The Pharmacist

אחרי ההצלחה של "אל תתעסקו עם חתולים", היה נראה שנטפליקס תתקשה לייצר סדרת פשע אמיתי חדשה שתצליח להפיל לנו את הלסת, ולמרבה המזל, The Pharmacist גם לא ממש מתיימרת לעשות את זה. הדוקו החדש של ענקית התוכן נפתח כסיפור מקומי על רצח בעיירה קטנה, אך מתפתח לכדי מחדל בסדר גודל לאומי, כשנחשף הקשר של תעשיית התרופות לפרשה.
הסיפור בקצרה: דן שניידר, רוקח מעיירה קטנה בניו אורלינס, איבד את בנו ב-1999, כשנורה למוות בעודו קונה סמים. כשהמשטרה כושלת בחקירתה, הוא מחליט לחפש בעצמו אחר האחראי למותו, אך מהר מאוד הוא מזהה כי מדובר בבעיה רחבה יותר, כשלבית המרקחת שלו מתחילים להגיע צעירים רבים (ובריאים) עם מרשמים במינון גבוה למשכך כאבים מסוג אוקסיקודון. שניידר שואל שאלות קשות ומוצא את עצמו בחזית נגד תעשיית התרופות האמריקנית, לפני שייפלו קורבנות נוספים מהקהילה שלו.
11 צפייה בגלריה
The Pharmacist
The Pharmacist
מתוך "The Pharmacist"
(באדיבות נטפליקס)
מתאים ל: מי שצפה בכל סדרת פשע אמיתי אפשרית שיצאה עד עכשיו. אתם יודעים מי אתם, ואתם יודעים שלא תפסיקו עד שתצפו בכולן.
מתי ואיפה: 5 בפברואר, נטפליקס.

המפתחות של משפחת לוק (Locke & Key)

"המפתחות של משפחת לוק", שנחשבת לסדרת הפנטזיה/אימה על-טבעית המדוברת של הרגע, לא הייתה קלה במיוחד להפקה, והספיקה לעבור די הרבה גלגולים עד שהגיעה לנטפליקס. "עד שיגיע ה-7 בפברואר, אני אמשיך לפחד שהיא תבוטל", אמר בראיון גבריאל רודריגז, מאייר הרומן הגרפי רב המכר ועטור השבחים שעליו מבוססת הסדרה, והוא יודע למה - כבר עם צאתו ב-2008 הוא נקנה לפיתוח קולנועי, ונגנז כעבור שנתיים. מאז צילמו לו פיילוט לסדרה בהפקת סטיבן ספילברג, ניסו לעבד אותו לטרילוגיית סרטים ו-Hulu אף הזמינה פיילוט נוסף שנגנז, עד שב-2018 נטפליקס הרימה את הכפפה והזמינה עונה שלמה. הסדרה תתבסס על ששת כרכי הרומן הגרפי, אותם כתב ג'ו היל - לא אחר מבנו של סטיבן קינג. על ההפקה, אגב, חתומים קרלטון קיוז ("אבודים", "בייטס מוטל") ומרדית' אווריל ("מי מתגורר בבית היל") - כך שלפחות ברמת הניים-דרופינג הם כבר ניצחו.
הסיפור בקצרה: שלושה אחים שאביהם נרצח באכזריות בנסיבות מסתוריות, עוברים עם אימם לאחוזה עתיקה השייכת למשפחה, במסצ'וסטס. בזמן שהם מנסים להסתגל למציאות החדשה, הם מוצאים ברחבי הבית מפתחות מסתוריים בעלי יכולות שונות וקסומות. איפה האימה נכנסת לסיפור, אתם שואלים? ובכן, מתברר שעם הגעתם הם העירו ישות מרושעת המתגוררת בבאר הסמוכה לבית, שחושקת באותם מפתחות לא פחות מהם.
11 צפייה בגלריה
Locke _alt Key
Locke _alt Key
מתוך "המפתחות של משפחת לוק"
(באדיבות נטפליקס)
מתאים ל: מי שבוחרים לראות בגלגולים שעברה הסדרה דבר חיובי ומסקרן, ולא מרתיע.
מתי ואיפה: 7 בפברואר, נטפליקס.

