עוד עיריות מצטרפות: אחרי הפרסום ב-ynet על הסתייגותה של עיריית אור יהודה מהופעה של עומר אדם ביום העצמאות בשל הדרישה לתשלום של כ-300 אלף שקלים, והקריאה של רשויות אחרות שלא ישלמו סכומים כאלה להופעה, היום (ד') עיריית אשדוד החליטה רשמית: "נצמדים להמלצת שר הפנים מלפני 3 שנים - אף אמן אצלנו לא יקבל מעל ל-70 אלף שקלים ביום העצמאות הקרוב".
1 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
חגיגות יום העצמאות בתל אביב
(צילום: AP)
בתוך כך, גם עיריית תל אביב הודיעה כי היא מסרבת לשלם סכומים של מאות אלפי שקלים עבור הופעה אחת של אמן, גדול ככל שיהיה. "כבר לפני שנים רון חולדאי ראש העירייה הנחה לקיים אירועים צנועים עם תקרת שכר שפויה לכל אמן. ולא להיות חלק בכלל ממירוץ החימוש הלא הגיוני שמתקיים בערב העצמאות", אמרו גורמים בעירייה. "במקום זאת ראש העירייה שם דגש על אירועים קהילתיים בכל השכונות בהשתתפות מקהלות הנוער, ילדים, הרקדות ברוח ישראל של פעם ולא פחות חשוב - ביום העצמאות עצמו אירועי מורשת שמדגישים את המרכזיות של העיר העברית הראשונה לתנועה הציונית ולהקמת המדינה. ותקרת השכר שלנו לא תעלה על עשרות אלפים לאמן".
גם בעיריית חיפה מצטרפים והודיעו כי השנה לא יהיו אצלם סכומים גבוהים של מאות אלפים לאמן. "נעשה חגיגות יפות ואטרקטיביות במחירים שפויים", אמרו שם. גם עיריית נס ציונה מודיעה על הגבלת שכר: לא נשלם יותר מ-80 אלף שקלים לאמן ביום העצמאות כמו עיריית ראשון לציון.
כזכור, שלשום הודיעו בעיריית דימונה וירוחם שגם הן הטילו וטו על תשלומים גבוהים עבור הופעה אחת - ובירוחם הגדילו לעשות וקבעו את הרף של 120 אלף שקלים לאמן. גם ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי, אמר כי הוא מסרב לשלם מאות אלפי שקלים לאמן.