לאחר שפוטר מסדרת האנימציה "ריק ומורטי" בעקבות אישומים על אלימות במשפחה, אנשים שעבדו בסביבתו של יוצר הסדרה ומי שדיבב את שתי הדמויות המרכזיות, ג'סטין רוילנד, מספרים בעילום שם על התנהגות בעייתית מצידו מזה שנים. כך דווח היום (ג') ב"הוליווד ריפורטר".
1 צפייה בגלריה
ג'סטין רוילנד
ג'סטין רוילנד
ג'סטין רוילנד
(צילום: AP)
מקורות סיפרו לאתר החדשות האמריקני שמלבד עבודות הדיבוב שבאחריותו, רוילנד כמעט ולא היה מעורב בחלק הקריאייטיבי של הסדרה. עמיתים לשעבר סיפרו שלא שמעו ממנו במשך שנים, וכשכן שמעו ממנו - ההתנהלות מולו הייתה לא נעימה. עוד ציינו כי הוא גם לא בקשר עם דן הרמון, שותפו ליצירה, ושעובדים רבים מסדרות האנימציה הנוספות שהוא חתום עליהן בחברה, בהן Solar Opposites ו-Koala Man, מעולם לא פגשו אותו - אפילו לא בשיחת זום.
עם עלייתה ב-2013 "ריק ומורטי" זכתה להצלחה מרובה, אבל הרמון היה נחוש בדעתו להפוך את העונה השנייה למצליחה הרבה יותר. במהלך העבודה עליה, רוילנד תפס מרחק מיתר הכותבים עד שבשלב מסוים הוא ישב כל כך רחוק מכולם בחדר, שכדי שיצליח לקרוא את מה שכתוב על הלוח, הוא נאלץ להשתמש במשקפת שהייתה בחדר. "הוא גם אהב מאוד VR וכל הזמן אמר: 'איזה מדהים זה היה אם יכולנו לעשות את הסדרה הזו במציאות מדומה ולא להיפגש?'", סיפר מקור לאתר החדשות. "וזה היה העניין לגביו: הוא אהב להיות בבית שלו עם הכלבים שלו, לא בחדר עם כותבים אחרים. והוא לא פחד להודות בזה".
גם כשהגיעה הכותבת הראשונה לסדרה רוילנד המשיך בהרגל שלו לצייר מפלצות שמורכבות מאיברי מין זכריים ודמויות וולגריות נוספות על הלוחות במשרד חדר הכותבים. בהמשך העונה דווח כי הוא היה עצבני מאוד ושהיה כמעט בלתי אפשרי לעבוד מולו. "הוא היה רק משחק עם הצוות ולא מאפשר את השלמת העבודה", נכתב בדיווח. בשלב מסוים הוא אף פסק מלהגיע למשרדים: "לא היינו רואים אותו במשך שבועות, ואז פתאום הוא היה מגיע. זה היה מטורף". חלק מההתנהגות הבעייתית שדווח עליה היא אירוח מעריצים מפורסמים במשרדים, בהם קניה ווסט, קומיקאים שונים ואת כוכבת הפורנו ריילי ריד.
עוד דווח כי באותה תקופה הייתה לרוילנד חברה והשניים התארסו, והוא נטה לדבר במשרד על השלישיות שהם היו עושים. "זה היה משהו שפשוט התעלמנו ממנו כי זה היה מגעיל", אומר מקור. עוד דווח כי באותה התקופה רוילנד שלח לעובדת הודעה "מצמררת" בשעת לילה מאוחרת, בבקשה שתבוא לביתו.
בשנים שחלפו מאז המעורבות של רוילנד ב"ריק ומורטי" הצטמצמה עד שהוא היה מקליט את הדיבוב מביתו ולא מגיע בכלל למשרדים. "הוא הכיר בחשיבות התפקידים שלו", אומר מקור, וציין כיצד רוילנד חשף בפניו בשלב מוקדם שהוא מאמין שדיבוב דמויות מפתח בסדרה עשוי להגן עליו מפני פיטורים. כשרוילנד הוזמן מדי פעם לאירועי יח"צ, שכן הוא הפך לדמות קאלט עבור המעריצים, הוא היה מגיע שתוי ובעיות השתייה שלו גרמו לו לפספס לא פעם פגישות עבודה ואירועים, כך לפי המקורות.
מאז פורסמו האישומים על אלימות במשפחה בעקבותיהם פוטר רוילנד, צפו מחדש ברשת ראיונות ישנים שלו, בהם פודקאסט מ-2011 בו הוא משתף שהוא יכול להימשך ל"מישהי בת פאקינג 14 שנראית כאילו היא בת 18 [ושיש לה] ציצים גדולים". באותה נשימה הוסיף, "אני לא פדופיל".
לצדם פורסמו התכתבויות שונות שלו עם נשים. "הסיבה שפרסמתי את ההודעה שהוא שלח לי היא כדי שהיא תצטרף ליתר ההוכחות שמצביעות על ההתנהגות הבעייתית שלו", אמרה אמנית הקעקועים ורוניקה סוויני, שחשפה צילום של הודעה בה רוילנד שאל אותה אם יש לה חבר והציע שהשניים שייפגשו. הקומיקאית אלי גורץ סיפרה שרוילנד הציע שזו תכתוב שיר על אקט מיני, וששלח לה גיפים פורנוגרפיים. "אני באמת חושבת שבדרכים רבות הוא ניצל אנשים שהעריצו אותו".
העובדים בסדרות השונות חשו בלבול, כעס ותסכול מפאת האישומים נגדו, וחששו לגורל התוכניות עליהן הם עובדים. "לא ידענו אם הכול פשוט ייעלם בבת אחת", אמר מקור נוסף. מאז פורסמו האישומים בחודש שעבר רוילנד שומר על פרופיל נמוך כשהוא ממתין לשימוע הנוסף שלו שיתקיים ב-27 באפריל. Adult Swim סירבו להגיב לטענות.
רוילנד חתום יחד עם דן הרמון ("קומיוניטי") על "ריק ומורטי", סיטקום המדע הבדיוני המונפש המספר את סיפורם של מדען מטורף ואלכוהוליסט ונכדו הנאיבי. הסדרה עלתה לשידור ב-2013 וזכתה להצלחה מרובה. מכיוון שרוילנד הוא כאמור המדובב של שתי הדמויות הראשיות ושל דמויות משנה נוספות, הסדרה צפויה ללהק מדבב חדש. בדצמבר האחרון הסתיימה עונתה השישית של "ריק ומורטי", ולפי החלטת המפיץ שלה היא צפויה להימשך לפחות 10 עונות.