אח, "ברידג'רטון". תלבושות מפוארות, נימוסים בריטיים, צווארוני קולר ודו קרב עם זריחה. אהבה בלתי אפשרית שמתגשמת כנגד כל החוקים החברתיים, לאנצ'ן אצל המלכה ונשפים בעונה החברתית. כל מה שהאדם הפשוט וחובב הדרמות התקופתיות עשוי לפנטז עליו, פלוס חברה מגוונת גזעית, נשים שעומדות על דעתן א-לה ג'יין אוסטין, גברים מסוקסים, סצנות סקס ועיבודים קלאסיים לבילי אייליש וטיילור סוויפט.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
כמה התגעגענו. "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
העונה הראשונה של "ברידג'רטון", שנכתבה על פי רב המכר של ג'וליה קווין, "הדוכס ואני", עשתה שמות בטבלאות הצפייה של נטפליקס. היא הפכה לסדרה הנצפית ביותר בהיסטוריה של ענקית הסטרימינג (עד שהוחלפה על ידי "משחקי דיונון") וללא ספק הצדיקה את חוזה העתק שחתמה החברה עם שונדה ריימס, מפיקת העל שהביאה לחיינו את "האנטומיה של גריי".
צילומי העונה הראשונה ננעלו בדיוק לפני פרוץ סגר הקורונה הראשון והיא חתמה עידן של תמימות נטולת קוביד. סיפור האהבה של דפני ברידג'רטון והדוכס סיימון באסט, שהחל מהסכם ג'נטלמני של שני הצדדים להעמיד פנים שהם עומדים להינשא ונגמר בנישואים אמיתיים, לא רק הסתיים בהפי-אנד סימפתי אלא גם העניק לסדרה 12 מועמדויות לפרסי אמי. בהתאם חשבון האינסטגרם המוצלח של הסדרה מיהר להודיע - על ידי מכתב בשמה של ליידי ויסלדאון כמובן - שעונה שנייה בהחלט עומדת להתרחש. אז מה מחכה לנו בעונה הזאת? התרווחו על השזלונג המלכותי וקחו לכם כמה דקות להתעדכן בעתיד המתוק.

עלה נעלה: מתי אפשר יהיה לצפות בעונה החדשה?

צילומי העונה השנייה של "ברידג'רטון" אומנם הסתיימו, אבל לא בלי עיכובי קורונה מתבקשים לנוכח המציאות שבה אנו חיים. הם הופסקו פעמיים לחודש בעקבות שני מקרים מאומתים שהתגלו על הסט. אף על פי כן, העונה החדשה תעלה כמתוכנן בעוד כחודש וחצי, ב-25 במרץ - כפי שנחשף בסרטון שבו כוכבי העונה מקריאים מכתב שנמסר להם מטעם ליידי ויסלדאון.

להתראות דוכס, שלום לוויקונט: מי הגיבורים החדשים?

כפי שכבר נחשף בעבר, העונה השנייה תתמקד בצאצא אחר של בית משפחת ברידג'רטון, הלא הוא אחיה של דפני, אנתוני ברידג'רטון, ותלאותיו בעולם הזיווגים של החברה הגבוהה באנגליה במאה ה-19. העונה תתבסס על הספר השני בסדרת הספרים של קווין, שנקרא The Viscount Who Loved Me ("הוויקונט שאהב אותי").
הגיבורה החדשה של העונה היא קייט שארמה (שפילד, בספרים) - לא מושא האהבה האוטומטי של אנתוני, שמחזר דווקא אחר אחותה היפה והמחוזרת, אדווינה, למטרות נישואים. קייט מתעקשת שהוא אינו ראוי לאחותה ונחושה להגן עליה מפני אנתוני הדוש, אך מפה לשם וכדרכה של "ברידג'רטון" - אנתוני מוצא את עצמו מפנטז דווקא על קייט בלילות, וסיפור האהבה-שנאה ביניהם תופס תאוצה. המבנה הזה יאפשר לדמות של שארמה להיות אישה חזקה ודעתנית, מהסוג שג'וליה קווין ושונדה ריימס אוהבות, וגם להיסחף בסיפור רומנטי בלתי אפשרי.
ההצצה הראשונה לעונה שסיפקה נטפליקס כוללת קטע ממפגש בין אנתוני וקייט, שבו היא - אם להיות פשוטים - מועכת אותו ואת הערכתו העצמית ומותירה אותו ללא מילים. וכן, כבר שם אי אפשר שלא לחוש באדמה בוערת מתחת לרגליים שלהם. תתנשקו כבר!
אגב, אחד המאפיינים של ברידג'רטון שלא נפוצים בז'אנר הדרמה התקופתית הוא דווקא הסצנות האינטימיות והמיניות המפורשות. תסריטאי הסדרה כריס ואן דוסן כבר נשבע ל"ואניטי פייר" שהעונה הזאת עומדת להיות חושנית לא פחות ואף יותר מהראשונה, וניקולה קוכלן, שמגלמת את פנלופה פת'רינגטון (מי שבסוף העונה נחשפה כליידי ויסלדאון), סיפרה ל-ET שלפחות מבחינת הדמות שלה האספקט הזה הולך ומתגבר ושהיא נערכת לעונה הלוהטת שלה, שכנראה תהיה השלישית, עם לוק ניוטון שמגלם את האח קולין ברידג'רטון.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מוכנה וערוכה לעונה לוהטת משלה. קוכלן (משמאל) מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
עוד כתבות בנושא "ברידג'רטון":

