אהבת אמת, זהו כנראה הביטוי השגור ביותר בעונה השנייה של "ברידג'רטון", שנוחתת בנטפליקס ממש היום (ו'). כמובן שכל מי שמחבב את הז'אנר ייאלץ בסופו של דבר להודות בכך שהעניין שלשמו התכנסנו באמת הוא לא יותר ממשיכה מינית בין אנשים צעירים, שלא הותר להם לגעת במושאי התאווה שלהם עד שיישאו אותם כדת וכדין, ובכפוף לכל גינוני החברה הגבוהה וסייגי המלתחה שלה. כשהמגע הזה נאסר עליהם הם כמובן יוצאים מדעתם מרוב תשוקה ונוטים להאמין שמדובר באהבת אמת.
חיזור ארוך ואיטי הוא לא נוסחה ש"ברידג'רטון" המציאה כמובן, אלא רק שכללה, ובעונה הזו היא מתקרבת עוד יותר לרוחה של המלכה-האם (לא המלכה שרלוט כי אם הסופרת ג'יין אוסטן), בכך שהיא ממתנת את אחד מסימני ההיכר של העונה הראשונה. הכוונה היא לסצנות סקס לוהטות בין צעירי הבון-טון עתירי ההורמונים באנגליה של המאה ה-19. הפעם תיאלצו להסתפק בסצנה לוהטת אחת בלבד, כשכל השאר נעצרות במבטים עזים, התנשמויות עמוקות ורפרופי ידיים.
מה גרם לנטפליקס ולשונדה ריימס, האישה והאומץ, לשנות נוסחה שעבדה כל כך טוב בעונה הראשונה? "זה אף פעם לא היה עניין של כמות מבחינתנו", אומר כריס ואן דוסן, יוצר הסדרה במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע לקראת עליית העונה השנייה. "הגישה שלנו לאינטימיות נועדה לספר סיפור ולקדם אותו. אף פעם לא עשינו סצנת סקס לשם הסקס בלבד, זה תמיד שירת מטרה גבוהה יותר. בעונה הזו מדובר בסיפור שונה ודמויות שונות. אנתוני וקייט הם לא דפני וסיימון".
7 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון"
מתוך "ברידג'רטון"
"מדובר בסיפור שונה ודמויות שונות". מתוך העונה הראשונה של "ברידג'רטון"
(באדיבות נטפליקס)
דפני וסיימון הם כמובן הזוג הראשי שהוביל את העונה הראשונה, לימים הדוכס והדוכסית, שעברו כברת דרך נאה וחשקנית מהיותם אויבים, דרך שותפות למזימה וכלה באהבת אמת ונישואים. נאמנה לסדרת הספרים של ג'וליה קווין, גם העונה הזאת תתאר את תלאותיו של אחד מבני משפחת ברידג'רטון בעונת החיזורים, הפעם אנתוני (ג'וני ביילי) שמחפש לעצמו נישואים פרקטיים ונינוחים עם אדווינה (צ'ריטה צ'נדראן) אבל מוצא את עצמו נמשך ללא שליטה לאחותה הגדולה והמתריסה, קייט (סימון אשלי, "חינוך מיני") שגם מתפקדת כאפוטרופוסית שלה. "זה יותר הגיוני עבור הדמויות האלו, שכל כך מגינות על המשפחות שלהן ונאמנות לאחריות ולחובות שלהן", מסכימה אשלי, "לשבור את זה לא היה צעד הגיוני מבחינתן".
7 צפייה בגלריה
כריס ואן דוזן
כריס ואן דוזן
"הגישה שלנו לאינטימיות נועדה לספר סיפור ולקדם אותו". כריס ואן דוזן
(צילום: EPA)
"והכימיה בין שני אלה היא פשוט מדהימה", מסכם ואן דוסן, "יש כל כך הרבה מיניות במבטים מהצד השני של החדר, בכמעט-מגע של האצבעות או כשהידיים משתהות. את יכולה ממש להרגיש את זה נבנה מפרק לפרק ומסצנה לסצנה, ואת יודעת שכשנגיע לשיא זה ממש ישתלם. המעבר מאויבים לאוהבים הוא אולי הנרטיב הכי אהוב עלי, כי יש שם כל כך הרבה קונפליקטים שאפשר לחקור. כל ההקנטות שאנתוני וקייט מחליפים במהלך העונה, אתה צופה בהם מתקרבים צעד אחרי צעד וזה שובה אותך, זה כל כך כיף. והגמול משתלם כשאתה מגיע לחלק שבו הם מאוהבים ומסכימים להתמסר".

