בוקר טוב ענני נוצה שרביים שכמוכם. דיירים חדשים נכנסו אמש לתחום המושב של האח הגדול, מי מהם כדי לתת קצת אוויר לנשימה לחלק מהדיירים (הלו שירלי, בחורה שסבורה שאסיף הוא גבר מושך), חלק כדי לעשות את החיים של הדיירים הוותיקים קצת יותר קשים עד לקו הסיום (שלום נועם, בחורה שיצאה לשתי דקות עם ליאור בגלגול הקודם ועכשיו מכניסה אותו לסרט. לא שזאת חכמה גדולה להכניס את ליאור לסרט, האיש הוא שושנת קהיר הסגולה), ומי מהם פשוט כדי לתפקד כמגפון אנושי (היי אודליה "אין לי חברות אשכנזיות אבל יש לי בעל כבאי" מ"בואו לאכול איתי", שמתמחזרת בבית הממחזר. אם כבר אמלי משונמכת, אני ממש מקווה בשביל הדיירים שהיא גם מבשלת טוב).
כמיטב המסורת של העונות האחרונות, הסיכוי של הדיירים בכניסה השנייה אשכרה לנצח או אפילו להגיע לגמר הוא זעום. הם משמשים בעיקר כלווייני משנה של הדיירים הוותיקים ונכנסים על תקן טריגרים או פיגומים לנרטיבים הקיימים בבית. אין להם זמן לצבור מומנטום או לבנות יחסים הדרגתיים עם הצופים והם חייבים להכות על הברזל מהר וחזק. זה גורם לחלק מהם להיות מעיקים ברמת האג'נדה (אהלן אלון עו"ד רווק שבא להיכנס בניר. אני לא יכולה לחכות לרגע שהוא ינשנש אותך עוד לפני הג'וגינג של הבוקר), ולרובם המכריע לעוף על עצמם אפילו יותר מהדיירים של הכניסה הראשונה.
3 צפייה בגלריה
מתוך האח הגדול
מתוך האח הגדול
אלון, ארוחת הבוקר הבאה של ניר. מתוך "האח הגדול"
(רשת)
הכניסה השנייה אכן מגיעה בעיתוי נכון - הבית כבר נכנס לסוג של מצב סטטי שלא קורה בו כלום חוץ מהרומן המוזר בין תקווה לליאור (שהצופים האדוקים של ערוץ 26 נשבעים שהוא פיקציה מוחלטת), רומן שאף אחד מהצדדים לא ממש רוצה בו - תקווה אומרת שליאור ילד וליאור הודה בשכרותו שהוא "מאוהב בתקווה אבל לא נמשך אליה", שזה כמו להגיד שהוא אוהב את ניר אהבת נפש אבל מייחל שהוא יעלה כבר במדרגות, לוגיקה שרק לגדי יש כרגע רישיון להפיץ בבית.
3 צפייה בגלריה
מתוך האח הגדול
מתוך האח הגדול
מאחלים לך אהבה, אבל לא את כפיר. מתוך "האח הגדול"
(רשת)
אני מודה שעם כל החיבה שלי לתקווה ובלי קשר לשאלה האם הרומן הזה מתקיים על אמת, הוא קצת מתחיל להתיש אותי. יש נשים מבוזבזות בבית שמגיע להם חיזור קצת יותר בוגר מהסיוט הפרנואידי שליאור מסוגל לספק. ירדן, בהצעת ההגשה הרגועה שלה, היא בסך הכל בחורה נבונה וכנה שזקוקה לגירויים חדשים, (למרות שהייתי שומרת מרחק מריגוש מפוקפק כמו כפיר, לאור הניסיון המיני שאבא שלו סידר לו בגיל 16. גרואוס). חגית כבר עוד רגע עם דוקטורט בדיג מחמאות אצל ניר. אני ממש מקווה שפול, הארמני החמוד שיעשה עם ניר כושר וסבתא שלו תצביע לשניהם, וכפיר השחצן ששועט אל תוך הבית בידיעה שהוא עומד לנהל רומן אבל עוד לא החליט עם מי, יצליחו לאזן קצת את יחסי הכוחות המגדריים בבית. היה נחמד אם היו מפרגנים גם גייז בשביל תוכנית ההעשרה של גדי, אבל באמת שאי אפשר לקבל את הכל.
3 צפייה בגלריה
מתוך האח הגדול
מתוך האח הגדול
האם נועם תצליח להפוך את משולש האהבה למרובע? מתוך "האח הגדול"
(רשת)
כמו שזה נראה כרגע, הדיירים בעיקר יעניקו עזרה ראשונה לאדם, ירדן ואסיף, שנותרו נטושים אחרי שאמלי ורונן עזבו, ובאמת הם הספיקו כבר לעשות לדיירים סיור מודרך נאה בבית האח והראו להם את כל המקומות שתקווה הבטיחה לנקות אבל הלכה לעשן עם יוסי במקום. קשה לי להאמין שמרכז הכובד של הבית ישתנה - בין אם הדיירים נכנסו כדי לקבל את 15 הדקות שלהם באמצעות היצמדות לציר הבית, שמורכב מתקווה, ליאור, יוסי גדי וחגית, ובין אם הם יבחרו לעשות את זה באמצעות עימותים ומאבקי כוח, עדיין אותה יחידה לוחמת תמשיך להוות את סיירת "האח הגדול", ולצאת למשימות אמיצות בעורף פינת העישון.
בשבוע הבא: כולם חוזרים לטרנינג. אילליקה!