בתחקיר שעלה אמש (ה') ב"ניו יורק טיימס", כחודשיים לאחר שהורשע ג'ונתן מייג'ורס בתקיפה והטרדה של בת זוגו לשעבר, מתפרסמות עדויות של נשים נוספות שמאשימות את השחקן בהתעללות.
2 צפייה בגלריה
ג'ונתן מייג'ורס
ג'ונתן מייג'ורס
ג'ונתן מייג'ורס
(צילום: AP)
כאמור, בדצמבר האחרון קבע חבר המושבעים בניו יורק כי מייג'ורס, שמככב ביקום הקולנועי של מארוול כנבל העל קאנג, אשם בתקיפה מדרגה שלישית ובהטרדה. הוא הואשם בתקיפה של בת זוגו לשעבר, גרייס ג'בארי, לאחר שפצע אותה בריב במכונית. במהלך המשפט, התובעים התייחסו לאירוע כמקרה של אלימות במשפחה, בעוד ההגנה טענה כי מדובר במעשה נקמה.
כעת, מתפרסמות עדויותיהן של שתי נשים נוספות שיצאו עם שחקן מארוול: אמה דאנקן, שטוענת כי השחקן התעלל בה רגשית ופיזית כשהוא אף חנק אותה, דחף אותה וגרם לה לחבלה; ומאורה הופר, שטוענת כי הוא התעלל בה רגשית. השתיים, שניהלו בעבר מערכות יחסים עם מייג'ורס, תיארו אותו כ"דמות שתלטנית ומאיימת שבידדה אותן מחבריהן ומהקריירה שלהן". העדויות שלהן הן חלק מראיונות עם 20 אנשים שהגישו הצהרות לכתב התביעה בתיק מדצמבר.
"את מאבדת את תחושת הערך שלך", אמרה דאנקן ל"ניו יורק טיימס" ותיארה את מערכת היחסים שלה עם מייג'ורס וסיפרה שהם היו יחד מ-2015 עד 2019. היא תיארה כמה ויכוחים שבמהלכם הוא איים שיהרוג אותה ושיוודא שהיא לא תהיה מסוגלת להביא ילדים לעולם, זאת בשונה מתחילת הקשר שלהם אז הרעיף עליה אהבה רבה. עוד סיפרה כי הוא "הטיח את גופה לתוך תיבת הדואר שלהם" במהלך ויכוח, והשאיר חבורות בגבה ובזרועותיה. שנה לאחר מכן, היא סיפרה שהוא השליך אותה על הקרקע וחבט בראשה באמצעות ראשו.
מאורה הופר, שיצאה עם מייג'ורס מ-2013 עד 2015 בזמן שהיו סטודנטים בבית הספר לדרמה בייל, סיפרה כי היה "אסור לה לדבר עם אף אחד על מערכת היחסים שלהם, במטרה לבודד אותה ממערכת התמיכה שלה". היא גם סיפרה כי נכנסה להיריון מספר חודשים לתוך מערכת היחסים שלהם, ומייג'ורס סירב לאסוף אותה מהמרפאה לאחר שעברה הפלה, מה שהוביל אותה להאמין שמייג'ורס לא יאפשר לה לדון בהליך עם אף אחד אחר: "הרגשתי לכודה ולבד", אמרה.
עוד סיפרה כי מייג'ורס איים שוב ושוב שיתאבד במהלך הקשר, ולאחר הפרידה שלהם, כשגילה שהיא נמצאת במערכת יחסים עם מישהו שהוא מכיר - הוא התקשר אליה וכינה אותה "זונה" ואמר: "אני מקווה שתמותי", "תתאבדי" ו"אני הולך לקרוע אותך מהלב שלי כמו שהם קרעו ממך את התינוק שלנו".
2 צפייה בגלריה
ג'ונתן מייג'ורס מתוך הריאיון ל"בוקר טוב אמריקה"
ג'ונתן מייג'ורס מתוך הריאיון ל"בוקר טוב אמריקה"
ג'ונתן מייג'ורס מתוך הריאיון ל"בוקר טוב אמריקה"
(צילום מסך)
פרייה צ'אודרי, עורכת הדין של השחקן בן ה-34, הגיבה לדברים ותיארה את מערכות היחסים עם שתי הנשים כ"רעילות" והודתה כי מייג'ורס "אמר דברים פוגעים", אך הכחישה רבות מהטענות על התעללות פיזית: "מערכות היחסים הללו היו בין תלמידי דרמה צעירים והאינטנסיביות הרבה שלהן הייתה הדדית".
"מייג'ורס והופר הסכימו יחד שהם צריכים לסיים את ההריון", הוסיפה צ'אודרי. "האירוע העצוב מאוד הזה הוא זיכרון שעודו כואב עבור מייג'ורס". עורכת הדין גם הודתה כי "התקיימו ויכוחים רציניים רבים" בין בני הזוג, אך כאמור הכחישה את מרבית תיאורי האלימות ואמרה כי במקום להתמקד בדוגמאות שלהן ל"התנהגות מטרידה", הוא "בוחר לקחת אחריות על החלק שלו, להתמקד בעצמו ובלהתמודד עם הדיכאון שלו המלווה אותו לאורך חייו".
בחודש שעבר, התראיין מייג'ורס לראשונה לתוכנית "בוקר טוב אמריקה" של רשת ABC, וטען בדמעות כי היה "המום מהרשעתו", שבמסגרתה עונשו (שצופי להקבע באפריל) עשוי להגיע עד לשנת מאסר. כמו כן, במהלך הריאיון נמנע כוכב מארוול לשעבר שוב ושוב מלקיחת אחריות על התקריות או על פציעותיה של ג'בארי, אולם הוסיף כי אינו יכול לומר שאינו אחראי על כמה מהן. "הייתי המום לחלוטין ומפוחד", שחזר אז מייג'ורס בפני לינזי דיוויס, מגישת החדשות של הרשת, את תדהמתו מפסק הדין. "איך זה אפשרי? בהתבסס על הראיות, ולא רק הראיות שלנו - אלא גם הראיות של התובעת".
כזכור, זמן קצר לאחר פרסום פסק הדין - דיסני הודיעה על פיטוריו של מייג'ורס מהיקום הקולנועי של מארוול באופן רשמי, זאת על אף שגילם ב"לוקי" וב"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" את קאנג - מי שהיה עתיד להפוך לנבל העל הגדול של הסרטים הקרובים. בשנה החולפת היה ניתן לראות את מייג'ורס גם ב"קריד 3" לצד מייקל בי. ג'ורדן (שגם ביים), כשבנוסף הסרט Magazine Dreams, שזכה לשבחים בפסטיבל סאנדנס האחרון ואף נרכש להפצה על ידי סרצ'לייט (מבית דיסני) בכ-10 מיליון דולר, נגנז בשל האישומים נגדו.