סכסוך משפטי חדש בעולם המוזיקה: חברת ליאם הפקות, שבבעלות אייל גולן, הגישה תביעה לבית משפט השלום בתל אביב נגד המיוצג שלה לשעבר - הזמר לואי עלי. במכתב התביעה דורשת החברה מעלי לשלם לה 696 אלף שקלים בתוספת ריבית והצמדה בשל "חובותיו", לכאורה, ששולמו על ידי החברה.
1 צפייה בגלריה
אייל גולן / לואי עלי
אייל גולן / לואי עלי
אייל גולן / לואי עלי
(צילום: ענת מוסברג / דנה קופל)
בכתב התביעה החריף שהוגש בשבוע שעבר נכתב: "במהלך שנות התקשרות הצדדים, צבר הנתבע חוב עצום לתובעת, שנבע בעיקר מחובות אישיים שצבר הנתבע, לרבות בלשכת ההוצאה לפועל, אשר שולמו על ידי התובעת. וכן חובות שנבעו בשל התנהלות פזרנית וחסרת אחריות של הנתבע, שחצתה את רף חצי מיליון השקלים".
בתביעה מפרטת ליאם הפקות את ההוצאות של הזמר לכאורה: "עוד טרם התקשרות הנתבע עם התובעת, היה שרוי הנתבע בחובות כבדים לצדדים שלישיים ואף התגורר ברכבו. הייתה זאת התובעת אשר שילמה מכיסה את חובותיו לרבות להוצאה לפועל, שיכנה את הנתבע בבית מלון למשך כשנה מבלי שערכה עימו התחשבנות בגין עלויות אלו, וכן שכרה עבור הנתבע דירת מגורים במשך שנים ועד ממש לאחרונה". בליאם הפקות מוסיפים גם שכאשר ראו, לטענתם, שלא היו הכנסות בתקופת הקורונה, אפשרה החברה לעלי להופיע ב"חפלות ביתיות חרף הזילות והמיתוג הנמוך בהופעות אלה, בשעה שהחברה עושה כל מאמץ למתג את עלי בקדמת הבמה הישראלית".
כתבות נוספות במדור מוזיקה:
התביעה הגיעה לאחר השתלשלות מכתבים בין הצדדים בשל החוב שצבר הזמר. אולם באחד מהם, שנשלח בחודש מאי בשנה שעברה, עלי מצידו מציג תמונה אחרת ושונה מטענת ליאם הפקות: "התנהלות ההפקה הביאה את מרשי לפת לחם על חשבון רווחים שלא הגיעו לעולם", נכתב. "כך, בתקופת הקורונה, צמצמה חברת ההפקה את פעילותה מחד גיסא אך בפועל גבתה את סכום דמי הניהול. באותו זמן לא אפשרה לאמן להתנהל כראוי לתקופה זו וגרמה בעקיפין להתקשרות כובלת ובלתי אפשרית שהעמידה אותו כבעל חוב להפקה ללא יכולת השתכרות ראויה".
עוד נכתב במכתב שנשלח כאמור במאי מטעמו של עלי לליאם הפקות: "התנהלותך כחברת ההפקות של מרשי הפכה אותו למכרה שממנו כרו את היהלומים ללא הסבר המגיע לאמן. דווקא בזמן הקורונה הוכפלו דמי הניהול מ-2,500 שקלים ל-5,000 שקלים ללא תיאום, ללא הסבר ובעיקר ללא הלימה למצב בו בפועל יצא לחל"ת ולא עבד". במכתב ההוא ביקש עורך דינו של עלי לקבל, כצעד בונה אמון, תמורה בעבור ההופעות שאותן ביצע ושעליהן לא קיבל תמורה בשל החוב שצבר".
בליאם הפקות הסבירו בכתב התביעה כי אלה קרו "תוך תקווה שכך יקטין את החוב כלפיה", ומהציפייה ש"עלי ייקח את עצמו בידיים וימצא את הפוטנציאל הטמון בו, באופן רציני ומקצועי".
המתקפה על עלי נמשכה כאשר ליאם הפקות הצביעו על כך שהזמר לא שיתף פעולה, לכאורה, עם החברה. "למרבה הצער התנהלות הנתבע לאורך כל הדרך התאפיינה, על פי רוב, בחוסר מקצועיות וחוסר שיתוף פעולה. כך למשל החליט הנתבע על דעת עצמו שלא להקליט יותר שירים, הפסיק להתייצב בהשקות ובאירועים מתוקשרים וכן ניהל ויכוחים בלתי פוסקים עם מחלקת יחסי הציבור של החברה. התנהלותו הישירה של עלי גרמה באופן ישיר לירידה בהכנסותיו, אולם מנגד הוצאותיו הלכו וגדלו".
עוד הוסיפו כי "חרף ההשקעה האדירה של התובעת בקידומה ופיתוחה של הקריירה המקצועית של הנתבע, בחר הנתבע להפר ברגל גסה את התחייבויותיו כלפי התובעת ולפעול ככל העולה על רוחו בניגוד גמור להסכמות הצדדים".
בכתב התביעה נכתב גם כי חברת ליאם הפקות פנתה לעלי בדרישה להסדיר את חובותיו, ולטענתה "במקום לפעול כפי שמצופה ממנו הוא פעל באופן ההפוך ורק העמיק והגדיל את חובותיו לתובעת".
לטענת ליאם הפקות, החברה גילתה מפרסומים בתקשורת כי עלי הפסיק באופן חד צדדי את ההתקשרות איתה, והוסיפה כי הוא "חמק בטענות שונות ומשונות, ומשלא נותרה ברירה - ביקשה לקיים בוררות. גם לבקשה זו בחר עלי שלא להיענות, ומכאן התביעה".
ממשרד עורכי דין גלעד שר, תלחמי ושות' נמסר בתגובה מטעמו של עלי: "כתב התביעה, הכולל טענות מופרכות והזויות, התקבל במשרד עורכי הדין. מר עלי יגיב על הטענות במסגרת ההליך בפני בית המשפט באמצעות עורכי דינו".