נפרדנו כך: מה יעלה בגורלם של דפני וסיימון?

מי שקשרו את ליבם בדוכס באסט מהעונה הראשונה יתקשו לדמיין עונה שלמה של "ברידג'רטון" ללא מי שגילם אותו - ראגיי-ז'אן פייג', באמת אחד מבחורינו הטובים ביותר. אלא שכבר בשלב מוקדם מאוד של העונה הקודמת הודיע פייג' שהוא לא מתכוון לחזור לעונה נוספת, גם לא בתפקידי אורח, שמבחינתו היה מדובר בסיפור עם התחלה, אמצע וסוף (כן כן, יש גם סיפורים כאלה) ושסיפור האהבה היפה של דפני וסיימון הסתיים. כמו כן, הוא הוסיף שהוא כבר יצא "באופן מכבד" מקבוצת הווטסאפ של הקאסט, מאחר ולא רצה להעמיד אותם בסיטואציה המביכה שבה הם נאלצים לבעוט אותו החוצה, וכי עכשיו הוא יכול להתפנות לפרויקטים אחרים, מן הסתם עם קפיצת שכר נאה שהעניקו לו הצלחת הסדרה והפרסום.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון"
מתוך "ברידג'רטון"
העדיף להתפנות לפרויקטים אחרים. פייג' מתוך "ברידג'רטון"
(באדיבות נטפליקס)
פייג', כך נטען, סירב גם להצעה של 50 אלף דולר לפרק בתפקיד אורח, אלא שכעת מתברר שריימס אולי הצליחה בכל זאת להחזיר את פייג' למגנט נשים גם בעונה השנייה, ולו בהיקף מצומצם למדי. בראיון ל-GQ הבריטי מספטמבר 2021, השחקן רמז כי הוא עשוי לחזור להופעות אורח בעונה החדשה, שכבר צולמה. "אני לא יכול להגיד כלום ואת יודעת את זה", הוא נוזף במראיינת שלו, "אבל את מסכימה איתי שיש משהו נפלא בלהיות מופתע ממשהו שלא ציפית לקבל?".
בריאיון ל"אדוויק" סיפרה ריימס שכולם מתבאסים מהעובדה שפייג' לא חוזר, אבל הבטיחה שהרעיון מאחורי הסדרה הוא להציב בכל עונה זוג כל כך חזק, שבסופה "כל הצופים שוב לא יאמינו שהם לא הולכים לקבל את המשך הסיפור שלהם".
אגב, מי שהתגעגע לדפני (פיבי דיינבור) ישמח לדעת שהיא דווקא כן תשוב, בתפקיד זו שתעזור לאחיה לנווט את מהלכיו בעונת החיזורים הקרובה. או במילים אחרות - תתערב לאחיה בחיי האהבה שלו בדיוק כמו שהוא התערב בשלה.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
באה להחזיר לו. דפני ואחיה מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)