הומלנד - עונה 8 ואחרונה (Homeland)

"הומלנד" מגיעה לסיומה עם עונתה השמינית, ועמה היכולת שלנו להתרברב באחת הסדרות הכי מצליחות בעולם, שנוצרה בזכות ישראלים. כמו שאומרים, מזל שנשארו לנו גל גדות ו"פאודה". עד אז תוכלו להתענג - או לסבול, אם זה תלוי בדמותה של קלייר דיינס - על הפרקים האחרונים של הסדרה, שיגוללו את סוף המסע של קצינת המבצעים המיוסרת, קארי מתיסון, עם חיזוק מצד מנדי פטינקין האהוב, ותוספות כמו בו ברידג'ס, סאם טרמל ("דם אמיתי") וגם יו דנסי, בעלה של דיינס במציאות.
הסיפור בקצרה: מספר שנים לאחר שהשתחררה מהמעצר בכלא הרוסי, קארי עדיין מתמודדת עם פוסט-טראומה מההתעללות הקשה שעברה והובילה לאובדן שפיותה. סול, שמונה לעמוד בראש המשא ומתן עם הטאליבן באפגניסטן, מציע לה לחזור לשטח בתקווה שהידע והניסיון שלה באזור יעזרו בתהליך. לנו זה בעיקר נשמע כמו צעד אנוכי מצד אדם שהיה כל כך קרוב אליה, אבל היי, שכל אחד יבחר לעצמו את החברים שלו.
11 צפייה בגלריה
הומלנד
הומלנד
מתוך "הומלנד" - עונה 8
(צילום: Sifeddine Elamine/SHOWTIME באדיבות yes)
מתאים ל: צופים נאמנים שהחזיקו מעמד עד עכשיו ומתים לדעת האם מתיסון תזכה לסוף טוב, או לפחות לקצת נחת.
מתי ואיפה: 10 בפברואר, ב-yes EDGE, ב-yes VOD וב-STING TV.

ילדותי - עונה 2 (Kidding)

בעונה הראשונה של "ילדותי" הצליחו ג'ים קארי ומישל גונדרי ("שמש נצחית בראש צלול") להושיב את הצופים ברכבת הרים רגשית ומלאה בעליות וירידות של מצבי רוח. אלה היו עשרה פרקים מלאי מלנכוליה מתובלת בהתרגשות, בייחוד לנוכח תצוגת המשחק המצוינת של קארי, שהזכירה שמאחורי (כמעט) כל חיוך של כוכב ילדים מתחבאת נפש פצועה ומדוכאת למדי - דבר שהשחקן מבין בו דבר או שניים, כפי שסיפר בעבר. לשמחתנו, העונה השנייה עתידה להמשיך באותו הקו בדיוק, רק שהפעם ג'ף יימצא את עצמו בתסבוכת מוסרית חדשה לגמרי (וזה עוד לפני שדיברנו על השלכות ה"תאונה" של פיט, בן זוגה של גרושתו, לה גרם בסיום העונה הקודמת).
הסיפור בקצרה: עם ירידת התכנית של "מר פיקלס" מהאוויר לראשונה מזה 30 שנה, ג'ף ממשיך לחפש דרך לשמור על קשר עם צופיו הקטנטנים והמסורים, ומוצא פתרון מקורי: ליין בובות חדש בדמותו, באמצעותן הוא יוכל לשוחח ישירות עם הילדים. כלומר, ליטרלי לשוחח, כמו בווקי-טוקי - צעד מעורר מחלוקת שהופך אותו למטרה בקרב הורים זועמים. ההתמודדות עם המצב החדש מביאה אותו לגלות בעצמו צד חדש, וכן, גם להסתפר סוף סוף.
11 צפייה בגלריה
מתוך "ילדותי"
מתוך "ילדותי"
מתוך "ילדותי" - עונה 2
(צילום: Nicole Wilder/SHOWTIME באדיבות yes)
פרט טריוויה לא מזיק: אריאנה גרנדה קופצת להופעת אורח, שכוללת גם קטע שירה. בילי אייליש, בקרוב אצלך?
מתאים ל: מי שמסוגל להתמודד עם שמחה מהולה בקצת עצב (או להיפך, תלוי בסצנה).
מתי ואיפה: 10 בפברואר, ב-yes EDGE וב-yes VOD.

החברה הגאונה - עונה 2 (My Brilliant Friend)

