אריאל זילבר מעביר ביקורת נוספת על שלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין שביטלו את השתתפותם במופע חגיגות ה-80 שלו, אחרי שהביע תמיכה ברוצח בני משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל.
2 צפייה בגלריה
להקת ברוש
להקת ברוש
להקת ברוש
(צילום: רועי עידן)
"צר לי שחבריי בחרו להיכנע ללחץ מכל מיני גורמים, ומהלכם נראה תמוה להחרים את מופע יום הולדתי ה-80 שאני מתכנן לחגוג בהיכל התרבות בחודש הבא", כתב זילבר ברשתות החברתיות.
לעניין תמיכתו בבן אוליאל כתב זילבר: "אני מאמין באמונה שלמה בחפותו של עמירם בן אוליאל ולמשפט צדק. איני תומך ברצח ובשום שלב לא אמרתי זאת. וזוהי מהות הדמוקרטיה וחופש הדעה אותה הבעתי לפי מצפוני".
הדברים מגיעים לאחר שאתמול נודע כי שלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין ביטלו את השתתפותם בחגיגות ה-80 של אריאל זילבר, לאחר שהזמר תרם לקמפיין המימון של רוצח משפחת דוואבשה. "אנחנו לא לוקחים חלק בפעילות סביב בן אדם עם רמת ערכים כזאת, זה לא אנחנו. שלום לא בא לחנך אותו, לשפוט אותו, אנחנו לא שותפים", נמסר מטעמו של חנוך. "לצערי אינני יכול לקחת חלק על במה אחת עם אריאל זילבר, שאותו אני מכבד כיוצר ואמן. יש גבולות שאסור לחצות והם נחצו", כתב גפן ברשתות החברתיות, לאחר שב-ynet פורסם לראשונה על הביטול. "אלו ימים שבהם נלחמים על דמותה של ישראל, על אחדות מבורכת, סבלנות והנמכת הלהבות. איני מסוגל לקחת חלק בנרמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות". דוכין אמר ל-ynet כי הוא "מתנגד לכל תמיכה שלו בנושא הספציפי הזה, ולרציחות בכל כיוון שהוא חס וחלילה".
2 צפייה בגלריה
שלום חנוך ואריאל זילבר
שלום חנוך ואריאל זילבר
שלום חנוך ואריאל זילבר
(צילום: אורית פניני)
זילבר הוא אחד מבין יותר מ-5,000 בני אדם שתרמו תוך יממה סכום של יותר ממיליון שקלים לעמירם בן אוליאל, שהורשע בשתי ערכאות ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה. "תרמתי כסף כי הוא חף מפשע", אמר זילבר בשיחה עם ynet ותקף את השופטים: "הם צריכים לשבת בבית הסוהר, הם חבורת אנשים רעים".
בן אוליאל הורשע כאמור ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בן אוליאל הודה בעבר ברצח במהלך חקירתו, ואף שחזר את המעשה. תחילה, הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד ב-2020, ובחודש ספטמבר באותה השנה נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. בהמשך ערער בן אוליאל על הרשעתו ברצח, אך בית המשפט העליון דחה את הערעור פה אחד.
זילבר, זוכה בפרס מפעל חיים של אמ"י ובפרס אקו"ם על תרומתו המיוחדת לקריירה, עורר בעבר סערות בעקבות התבטאויותיו וגם קבלת פרס אקו"ם לוותה גם בהתנגדות. בחודש הבא הוא עתיד לקיים מופע גדול בהיכל התרבות בתל אביב לרגל הגיעו לגיל 80.