"אה, כן, הוא גילח את הפאות שלו"

אבל ככל שזה נוגע לתחומים אחרים, ניכר שוואן דוסן והאישה שמאחוריו, לפניו ומצדדיו, שונדה ריימס, לא נסוגים לאחור. אחרי שהציגה בעונה הראשונה את החברה הגבוהה כשהיא עיוורת לצבע עור וזרועה במסרים מעצימים לנשים חזקות ומרדניות, ריימס מרעיפה על העונה השנייה של "ברידג'רטון" נשים בעלות תושייה, שמנסות לעשות את המיטב עם מה שהחיים העניקו להן. בין אם אלו קייט הדעתנית או אלואיז (קלודיה ג'סי), אחותו הצעירה של אנתוני, שממשיכה במרץ את הקו הפמיניסטי שלה מהעונה הראשונה; פורשיה פת'רינגטון (פולי ווקר), שמנסה להציל את בנותיה ואת עצמה מגורל עגום; פנלופי פת'רינגטון (ניקולה קוכלן), הלא היא ליידי ויסלדאון כפי שהתברר לצופים בסוף העונה הראשונה, שמנסה לממש את היעוד האישי שלה ומשלמת מחיר כבד, ואדווינה, שכל חייה הוסללה לחינוך שיהפוך אותה לשידוך המושלם, עד הרגע שבו היא הבינה שיש לה רצונות משלה.
את הקו הרציני יותר משלימה הטראומה של אנתוני ברידג'רטון, בכור האחים, שצולק נפשית לאחר שאביו מת בזרועותיו, ומאז קיבל החלטה קודרת לפיה הוא צריך למצוא אישה שתתאים לו על הנייר אבל לא אחת שתתחבר ללב שלו. "הוא הוציא את האהבה מהמשוואה", מכריז ביילי, "ואה, כן, הוא גילח את הפאות שלו".
7 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
"הכימיה בין שני אלה מדהימה". מתוך העונה השנייה של "ברידג'רטון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"אני בא ממשפחה גדולה אבל אני הכי צעיר, אז אין לי הרבה ניסיון לגבי המשמעות של להיות אח בכור", הוא מוסיף בנוגע לשאלה על קווי הדמיון בינו לבין אנתוני. "אבל אני מבין מה המשמעות של למלא תפקיד בשבט גדול יותר. התחושה שלי היא שבעונה השנייה אנתוני די מבודד וזה מה שהיה משותף לו ולקייט, העובדה שהם במובן מסוים קיימים עבור מישהו אחר, ויש להם מגבלות שהם חייבים להשלים איתן. אז גם אם אין מכנה משותף מובן מאליו, זה גרם לי לחשוב הרבה על מה זה לאהוב את עצמך לפני שאתה אוהב מישהו אחר".
משפחת שארמה (שנקראה שפילד בספרים) היא כנראה תמונת המראה של משפחת ברידג'רטון המאושרת והאהובה. ליידי מרי (שלי קון) ברחה מלונדון לאחר שנישאה בסתר לאדם שהוריה אסרו עליה להינשא לו, ושהגיע עם ילדה מנישואים קודמים. אחרי מותו היא חוזרת ללונדון כדי להשיא את בתם המשותפת, כשאחותה הגדולה מפקחת על התהליך. "אפשר ממש לראות איך התפקיד שלהם מתהפך במהלך העונה", אומרת אשלי בהתפעלות, "בהתחלה קייט היא אחות מאוד מגוננת, לפעמים אפילו יותר מדי, אבל היא לומדת הרבה מאחותה ככל שהסדרה מתקדמת, ומבלי לעשות יותר מדי ספוילרים, ההופעה של צ'ריטרה בפרק השישי היא עוצמתית. זאת משפחה שנמצאת כל הזמן בהישרדות".