מיליוני נשים ברחבי העולם התמכרו לסיפורן של לילה ואלנה עוד כשהיו רק דמויות ספרותיות בסדרת "הרומנים הנפוליטניים" של אלנה פרנטה. כשלפני שנה קרמו עור וגידים במיני-סדרה של HBO ו-RAI האיטלקית - גם המבקרים לא הצליחו להישאר אדישים. כעת מגיעה העונה השנייה, שתתבסס על רב המכר השני בסדרה, "הסיפור של שם המשפחה החדש", ותנסה לשמר את ההצלחה עם שמונה פרקים חדשים, שילוו את צמד החברות מהמקום בו נפסקה העונה הראשונה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "החברה הגאונה" - עונה 2
מתוך "החברה הגאונה" - עונה 2
מתוך "החברה הגאונה" - עונה 2
(צילום: באדיבות yes)
הסיפור בקצרה: לילה ואלנה בנות ה-16 נאלצות להתמודד עם מציאות חדשה - לילה היא נשואה טרייה שמרגישה כי איבדה זה עתה את זהותה, בעוד שאלנה, התלמידה המצטיינת, מתחילה להבין שהיא לא מאושרת. השתיים מחליטות לצאת לחופשה משותפת באי איסקיה, שם הן פוגשות חבר ילדות שישנה את חייהן ואת הקשר ביניהן לנצח. דרכיהן נפרדות כשלילה מוצאת עבודה בחנות הנעליים בשכונה הישנה ואלנה חוזרת לבית הספר שבפיזה. אך האם הנתק יחזיק מעמד?
11 צפייה בגלריה
החברה הגאונה
החברה הגאונה
מתוך "החברה הגאונה" - עונה 2
(צילום: באדיבות yes)
מתאים ל: מי שעשה בינג' על הרומנים של פרנטה והתאהב עד כלות, וגם לכל השאר שהתעצלו לקרוא את הספרים אבל עדיין רוצים להבין את ההייפ.
מתי ואיפה: 11 בפברואר, ב-HOT, ב-yes ובסלקום tv.

המפרץ (The Bay)

התגעגעתם ל"ברודצ'רץ'"? אם כן, ודאי תשמחו לשמוע שהיא חוזרת. אמנם בשם אחר ("המפרץ") ועם שחקנים אחרים לגמרי (שהם לא דיוויד טננט או אוליביה קולמן, למרבה הצער), אבל עם תעלומת היעלמות של צמד ילדים וצילומי Wide Shot של אנשים נסערים צועדים על חוף הים, מחפשים אחר תשובות שיימצאו לבסוף באחד מבתיהם של תושבי העיירה, ככל הנראה אצל האבא (זה לא תמיד נגמר ככה?).
הסיפור בקצרה: ליסה ארמסטרונג (מורוון קריסטי, "סוג א'", "ממלאת מקום") מגלמת שוטרת שחוקרת את היעלמותם של תאומים בני 15 מעיירת החוף מורקאמב, ומגלה שאביהם החורג הוא במקרה גבר (נשוי מאוד) שהכירה אמש בבר וזרמה איתו לסטוץ - ממש באותה שעה בה השניים נעלמו. על אף שהיא יכולה לעזור לו עם אליבי, ליסה מעדיפה לשמור את היכרותם בסוד, להעלים עדויות ולא לפרוש מהטיפול בתיק - כך שהיא לא רק מסכנת את החקירה, אלא גם את עתידה המקצועי.
11 צפייה בגלריה
המפרץ
המפרץ
מתוך "המפרץ"
(צילום: באדיבות yes)
מתאים ל: מי שמתגעגע ל"ברודצ'רץ'", כמובן, ונהנה להעביר את הפרקים במשחקי ניחושים (אולי הפעם זאת האימא? או האח המופרע? השכן הסוטה? או בכלל הכומר?).
מתי ואיפה: 16 בפברואר, ב-yes EDGE, ב-yes LONDON וב-yesVOD.

ננסי דרו

רשימת הקריאה של כל מתבגרת ברחבי העולם כללה בשלב כזה או אחר את ספרי "ננסי דרו", ואם לא את הספרים (אנחנו לא שופטים) - אז לפחות צפייה באחד מהעיבודים הבינוניים שנוצרו להם בטלוויזיה, בקולנוע או במשחקי המחשב. עם חגיגות ה-90 לדמותה - שלא נראית יום מעל ל-16, 21 או 30, תלוי באיזה עיבוד נתקלתם - החליטו אנשי רשת CW לנצל את כל הידע שרכשו בדרמות נעורים בלשיות אפלוליות, ולייצר אחת חדשה, שעלתה באוקטובר 2018. המבקרים אמנם קטלו אותה, אך זה לא משהו שאי פעם מנע מאיתנו לבדוק ולגלות בעצמנו.
הסיפור בקצרה: קנדי מקאן, שזהו תפקיד המשחק המשמעותי הראשון שלה, מגלמת את ננסי דרו, צעירה בת 18 מהעיירה הדמיונית הורסשו ביי, שתוכניותיה לעתיד - ללמוד בקולג' וליהנות מהחיים (כי איזה עוד דאגות יש לאמריקנים בגיל הזה?) - משתנות לחלוטין עם מותה הפתאומי של אימה. על אף חיבתה לפתירת תעלומות, ננסי מתכוונת לנצל את השנה הבאה כדי להתאבל, עד שהיא וארבעה מחבריה מוצאים את עצמם עדים לרצח של אישה - מה שמוביל אותה לצאת לחקור את האמת, ולו רק בשביל לנקות את עצמה מכל חשד. אה, וכבר אמרנו שבסיפור כלולה גם רוח מסתורית וקריפית במיוחד שרודפת אותה?
11 צפייה בגלריה
ננסי דרו
ננסי דרו
מתוך "ננסי דרו"
(צילום: Robert Falconer/The CW באדיבות yes)
מתאים ל: מי שצפה ב"שקרניות קטנות" ו"ריברדייל", וטרם מאס בסדרות על תיכוניסטים מכורים למין שפותרים מקרי מוות בזמנם הפנוי.
מתי ואיפה: 18 בפברואר, ב-yes DRAMA, ב-yesVOD וב-STING TV.

