חברת פרמאונט העולמית הודיעה היום (ה') כי היא מבטלת את טקס הפרסים של MTV באירופה לשנת 2023, זאת בשל "התנודתיות של אירועים עולמיים".
1 צפייה בגלריה
דיוויד גואטה ורקסה מופיעים בטקס פרסי הEMA
דיוויד גואטה ורקסה מופיעים בטקס פרסי הEMA
דיוויד גואטה ורקסה מופיעים בטקס פרסי ה-EMA, ב-2022.
(צילום: Andreas Rentz/GettyImagesIL)
ה-EMA היה אמור להתקיים ב-5 בנובמבר בפריז, אך כעת נודע כי הוא לא יתקיים לאור המלחמה בישראל ובמזרח התיכון. "בשל התנודות של אירועים בעולם, החלטנו לא להתקדם עם טקס ה-EMA ב-2023", נמסר בהצהרה לתקשורת של דובר חברת פרמאונט, שגם תרמה לישראל מיליון דולר בשבוע שעבר. "ההחלטה נובעת מתוך מחשבה רצון לשמור על שלומם של אלפי העובדים, חברי הצוות, האמנים, המעריצים והשותפים שנוסעים מכל רחבי העולם למען המשדר.
"ה-EMA הם חגיגה שנתית של מוזיקה עולמית. בעודנו צופים באירועים ההרסניים בישראל ובעזה שממשיכים להתגלגל, זה לא מרגיש כמו רגע לחגיגה עולמית. עם אלפי חיים שכבר אבדו, זהו רגע של אבל. אנו מצפים לארח שוב את האירוע בנובמבר 2024".
מאז פרוץ חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, בצרפת - שם היה אמור להתקיים האירוע, היו מספר התראות ביטחוניות שהובילו לכוננות גבוהה. לפני כשבוע מורה נרצחה בעיר אראס לאחר שהתוקף צעק "אללה אכבר", שדות תעופה רבים פונו באופן זמני בעקבות התראות ביטחוניות, וכן מוזיאון הלובר נסגר בשל התראה על פצצה.
בשנה שעברה, בטקס שנערך בדיסלדורף שבגרמניה, הזוכה הגדולה של הטקס הייתה טיילור סוויפט בזכות אלבומה - Midnight. במקביל, נועה קירל זכתה בפרס האמן הישראלי הטוב ביותר בשנה החמישית ברציפות. השנה היו מועמדים לפרס זה נועה קירל, נונו, אנה זק, שירה מרגלית וליעד מאיר.
האירוע השנה היה אמור לכלול הופעות של אמנים כדוגמת דיוויד דואטה, רנה ראפ וסברינה קרפנטר. בין האמנים הבולטים שהיו מועמדים לפרסים נמנו טיילור סוויפט, אוליביה רודריגו, סיזה, דוג'ה קאט, מונסקין, מיילי סיירוס וניקי מינאז'.