"משפחת שארמה מעניינת כי היא משקפת במידה מסוימת את נקודת המבט של הצופים", מדייקת צ'נדראן, "הם לא חלק אינטגרלי מהבון-טון, לא חלק מהפוליטיקה הפנימית ויש להם רעיונות משלהם. יש הרבה מערכות יחסים בין אחים בסדרה אבל הקשר בין אדווינה לקייט יוצא דופן כי להן יש רק אחת את השנייה. הן גדלו בבידוד, ויש שם תלות הדדית מוגברת. יש בזה הרבה אלמנטים חיוביים אבל הרבה דברים גם יכולים להשתבש".
7 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
"משקפת את נקודת המבט של הצופים". מתוך העונה השנייה של "ברידג'רטון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
יותר מהכל תיזכר "ברידג'רטון" לטובה כדלת הקסמים האסקפיסטית מעולם של קורונה וחוסר ודאות ליקום המדויק והמרוחק של חברת העילית האנגלית. את האווירה הזאת שמרו בין היתר ריימס וואן דוסן באמצעות עיבודים קלאסיים מתוזמרים של להיטי פופ, ששילבו בעונה הראשונה וגם בשנייה. "חלק גדול מהסדרה נערך מהמרתף שלי", משחזר ואן דוסן, "הייתם מצפים שאני אשב בסוויטת עריכה מתקדמת, אבל בגלל הקורונה ביצענו את כל העריכה מרחוק, וזה אומר בעיקר שהייתי במרתף שלי, לפעמים עם תאומים בני 18 חודשים רצים מסביבי או ילד בן ארבע, וזה היה למעשה יתרון לסדרה כי ידעתי שאם הם רוקדים לביצועים התזמורתיים שעשינו לשירי פופ זה אומר שזה עובד".
בין ריהאנה, מדונה ונירוונה תוכלו למצוא העונה גם עיבוד מתוזמר ללהיט בוליוודי, 'Kabhi Khushi Kabhie Gham’ בביצוע של השחקן, במאי, מפיק, מעצב וטייטלים רבים נוספים קארן ג'והאר. "הסרט והשיר הזה הם כמו מצרך בסיסי בהודו", מסבירה צ'נדראן, "כולם גדלו על זה. אז ברגע ששמעתי את השיר מיד עצרתי את הפרק והרצתי אחורה כדי להקשיב שוב והתחלתי לדמוע. זאת הייתה התנגשות של שני העולמות שלי. כשאתה גדל כילד של מהגרים קשה לך להבין את הזהות של עצמך, לפעמים אתה לא יודע לאן אתה שייך, וזה היה אחד מהרגעים המהותיים האלה שבהם את מבינה ש'אוקיי, אני יכולה להיות שניהם ואני יכולה לעשות את שניהם'".
7 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון"
מתוך "ברידג'רטון"
המלך מגיח להופעה נדירה. מתוך "ברידג'רטון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אם התמכרתם למלכה שרלוט (גולדה רשוול), שסדרת בת המוקדשת לדמותה הצעירה כבר נמצאת בשלבי עבודה מתקדמים, תשמחו לשמוע על הסצנות המוקדשות ליחסיה עם המלך ג'ורג' השלישי שמגיח להופעה נדירה בעונה. רשוול מודה שהיא אסירת תודה על ההזדמנות לעגל מעט את דמותה של שרלוט. "הם יכלו לכתוב דמות חד-ממדית שיש לה יהלומים מדהימים ופאות יפות והיא הולכת לנשפים ומתעסקת ברכילות, אבל בסצנות האלה אפשר לראות את האנושיות והפגיעות שלה. יש לנו כמה סצנות יפהפיות בעונה הזאת".
