איגוד השידור האירופי הודיע היום (ג') על שינויים מהותיים באופן ההצבעות באירוויזיון, והודיע כי ההחלטה על המדינות שיעלו מחצאי גמר תחרות השירה תיקבע אך ורק על ידי הצופים בבית, ולא יחד עם הצבעות השופטים. בגמר ההצבעה תישאר כפי שהיא היום - השופטים והקהל בבית. בנוסף, תיפתח ההצבעה לכלל העולם, אולם ההצבעות ייחשבו בתור מדינה אחת.
1 צפייה בגלריה
אירוויזיון 2023
אירוויזיון 2023
שינויים דרמטיים בשיטות ההצבעה. אירוויזיון 2023
על פי גורמים, ההחלטה על שינוי שיטת ההצבעה נבעה מהחשש מזיופים ותיאומים בין השופטים, ובמטרה למנן את ההצבעות הפוליטיות.
"לאורך 67 שנות פעילותו, האירוויזיון התפתח כל הזמן כדי להישאר רלוונטי ומרגש", אמר מרטין אוסטרדהל, המפקח הכללי של האירוויזיון. "שינויים אלה נעשו מתוך הכרה בפופולריות העצומה של התחרות ומתוך מתן כוח רב יותר לקהל באירוע המוזיקה החיה הגדול בעולם. בשילוב של קולות הקהל עם קולותיהם של חבר השופטים (המורכב בין היתר מאנשי מקצוע מתחום המוזיקה) בהחלטת התוצאה הסופית, ניתן יהיה להעריך את כל השירים המשתתפים בגמר הגדול על פי סף הקריטריונים הרחב ביותר".
צופים מרחבי העולם יוכלו להצביע באמצעות פלטפורמה מקוונת מאובטחת, ובאמצעות שימוש בכרטיס אשראי ממדינתם, בעוד צופים מכל המדינות המשתתפות יוכלו להצביע באמצעות שליחת הודעת SMS, שיחת טלפון או באמצעות אפליקציית האירוויזיון.
כזכור, האירוויזיון הקרוב יתקיים בליברפול והבחירה בבריטניה כמארחת עלתה בהמשך להצהרתם של מארגני תחרות השירה האירופית שקבעו כי אוקראינה, המדינה המנצחת אותה ייצגו קאלוש אורקסטרה עם שירם "סטפניה", לא תוכל לארח את האירוויזיון בשל הלחימה המתמשכת על אדמתה. אף שאוקראינה לא תארח, דגל המדינה נשאר בלוגו של התחרות השנה. חצאי הגמר יתקיימו ב-9 וב-11 במאי בעוד גמר התחרות יתקיים ב-13 במאי. טרם ידוע היכן תשובץ ישראל, אותה תייצג נועה קירל, שכן ההגרלה שתקבע את סדר ההשתתפות תיערך רק בהמשך.