מספר שבועות לפני ש-2020 מגיעה לסיומה, נטפליקס מסכמת את השנה עם חשיפת הרגלי הצפייה של מנוייה הישראלים. בראש הרשימה: "המורדת", "אמילי בפריז", העונה הרביעית של "בית הנייר" ו"365 ימים".
4 צפייה בגלריה
מתוך "המורדת"
מתוך "המורדת"
מתוך "המורדת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
כצפוי, ענקית הסטרימינג ממשיכה בקו הנוקשה ומסרבת לייצא נתונים או מספרים מדויקים, אך כן מספקת הצצה מעניינת לדירוג התכנים שהקהל הישראלי אהב. בגזרת הדרמה, הצפייה של הישראלים גדלה ביותר מ-50 אחוז, הודות לסדרות כמו "המורדת" בכיכובה של שירה האס, שתופסת את המקום הראשון, אחריה "גמביט המלכה", הסרט מעורר המחלוקת "365 ימים", "אנולה הולמס", וכן "קווים לבנים", העונה החמישית של "לוציפר" ו"יהלום לא מלוטש" - סרטו המוערך של אדם סנדלר.
4 צפייה בגלריה
"365 ימים"
"365 ימים"
נכנס גם הוא לרשימה. "365 ימים"
(מתוך הסרט)
בז'אנר הקומדיה והסטנד-אפ, שהגדיל את אחוזי הצפייה ביותר מ-40 אחוז, שולטת כצפוי הסדרה "אמילי בפריז" שייצרה כותרות בכל רחבי העולם - כמו גם בישראל - בנוגע לייצוג הצרפתים והנשים בסדרה. את המקום השני תופס סרט הכריסמס של אמה רוברטס, "הולידייט", אחריו הסדרות המדוברות "חינוך מיני" (עונה 2) ו"אמת או חובה", וגם סרטים כמו MILF הצרפתי, "אהבה, חתונה והכל מהתחלה", "מיסי מסתבכת", "יובי יציל את האלווין" של אדם סנדלר וסרט הריקודים "בתוך הקצב".
זו כידוע לא רשימה של נטפליקס אם "בית הנייר" לא נמצאת בתוכה. עונתה הרביעית של הסדרה הספרדית המצליחה כבשה את ראש רשימת המותחנים, והותירה מאחור את סרטו של מארק וולברג - "הצדק של ספנסר" וכן את "הצד האפל של התשוקה" האירוטי, "בפנים: נווה מדבר" ו"הפשע האחרון" בכיכוב אדגר רמירז.
4 צפייה בגלריה
מתוך "בית הנייר", עונה 4
מתוך "בית הנייר", עונה 4
בראש רשימת המותחנים. "בית הנייר" - עונה 4
(צילום: באדיבות נטפליקס)
שם ישראלי נוסף שהשתחל לרשימה היא העונה השלישית של "פאודה", שהגיעה למקום השלישי ברשימת תכני הפעולה, על אף שבארץ היא משודרת גם ב-yes. מי שהקדימו אותה הם "טיילר רייק: חילוץ" של כריס המסוורת' שתפס את המקום הראשון, ואחריו "משמר האלמוות" בכיכובה של שרליז ת'רון. במקום הרביעי, אגב, העונה הראשונה של "קוברה קאי".
פרט מעניין נוסף הוא שב-2020, 90 אחוז מסך הצפיות בסדרות הישראליות של נטפליקס - "פאודה", "שטיסל" ו"בשבילה גיבורים עפים" - נרשמו בכלל ממדינות זרות כמו ארצות הברית, גרמניה, הולנד, צרפת, פולין, אוסטרליה, ברזיל, אנגליה ועוד.
4 צפייה בגלריה
פאודה
פאודה
גאווה ישראלית. "פאודה" - עונה 3
חותם משמעותי של הקורונה נמצא בתקופה שבין מרץ ליולי 2020, שסימנה את הזמן שבו ישראלים שינו את העדפות הצפייה שלהם ונחשפו לכמות הגדולה ביותר של תכנים חדשים. בין החיפושים ששלטו בפלטפורמה היו תכנים שקשורים לספורט, לריאליטי ולמוזיקה, אך גם תכנים אסקפיסטיים כמו פנטזיה, אנימה ומדע בדיוני.