בעקבות התלונות שעלו בקיץ האחרון על הטרדות מיניות, גזענות ואיומים מאחורי הקלעים של הפקת התוכנית המצליחה שלה, אלן דג'נרס ניצלה את מונולוג פתיחת העונה ה-18 החדשה כדי להתנצל מול עובדיה וקהל הצופים בבית.
"כפי שאולי שמעתם, הקיץ היו האשמות לגבי סביבת עבודה רעילה בתוכנית שלנו", היא הסבירה למצלמה בפני אולפן ריק מקהל, "הייתה חקירה וגיליתי שהיו דברים שנעשו כאן שאסור היה להם להיעשות. אני לוקחת אותם מאוד ברצינות ואני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהם". דג'נרס המשיכה ואמרה, "כל מה שאני רוצה זה שכל אחד (מ-270 העובדים) יהיה מאושר וגאה לעבוד כאן".
1 צפייה בגלריה
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
"נעשו השינויים הנחוצים". אלן דג'נרס
(צילום: AP)
"אני יודעת שאני נמצאת בפוזיציה פריבליגית ומלאת כוח", היא המשיכה. "אני לוקחת אחריות על מה שקרה בתוכנית שלי. היו לנו הרבה שיחות בשבועות האחרונים ונעשו כאן השינויים הנחוצים". היום, כך היא מבטיחה, "אנחנו מתחילים בפרק חדש".
התוכנית של דג'נרס עלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות פרסומים של "וראייטי" שעסקו ביחס לעובדים בזמן סגר הקורונה, וכן של אתר "באזפיד" שראיין באנונימיות עובדי עבר מהתוכנית על חוויותיהם מהסט. בתגובה, חברת וורנר מדיה המשדרת את התוכנית ניהלה חקירה פנימית ובעקבותיה שלושת המפיקים הבכירים שהואשמו בהטרדות מיניות עזבו את תפקידם.
על פי דג'נרס, שהתנצלה בפני עובדיה דרך מכתב פומבי ושיחות זום קבוציות, אך לא יצאה לתקשורת עם תגובה רשמית מאז שהתפוצצה הפרשה - העיתונות והמדיה החברתית הוציאו אותה כאדם אחר מאיך שהיא נתפסת בטלוויזיה.
"להיות ידועה בתור 'גברת נחמדה' היא עמדה בעייתית להיות בה", היא הסבירה במונולוג על הפרסונה שכולם מכירים ואוהבים, "האמת היא שאני אותו האדם שאתם רואים על המסך. אני גם הרבה דברים אחרים. לפעמים אני עצובה, כועסת, מודאגת, מתוסכלת וחסרת סבלנות. אני עובדת על זה. אני לא חושבת שאני כזו שחקנית טובה שאני יכולה לבוא לפה במשך 17 שנה ולעבוד עליכם. זו מי שאני. והכוונה שלי היא תמיד להיות הבנאדם הכי טוב שאני יכולה להיות. ואם אי פעם אכזבתי מישהו, אם אי פעם פגעתי ברגשותיו - אני מצטערת על כך".
(דג'נרס במונולוג הפתיחה של העונה ה-18 לתוכנית)
דג'נרס, שרגילה להקליט את התוכנית באולפן עם קהל מלא, התייחסה בדבריה גם למגיפת הקורונה, לשריפות שמשתוללות בקליפורניה ולאקלים הפוליטי בארצות הברית. "אנשים מאבדים את העבודות שלהם ואת האהובים עליהם בעקבות המגיפה", אמרה, "אנשים מאבדים את הבתים שלהם ואת חייהם בגלל השריפות ומסביבנו מתחולל עוול גזעני כל הזמן. אני צופה בחדשות וחושבת - איפה אנחנו בכלל מתחילים? התקווה שלי היא שנוכל להמשיך להיות עבורכם מקום של שמחה ואושר", היא אמרה לצופים בבית, "אני עדיין רוצה להיות השעה הזו ביום שאנשים יכולים לברוח אליה ולצחוק. אני רוצה להמשיך לעזור לכל האנשים שעזרנו להם, ואני מחויבת להפוך את העונה הנוכחית לטובה ביותר שהייתה לנו".
את פרק הפתיחה, שישודר היום (ב') בארצות הברית, הקליטה דג'נרס ביום רביעי האחרון. על פי הדיווחים, בת זוגה, פורשיה דה רוסי, הייתה איתה על הסט, ולאחר הצילומים זכתה דג'נרס למחיאות כפיים מצד העובדים שלה.