אם לקרוא בין השורות, רשוול מרגישה קצת פחות בהודיה על הדבר שבלעדיו "ברידג'רטון" לא תהיה "ברידג'רטון", ואלו כמובן התלבושות והפאות, שלא פעם הכבידו על המין הנשי בימי צילום ארוכים וחמים. "בימים חמים אפשר היה לראות את הצללית של גולדה עומדת בפינת האוהל של הצילומים", מגחך ביילי, "מרחוק היא נראתה כמו מארג' סימפסון".
7 צפייה בגלריה
לא המילייה הרגיל של ריימס. מתוך "ברידג'רטון"
לא המילייה הרגיל של ריימס. מתוך "ברידג'רטון"
"את חייבת לפתח עמידות כדי ללבוש את התלבושות האלו". מתוך "ברידג'רטון"
(באדיבות נטפליקס)
"ובכן, התלבושות שלי היו מדהימות", נאנחת רושוול, "אהבתי אותן, לבשתי מחוכים כפולים והתאמנתי שלוש פעמים בשבוע, אכלתי בריא ושתיתי המון מים. את חייבת לפתח עמידות כדי ללבוש את התלבושות האלו, ככה ימי ההתאוששות יהיו פחות קשים. עוד לא מתתי, החלקים הפנימיים שלי עדיין מחוברים אחד לשני אבל צריך להיזהר מאוד".
"היו לנו תלבושות מדהימות", מוסיף ביילי, "במיוחד בסצנות של הסיף, שהיו.. מורכבות. ברור שכגברים אנחנו לא נתלונן על בגדים מגבילים בזמן שהנשים ישבו לידנו במחוכים, אבל בגדי הסיף היו די צמודים במקומות מסוימים, נעלנו נעליים והדשא עוד היה רטוב מהטל, וכשזינקתי לעבר בנדיקט המכנסיים שלי נקרעו במפשעה, והכל היה מצולם! זה היה אחד מהרגעים האלה שאתה מבין שהכל מצולם על ידי ארבעה צלמים, וזה כל כך מביך. זה אף פעם לא הולך חלק כמו שזה נראה וזה מדהים איזה דברים אתה יכול לעשות במרתף שלך כשאתה עורך, אז תודה על זה, כריס".
7 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך העונה השנייה של "ברידג'רטון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
לצד פריחתה של "ברידג'רטון" כאחת הסדרות המצליחות בתולדות נטפליקס נאלצים חברי הקאסט להתמודד עם הצדדים הפחות נעימים של ההצלחה, כמו הניסיון לסחוט מהם ספוילרים לגבי המשך העונה ("אני פשוט משקרת", מודה צ'נדראן, "לפעמים אני אומרת את הדברים הכי שערורייתיים. אם אתה מאמין לזה ועומד להוציא את זה, בבקשה. אני חושבת שסיפרתי לכולם שאדווינה מתה בפרק השני וחוזרת לסדרה כרוח רפאים"), אבל מי שנשאר זקוף ולא כפף עצמו למול מרותם הקשוחה של אנשי הבון-טון היה ניוטון, הכלב של קייט. "אני אהבתי את ניוטון!", נסערת אשלי, "הוא הקשיב לי! ואהבתי את זה שהוא היה בעל עמוד שדרה ופשוט עשה מה שהתחשק לו, בין אם הבמאי אמר אקשן או קאט, זה לא הזיז לו. הוא פשוט בא והלך, כמו כלב דיווה. הזיכרון הכי אהוב שלי ממנו הוא כשצילמנו באוברי הול, בחזית של הבניין. השביל מרוצף בחלוקי נחל והוא פשוט היה אוכל אותם. קופץ על חלוקי נחל ואוכל אותם".
את ניוטון תוכלו לפגוש כפי הנראה בעונות הבאות שכבר הוזמנו על ידי נטפליקס, בהנחה שאנתוני וקייט יחיו באושר ואושר. אם זה תלוי בוואן דוסן, בכך אין לו שום ספק. "המעריצים צריכים לצפות לנסיעה פרועה ופראית העונה", הוא מסכם. "עבדנו מאוד קשה כדי להביא את כל מה שהמעריצים התאהבו בו בעונה הראשונה לעונה הזו. זה רגשי ורומנטי וסקסי ושערורייתי".