המפורסם הראשון שנדבק בנגיף: השחקן טום הנקס (63) ואשתו ריטה ווילסון (63) אישרו הלילה (ה') שהם נדבקו בנגיף הקורונה. השניים נמצאים באוסטרליה לצורך הכנות לסרט חדש בכיכובו של הנקס - ביוגרפיה קולנועית על אלביס פרסלי בבימויו של באז לורמן, בה הוא מגלם את מנהלו של מלך הרוקנ'רול.
1 צפייה בגלריה
טום הנקס ואשתו ריטה ווילסון
טום הנקס ואשתו ריטה ווילסון
טום הנקס ואשתו ריטה ווילסון
(צילום: AP)
הנקס אישר את דבר המחלה בחשבונות שלו ברשתות החברתיות. "שלום חברים. ריטה ואני באוסטרליה", כתב והמשיך, "הרגשנו קצת עייפים, כאילו הצטננו והיו לנו כאבים בגוף. לריטה היו צמרמורות שבאו והלכו, וקצת חום. על מנת לעשות את הדבר הנכון, כפי שצריך לעשות בעולם עכשיו, הלכנו להיבדק לנגיף הקורונה והתוצאה הייתה חיובית. מה עושים עכשיו? לצוות הרפואי יש פרוטוקול שחייבים לעקוב אחריו. אנחנו ההנקסים נעבור בדיקות, נהיה תחת מעקב ונשהה בבידוד כפי שבריאות הציבור מחייבת. אין יותר מדי מה לעשות מלבד לעבור כל יום ביומו, לא? נמשיך לעדכן את העולם, תשמרו על עצמכם".
המחלה של השניים התפרצה כאמור, בעודם עובדים על סרט חדש בהפקת אולפני האחים וורנר. הסרט, שעדיין אין לו שם, מיועד לצאת באוקטובר 2021 והפקתו הייתה אמורה להתחיל ביום שני הקרוב. "הבריאות והביטחון של חברי הצוות בחברה שלנו תמיד היה בעדיפות הראשונה שלנו ואנחנו נוקטים אמצעי זהירות שנועדו להגן על כל העובדים בהפקות שלנו ברחבי העולם", נמסר מטעם האולפן.
הנקס הוא המפורסם ההוליוודי הראשון שחולה במחלה, וסביר להניח שבתקופה הקרובה נשמע על מקרים נוספים. ההודעה של הנקס באה על רקע הביקורת על התפקוד הלוקה של ארצות הברית בכל הקשור לטיפול בקורונה. רק לאחרונה האומה החלה לנקוט צעדים משמעותיים שנועדו לעצור את התפשטות הנגיף.
בכך הנגיף ממשיך להשפיע ישירות על עולם התרבות והקולנוע בפרט - לא רק שאירועים רבים מתבטלים ונדחים ברחבי העולם, אלא שגם אנשי צוות ושחקנים חשופים לנגיף ועלולים להיפגע ממנו, מה שידרוש היערכות מחודשת של אולפני הקולנוע נוכח המצב.