בא לשכונה אציל חדש: הכירו את הדמויות

אז מי כן ימשיך לעונה השנייה ומי יהיו המצטרפים החדשים? הבולטת ביותר היא סימון אשלי, המוכרת כאוליביה מ"חינוך מיני", שתגלם את קייט שארמה, זו שתעשה את המוות לאנתוני (ג'ונתן ביילי) ושהספרים מגדירים כ"אישה הדעתנית ביותר שאי פעם דרכה באולמות הנשפים של לונדון".
שארמה, המגיעה ממשפחה מעט קשת יום, היא אחותה של אדווינה (צ'ריטרה צ'אנדראן) וביתה של ליידי מרי (שלי קון, "שקרן שקרנית"), שנישואיה עם סוחר סיבכו את המשפחה בשערורייה בעבר. לאחר מותו של האב, ליידי מרי חוזרת ללונדון עם בנותיה במטרה לשלב אותן בחברה. מאחר והמשפחה לא משופעת באמצעים, היא יכולה להרשות לעצמה להשתתף רק בעונה אחת, כך שהשתיים יאלצו למצוא לעצמן חתן באותו סיבוב. בהצלחה!
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
צריכות למצוא חתן כמה שיותר מהר. האחיות לבית שארמה. מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מלוהק נוסף הוא רופרט אוונס ("מכושפות", "האיש במצודה הרמה"), שיגלם את אדמונד ברידג'רטון, הבעל הבר מינן של ליידי ויולט. אדמונד נפטר בתקופה שקדמה לזו שבה התרחשה העונה הראשונה, כשהיה רק בן 38, בעקבות תגובה אלרגית ממש מוגזמת לעקיצת דבורה. כפועל יוצא מכך, עדיין לא ברור אם דמותו של האב תופיע בפלאשבקים, בחלומות או כסוג של רוח רפאים שתגיע כדי להדריך את אנתוני בנבכי הלכות החברה (בהתחשב באופי הסדרה, אנחנו נהמר על האפשרות הראשונה).
כפי שניתן לראות, חלק מתמונות היח"צ של העונה השנייה כבר שוחררו לתקשורת והתסריטאי הראשי, ואן דוסן, כבר פרסם גם את שם הפרק הראשון: Capital R Rake, כש-Rake - "מגרפה" באנגלית - היה כינוי שגור במאה ה-18 לגבר רודף שמלות ומניפולטור, שמטרתו, ובכן, "לגרוף" כמה שיותר נשים. למרות שעדיין לא ברור לחלוטין במי מהדמויות מדובר, אפשר להסיק בזהירות שהעונה השנייה תיפתח בסקנדל.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
התמונה שמופיע לצד המילה Rake במילון. מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)

חוזרים בזמן: הספין-אוף של המלכה שרלוט

כמו כל דילר טוב, ריימס מספקת ללקוחות שלה עוד מהדבר שאליו הם כבר התמכרו: במסגרת החזון שלה על "יקום ברידג'רטון", ריימס כבר החלה בהפקת סדרת-בת שתעסוק כולה במלכה שרלוט הצעירה (גולדה רושוול) וסיפורה האישי. מלבדה, קווי עלילה משניים בסדרה יעסקו גם בליידי דנברי (אג'ואה אנדו) ובאם שבט ברידג'רטון, ליידי ויולט (רות' גמל).
בעוד שקווי העלילה של ברידג'רטון הם יצירות בדיוניות, המלכה שרלוט מבוססת על אישה אמיתית, שלא התקיימה ברומנים אלא נוספה להפקת הטלוויזיה, במה שהתברר כהחלטה מוצלחת מאוד של ריימס). המלכה שרלוט נולדה כאצילה גרמנית והפכה למלכה כשנישאה למלך ג'ורג' השלישי שש שעות בלבד אחרי שנפגשו לראשונה. אם זה לא מספיק מטורלל - אז גם נולדו להם 15 ילדים. כפי שמתארת הסדרה, לימים סבל המלך מכמה התקפים של מחלת נפש שהתקבעה והפכה את שהותה של אשתו בסביבתו לבלתי אפשרית.
המלכה שרלוט של "ברידג'רטון" אולי מעבירה את זמנה בעיקר בין רכילות אחת לשנייה, אבל המלכה המקורית הייתה גם בוטנאית חובבת ופטרונית נלהבת של מוזיקאים (ואף נחשבת למי שגילתה את מוצארט הצעיר). לאחר שמצבה של בעלה התדרדר היא מצאה מקלט באחוזה כפרית שבהמשך זכתה לשם פרוגמור, שבבית שבתחומה ערכו מייגן והארי את קבלת הפנים של אירוע החתונה שלהם. בקטנה.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
בקרוב בספין-אוף. המלכה שרלוט מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בריאיון שהעניקה לאחרונה ל"וראייטי", ריימס אמרה שהיא קיבלה את הרעיון לספין-אוף על שרלוט ממנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס: "אני אהיה בוטה: זה היה כשטד התקשר אליי ואמר, 'למה אנחנו לא עושים תוכנית על המלכה שרלוט?'". לא שהיא הייתה זקוקה לשכנוע. "אני מאוד אובססיבית למלכה שרלוט, אני תמיד קוראת לה 'ביונסה של התוכנית'", הודתה ריימס והוסיפה שהיא "כל הזמן אומרת בקול רם, 'אלוהים, אני אוהבת את הפאות שלה' - בתקווה שמישהו ישלח לי כבר את אחת מהן כדי שאוכל להסתובב איתה". הסדרה נכנסה להפקה ממש בינואר האחרון והיא תיארך עונה אחת בלבד.

מה הלאה?

מעריצי הסדרה יכולים לנוח, היא כאן כדי להישאר. "ברידג'רטון" כבר חודשה לעונה שלישית ורביעית, כשריימס בונה על שמונה עונות כמספר הספרים בסדרה, ואילו ג'וליה קווין עצמה עובדת על רומן פריקוול, שעוסק בבריד'גרטונים כשהיו ילדים.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
כאן כדי להישאר. מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)