אחרי שהושעה ולא חזר לשדר, נתן זהבי תובע מתחנת הרדיו 103FM סכום של 2.6 מיליון שקלים. השדר, שהגיש את התביעה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עורך דינו ליאור אפשטיין, מבקש לפסוק את הסכום הנ"ל, שכולל גם 350 אלף שקלים בגין לשון הרע ו"רמיסת שמו".
3 צפייה בגלריה
נתן זהבי בבית משפט השלום תל אביב
נתן זהבי בבית משפט השלום תל אביב
נתן זהבי
(צילום: מוטי קמחי)
כזכור, זהבי הושעה משידור בתחנת הרדיו שבה עבד יותר מ-20 שנה, אחרי שאמר בונבמבר האחרון כי "כל הדרעקס האלה מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך - תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע. לכו קיבינימט עם הצניעות ועם החלות ועם הדלקת הנרות ועם התפילין. הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור".
זהבי כותב בתביעתו באמצעות עורך הדין אפשטיין, כי תחנת הרדיו "ניצלה את האירוע לפרשנות אינטרסנטית ולא נכונה של הדברים, תוך שהיא משתיקה למעשה את זהבי, מדוממת את המיקרופון ומייצרת מצג כאילו חרג מחופש הדיבור ומתרבות השיחה". עוד הוסיף שהשעייתו באה "ללא כל צידוק בדין", וכי מדובר בפעולה ש"אין היא מוסמכת לעשות מכוח החוזה", לטענתו.
כתבות נוספות:
עוד טוען זהבי כי תחנת הרדיו הפרה את החוזה שלו שנחתם אי אז בשנת 1997, אולם חודש עם השנים. "הנתבעת הוציאה באופן בלתי נתפס את דיבתו של התובע רעה ופרסמה עליו דברי בלע בלתי נתפסים, תוך חנופה לרגולטורים מולם הייתה מחויבת להגן על חופש הדיבור והזעקה הנוקבת שלו. בנוסף, הנתבעת הוציאה דיבתו של מר זהבי, בכך שפרסמה כי זהבי יורחק מתפקידו עד אשר יתנצל בפני המאזינים הרבים שברגשותיהם הוא פגע, ובכך צרבה בחותם את הנושא כאילו זהבי ביצע פגיעה נוראית". עוד נכתב כי תחנת הרדיו, לטענתו של זהבי, "עשתה שימוש ציני בשותפות כדי לבזותו".
3 צפייה בגלריה
נתן זהבי מחאה של העדה האתיופית נגד אלימות המשטרה בכיכר רבין
נתן זהבי מחאה של העדה האתיופית נגד אלימות המשטרה בכיכר רבין
נתן זהבי
(צילום: מוטי קמחי)
"התנהגותה הבלתי נתפסת של הנתבעת, אשר זנחה את זהבי ותוכניתו, היא רק ראשיתו של הנזק. הנתבעת בחרה להשתמש במעמדה, הלא מעוגן בחוזה, ולהזניח את זהבי, לדבר בשם התוכנית ולהספיד אותו כמי שחטא, פשע ואינו ראוי לשדר ברדיו. חמור מכך, הנתבעת בהתנהגותה יצרה מצב בו כל תחנת רדיו אחרת או מיזם שידורי שיתקשר לזהבי, יימצא את עצמו שנוא ויקים על עצמו זעם רב. שכן מששמע הציבור שהשותפים של זהבי, תחנת הרדיו, סבורים שפגע בקודשי ישראל, הוא הפך למוקצה ולמורחק מן השיח הציבורי".
זהבי טוען כי לא רק שתחנת הרדיו לא באה להגנתו במהלך הסערה הציבורית, אלא גם ש"אלה חרצו דין ופסקו מטעם עצמם, כי בדבריו של זהבי הייתה פגיעה ב-'קודשי ישראל' ואין לו מקום למעשה כשדר בתחנה. מדובר בהפרת חוזה מהותית והתנערות מכל חובה חוקית ומוסרית הקבועה בחוזה, בצד רמיסת שמו של זהבי, השמדתו של המוצר המשותף שלהם והכול לקול צהלת הקהל של יריביו ואויביו האידאולוגיים".
לכתב התביעה מצורפים חילופי המכתבים בין בא כוחו של זהבי להנהלת הרדיו. שם נכתב בין היתר, כי ההנהלה מוכנה להשיב את זהבי לתחנה ולסיים את ההשעיה בתנאי שיתנצל על דבריו בנוסח שיהיה מאושר עם ההנהלה, ויהיה מוכן לשאת בתשלום חלקים מהקנסות העתידיים שיושתו על התחנה בשל התבטאויות שלו בעתיד. במכתב של עורך דינה של תחנת הרדיו נכתב דווקא כי היא סבורה כי זהבי הוא זה שלמעשה הפר את החוזה בין הצדדים. זהבי אף צירף לכתב התביעה את החוזים שלו לאורך השנים, שם נחשף גם שכרו שעומד על כ-48 אלף שקלים בחודש מהתחנה.
3 צפייה בגלריה
עורך הדין ליאור אפשטיין
עורך הדין ליאור אפשטיין
עורך הדין ליאור אפשטיין
יש לציין כי היחסים של זהבי ומנכ"ל התחנה, אור צלקובניק, ידעו עליות ומורדות בכל הקשור להשעיות. לאורך השנים זהבי הושעה מספר פעמים בגלל התבטאויות שנויות במחלוקת, אולם כל העת חזר לשדר. אך הפעם כאמור, מערכת היחסים זו מסתיימת בתביעת העתק של זהבי.
מתחנת הרדיו 103FM נמסר: ״טרם קיבלנו את כתב התביעה, נגיב בבית המשפט״