחו ונחטפו מהבתים שלהם. ליבי פועם באהבה ובתפילה עבור כל המשפחות שנפגעו", וארנולד שוורצנגר שהבהיר את עמדתו כשפרסם פוסט ובו כתב: "אני עומד לצד חבריי הישראלים מול תקיפות הטרור הברבריות שהגיעו ללא התגרות. ליבי נשבר כשאני פותח את החדשות ורואה את כל הכאב והסבל".
לצידם גם קייטלין ג'נר שהביעה את תמיכתה בישראל וגינתה את מעשיהם של חמאס כשכתבה: "אם אתם שותקים למול מעשי הטרור השערורייתיים של קבוצת הטרור המיליטנטית חמאס, שהרגו הכי הרבה יהודים ביום אחד מאז השואה, אתם שותפים לדבר עבירה", והקומיקאית היהודייה שרה סילברמן שסיפרה גם על אחותה ואחייניה שנמצאים בארץ. "זה מצב כל כך מורכב. אבל אל תטעו - חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו העיקרית היא להרוג את כל היהודים. העולם הזה שובר לי את הלב", כתבה.
גל גדות שיתפה עם 109 מיליון העוקבים את ההתרחשויות, ובפוסט נוסף שפרסמה בהמשך כתבה, "אני עומדת לצד ישראל וגם אתם צריכים. העולם לא יכול לשבת על הגדר בזמן שמעשי הטרור המחרידים האלה נמשכים!", ושירה האס ויעל גרובגלס ("ג'יין הבתולה") תיווכו את המצב לעוקביהן כשכתבו ושיתפו פוסטים הסברתיים על המתרחש במדינה.
בין הכוכבים הנוספים שהביעו את תמיכתם בישראל היה אפשר למצוא גם את הקומיקאית איימי שומר, דברה מסינג ("וויל וגרייס") והשחקן והקומיקאי האמריקאי מייקל רפפורט, ששיתפו את עוקביהם בפוסטים שמסבירים את המצב, כמו גם ג'יימי לי קרטיס ("האלווין"), מארק האמיל ("מלחמת הכוכבים"), כוכבת "בוורלי הילס 90210" שאנן דוהרטי, הדוגמנית סופיה ריצ'י, שרה מישל גלר ("באפי ציידת הערפדים"), נואה שנאפ ("דברים מוזרים"), כוכב "חברים" דייויד שווימר, קלואי קרדשיאן, כוכבת "יומני הערפד" נינה דוברב, הזמר אדם למברט, קייט וולש ("האנטומיה של גריי"), השחקנית מישל טרכנטברג ("אחת שיודעת"), השחקנית אשלי טיסדייל ("היי סקול מיוזיקל") ועוד ששיתפו סרטונים של המתרחש בישראל ופרסמו מחדש פוסטי הסברה.
פורסם לראשונה: 09:22, 10.10.23