אחרי סירובה של אור יהודה לשלם 300 אלף שקלים להופעה בעצמאות - רשויות נוספות מצטרפות ומודיעות - לא יהיו אצלנו סכומים כאלה לאמנים.
2 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
עוד ועוד יישובים מיישרים קו לקראת יום העצמאות
(צילום: AP)
ראשת מועצת ירוחם טל אוחנה אומרת בשיחה עם ynet כי היא לא תחרוג מתשלום של 120 אלף שקלים להופעה אחת של אמן בערב יום העצמאות. "שום אמן, לא משנה מה גודלו, לא יקבל יותר מהסכום הזה. זה לא רק מחמת משאבים. אלא גם מבחינה ערכית ובטח בתקופת הקורונה".
גם גורמים בעיריית דימונה מיישרים קו ומודיעים כי לא ישלמו סכום שמתקרבים ל-300 אלף שקלים לאמן. "אין הצדקה כזאת בעולם לשלם סכומים כאלו".
היום (שני) כאמור נחשף ב-ynet כי עיריית אור יהודה סירבה להופעה של עומר אדם ביום העצמאות תמורת 300 אלף שקלים להופעה של פחות משעה. "אין שום אמן בארץ ששווה את הסכומים האלה בתקופה הזאת ואנחנו כעירייה לא נאפשר להוציא מאות אלפי שקלים על הופעה של פחות משעה ביום העצמאות", אמרו שם.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם
(צילום: יאיר שגיא)
בתוך כך, גם עיריית בת ים הודיעה שוויתרה על הופעה של עומר אדם אחרי שנציגים מטעמו ביקשו 300 אלף שקלים להופעה של פחות משעה. גורמים בעירייה אמרו ל"תוכנית חיסכון": "נשקיע בתושבים שלנו את המיטב, אבל לא ניתן יד למחירים המופקעים האלו".
מטעמו של עומר אדם נמסר: "המידע המוצג בכתבה שגוי ואנו מסרבים לקחת חלק ב'פסטיבל התלונות' השנתי על מחירי ההופעות ביום העצמאות. גם השנה, כבכל שנה, נמצא את הדרך לשמח ולהפתיע את עם ישראל - בכבוד ובגאווה".
אדם עצמו עמד בלב סערה ציבורית בחודש האחרון אחרי ששירו "קאקדילה" גרר גינויים על כך שהוא פוגע באוכלוסייה הרוסית בישראל. על כך הלינה גם שרת התחבורה מרב מיכאלי והדבר גרר תגובות נוספות בהן של השחקנית והדוגמנית יוליה פלוטקין, שביקשה להחרים את השיר. זמן קצר אחר כך - עם או בלי קשר לשיר - הודיעה עיריית פתח תקווה כי היא מבטלת את ההופעה של אדם שתוכננה להיערך ביום העצמאות ותלתה את הביטול בשל ההגבלות הלא ידועות של נגיף הקורונה.