ב-2011 הוציא לאור הסופר דרור משעני את הספר הבלשי "תיק נעדר", שהפך במהרה לרב מכר והיווה את יריית הפתיחה לסדרה בת שלושה ספרים, שהשני מביניהם - "אפשרות של אלימות" - זיכה אותו בפרס ברנשטיין לספרות לשנת 2013. גם הספר השלישי בסדרה, "האיש שרצה לדעת הכול" (2015), זכה לשבחי המבקרים ולהצלחה מסחרית, וספר הפרוזה הרביעי שלו, "שלוש", כבר זיכה אותו בפרס הגרמני לספרות בלשית, ואף שהה 20 שבועות ברשימת רבי המכר של מגזין החדשות הגרמני "דר שפיגל".
3 צפייה בגלריה
דרור משעני
דרור משעני
"היום לא עושים יותר מותחנים פוליטיים באמת". דרור משעני
(צילום: יובל חן)
בשונה מאנשי הבמה והמסך שסיפקו המלצות במסגרת הפרויקט ונאלצים לשבות לעת עתה מעשייתם התרבותית, משעני ממשיך בכתיבה, ובין לבין הוא גם צופה בטלוויזיה, קורא ספרים (כמובן), מאזין למוזיקה ושמח לשתף במה שעושה לו טוב בימי הסגר - לטובת כולנו.
המלצות צפייה: "העונה הרביעית של 'פארגו' פחות טובה בינתיים מהעונות הקודמות, ועדיין היא סדרת הטלוויזיה היחידה שאני צופה בה בשמחה ששמורה לצפייה בסרטי קולנוע. כל עונה היא סיפור שעומד בפני עצמו, אז אפשר להתחיל מהעונה הזאת, אבל כדאי לראות את שלוש העונות הקודמות – ואני מקנא במי שהולך לעשות את זה בפעם הראשונה".
"מאז הסרט של האחים כהן, כל הסיפורים ב'פארגו' עוסקים באלימות ובגורל, או אולי באופן שבו הגורל משנה באלימות את חייהם של אנשים שלא ערוכים להתמודד עם השינוי הזה. העונה הרביעית פחות מטאפיזית ויותר פוליטית – והסיפור שהיא מספרת על המתחים הגזעיים באמריקה כבר סופר, וכנראה טוב יותר – ובכל זאת יש בפרקים הראשונים לא מעט רגעים יפים, וגם דמות אחת מסקרנת של אחות רחמנייה, חביבה להחריד ופסיכופתית".
"אני ממליץ גם על הסרט 'הכבוד האבוד של קתרינה בלום', עיבוד מעולה של פולקר שלנדורף מ-1975 לרומן של היינריך בל - מותחן שבמרכזו חקירה של אישה שניהלה רומן עם טרוריסט. היום יש לא מעט סיפורים קונספירטיביים בקולנוע ובטלוויזיה, אבל לא עושים יותר מותחנים פוליטיים באמת, כמו הסרט הזה, שחושף את האכזריות, הצביעות והקלות של ההפללה החברתית".
המלצות האזנה: "גיליתי את אלבום – או את אלבומי – הקאברים של ג'וני קאש, American, והתמכרתי אליהם. במיוחד לביצועים שלו ל-Hurt של ניין אינץ' ניילס ול-Personal Jesus של דפש מוד".
"חוץ מזה, אני מת על פודקאסטים והפודקאסט האהוב עליי הוא You Must Remember This של הסופרת, המבקרת וחוקרת הקולנוע קרינה לונגוורת'. זה פודקאסט ותיק על ההיסטוריה של הוליווד, ולמי שלא מכיר אותו צפויות מאות שעות של האזנה לסיפורים מרתקים על היוצרים והיצירות שעשו את הקולנוע האמריקני מתחילת המאה ה-20 ועד היום. העונה האחרונה, שנקראת 'פולי פלאט, האישה הלא נראית', היא יצירת מופת דוקומנטרית".
המלצות קריאה: "אני קורא לאט ובהנאה את התרגום החדש והיפה של רחל ליברמן ל'הר הקסמים' מאת תומאס מאן. אני נותן לו לאשפז אותי בבית ההבראה ההררי בשווייץ בכל פעם לכמה שעות".
3 צפייה בגלריה
"הר הקסמים" מאת תומאס מאן
"הר הקסמים" מאת תומאס מאן
"הר הקסמים" מאת תומאס מאן
(עטיפת הספר)
  • רוצים לקרוא את הפרק הראשון של "הר הקסמים"? לחצו כאן
"במקביל, אני קורא גם את הספר 'להשיב חיים שלא נחיו' מאת הסופר והפסיכולוג האמריקני תומס ה' אוגדן. זה ספר לא תמיד פשוט לקריאה אבל בעל כוחות מרפאים. הציטוט שאני אוהב במיוחד מתוכו הוא: 'בדיוק כפי שהכוכבים ממשיכים להתקיים גם כשבוהק השמש מסתיר את אורם, כך גם החלימה היא תפקוד מתמשך של הנפש, וממשיכה להתקיים בחיי הערות'".
3 צפייה בגלריה
"להשיב חיים שלא נחיו" מאת תומס ה' אוגדן
"להשיב חיים שלא נחיו" מאת תומס ה' אוגדן
"להשיב חיים שלא נחיו" מאת תומס ה' אוגדן
(עטיפת הספר)
  • רוצים לקרוא את הפרק הראשון של "להשיב את החיים שלא נחיו"? לחצו כאן
המלצה כללית לסיום - מה אתה עושה כדי להירגע מהמצב? "כותב".