ברוכים הבאים לג'ונגל: גאנז אנד רוזס הופיעה הערב (ב') בפארק הירקון מול כ-60,000 מעריצים, במופע שארך כשלוש שעות.
2 צפייה בגלריה
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון
(צילום: מוטי קמחי)
"איזה מפגש קטן ונחמד עם חברים, נחמד מצדכם שבאתם", אמר אקסל רוז, סולן הלהקה, לעשרות אלפי המעריצים שנכחו בקהל. ההופעה נפתחה בביצוע השיר It's So Easy, ובין השירים שבוצעו במהלך המופע נמנים הלהיטים Welcome To The Jungle, Estranged ו-Live and Let Die, שיר שהוא במקור של ווינגס, להקתו של פול מקרטני, ושמציין השנה 50 ליציאתו. כמו כן, הלהקה הקדישה את השיר Civil War לאוקראינה.
חברי הלהקה הוותיקה הפגינו אנרגיות גבוהות במיוחד, עם ביצועים שנוגנו ברציפות כמעט ללא הפסקות, וגם בעיות סאונד קלות שלא הפריעו לסלאש, שהחליף גיטרות בקצב מסחרר, להפציץ בסולואים ארוכים. "מחזיקים מעמד?", שאל אקסל רוז את הקהל במהלך הערב, "זה טוב, אני בודק מה איתכם".
שעתיים ורבע לתוך ההופעה הלהקה ביצעה רצף של להיטיה הגדולים ביותר: כשהם ביצעו את Sweet Child O' Mine, רבבות בקהל שלפו טלפונים סלולריים והצטרפו בשירה, אחר כך אקסל רוז התיישב לצד הפסנתר לביצוע ארוך של November Rain, שחצה את גבולות השבע דקות וכראוי היה עמוס בסולואים של סלאש. את הרצף קינחה הלהקה בקאבר הבלתי נשכח שלה ל-Knockin' On Heaven's Door. על אף ערב ארוך וסט-ליסט עמוס, חברי הלהקה לא ביצעו את השיר Don't Cry, מלהיטיהם הגדולים ביותר. את ההופעה הארוכה רוז חתם במשפט "ישראל, תל אביב, גוד פאקינג נייט!".
בתום ההופעה סלאש הביע את הערכתו הרבה כלפי הקהל הישראלי: "תל אביב, תודה לכם! הייתם פאקינג מדהימים הלילה! היה לנו תענוג לבלות איתכם, וגם לפגוש אנשים נפלאים במהלך סוף השבוע האחרון". גם בחשבון הרשמי של הלהקה ברשתות החברתיות פורסמה תודה מיוחדת לרבבות שהגיעו לראות אותם בהופעה חיה. "תודה תל אביב! איזה ערב מדהים", כתבו.
במהלך סוף השבוע נחת מטוסה הפרטי של הלהקה, שהגיעה ארצה לביקורה הרביעי בהרכב הקלאסי שכולל את אקסל רוז, סלאש ודאף מקגאן, זאת במסגרת סיבוב ההופעות שלהם - שבדרך לישראל עצר גם באיחוד האמירויות. בהופעתם באבו דאבי, גאנז אנד רוזס ביצעו 31 שירים.
מי שחיממה אותם היא להקת איפה הילד, שחגגה במופע 30 שנה לאלבום הבכורה שלה "זמן סוכר" (1993), עם כל להיטיה הגדולים.
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
גאנז אנד רוזס הוקמה ב-1985 ועד מהרה הפכה לאחת מהלהקות המובילות בסצנת הרוק של לוס אנג'לס. היא כאמור ביקרה לא אחת בישראל - הפעם הראשונה הייתה ב-1993, מאוחר יותר ב-2012 ואז ב-2017, כשההופעה אז בפארק הירקון נחשבה לפי המבקרים לאחת מהטובות שהיו כאן מאז ומעולם.
2 צפייה בגלריה
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון
(צילום: דוד גרנות)
ללהקה שישה אלבומי אולפן, האחרון מתוכם, Chinese Democracy, יצא ב-2008 - אך שני האלבומים המצליחים ביותר שלהם היו Appetite for Destruction והאלבום הכפול Use Your Illusion.