פני הרוע (Evil)

כשהתפשטה השמועה על סדרה חדשה מבית יוצרי "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב", רוברט ומישל קינג, קשה היה שלא לפתח ציפיות גבוהות (כלומר, גבוהות יחסית לז'אנר). אך נראה ש"פני הרוע" לא הייתה יכולה להיות רחוקה יותר מעולמן של אלישה פלוריק ודיאן לוקהארט, עם פסיכולוגית חילונית וכומר מתלמד שיוצאים לחקור מקרי רצח מוזרים ומבקשים לגלות האם המניע למעשה היה חוסר שפיות או דווקא דיבוק שטני. כן, זה נשמע מוזר, ואפילו מוזר יותר שהיא קיבלה תגובות די נלהבות מהמבקרים בארה"ב, אך על זה נאמר: יש אלוהים.
הסיפור בקצרה: ד"ר קירסטן בוצ'ארד (קטיה הרברס, "ווסטוורלד") היא פסיכולוגית משפטית שרגילה לפגוש מדי שבוע רוצחים קרי דם שמנסים להתחמק מעונש בטענה לחוסר שפיות. דיוויד אקוסטה (מייק קולטר, "לוק קייג'", "האישה הטובה"), עיתונאי לשעבר שהפך לכומר מתלמד, יוצר עמה קשר ומשכנע אותה לתת לו לבחון אם לחלק מהאירועים הללו ישנו ממד על-טבעי, וב"על-טבעי" הוא מתכוון לשדים, דיבוקים ורוחות מהעבר. בוצ'ארד, חילונית וסקפטית בהווייתה, מסכימה להצעתו בספקנות אך מגלה במהרה שיש דברים שגם המדע לא יכול להסביר.
11 צפייה בגלריה
פני הרוע
פני הרוע
מתוך "פני הרוע"
(צילום: CBS באדיבות yes)
מתאים ל: מי שהתאפק ולא גילגל עיניים בזמן קריאת התקציר הנ"ל, או מאמין מספיק בזוג קינג כדי ללכת אחריהם באש ובמים (ורוח הקודש).
מתי ואיפה: 25 בפברואר, ב-yes ACTION, ב-yesVOD וב-STING TV.

I Am Not Okay With This

אדפטציה טלוויזיונית נוספת (ואחרונה) שמצאה את דרכה לרשימה היא I Am Not Okay With This - רומן גרפי מ-2017 שנכתב על ידי צ'ארלס פורסמן, אותו סופר שכתב את הרומן "סוף הפאקינג עולם". אז כמה הופתענו לגלות שעל הסדרה החדשה אמון ג'ונתן אטוויסט, מי שביים גם את "סוף הפאקינג עולם" לנטפליקס? לא במיוחד, וגם לא מזה ששון לוי ודן כהן, מפיקי "דברים מוזרים", הצטרפו אליו. הקאסט של הסדרה מצליח לעורר סקרנות גם הוא, כשלתפקידים הראשיים לוהקו סופיה ליליס וווייאט אולף, שמתאחדים בשנית לאחר הופעתם בפרנצ'ייז האימה המחודש, "זה".
11 צפייה בגלריה
I Am Not Okay With This
I Am Not Okay With This
מתוך "I Am Not Okay With This"
(באדיבות נטפליקס)
הסיפור בקצרה: למראית עין, סידני (ליליס) היא עוד תיכוניסטית גנרית שנאלצת להתמודד כמו כולם עם דרמות טיפוסיות של מתבגרים - צרות בבית, קראש על החברה הכי טובה שלה וכוחות-על מסתוריים שהיא עוד לומדת להכיר, כמובן. אך אז מתברר שאת יכולות הטלקינזיס שלה (נו, כמו שהיו לפרו ב"מכושפות") היא כבר ניצלה בעבר, במהלך אירוע טרגי ששינה לחלוטין את חייה.
11 צפייה בגלריה
I Am Not Okay With This
I Am Not Okay With This
מתוך "I Am Not Okay With This"
(באדיבות נטפליקס)
מתאים ל: מי שעדיין יכול להזדהות עם קצת זעם נעורים, וכבר סימן וי על העונות האחרונות של "סוף הפאקינג עולם" ו"חינוך מיני".
מתי ואיפה: 26 בפברואר, נטפליקס.