מכוער וטעים - עונה 2

מתי ואיפה: 6 במרץ, נטפליקס.
אחד הז'אנרים שנטפליקס התמקצעה בהם בשנים האחרונות הוא ללא ספק סדרות הפודיז - מ-Chef's Table, דרך Nailed It ועד Million Pound Menu. לפני שנתיים היא השתדרגה עם גיוסו של דיוויד צ'אנג, שף מסעדת מומופוקו המוערכת בניו יורק, שהתגלה ככוכב זורח ומצחיק למדי בשמי הטלוויזיה הגסטרונומית. צ'אנג הגיש את Ugly Delicious שחשפה אותו לקהל הרחב ו-Breakfast, Lunch & Dinner המצוינת, בה נפגש עם סלבס כמו כריסי טיגן וסת' רוגן לארוחות מעוררות תיאבון. כעת, אחרי שנה וחצי של עבודה, Ugly חוזרת בעונה שנייה - ולא כדאי להגיע אליה רעבים.
מה הסיפור שלה? בשמונת פרקי העונה הראשונה צ'אנג טייל ברחבי העולם והתחקה אחר שורשיהם הקולינריים, ההיסטוריים והתרבותיים של מאכלים אהובים כמו פיצה, טאקו וברביקיו. בעונה השנייה הוא ימשיך במסעותיו אחר מנות איקוניות והפעם יבקר במומבאי, סידני, איסטנבול וערים נוספות. אנחנו כבר זיהינו שווארמה, אבל נשאיר את שאר המנות כהפתעה.
מוכר לי מאיפשהו: צ'אנג נעזר בחבריו המפורסמים כדי להתנסות בכל האוכל המדהים הזה, והעונה הוא יחבור בשנית לעזיז אנסרי וניק קרול ("פה גדול"), ויצרף למסעותיו גם את מנחת "טופ שף" פדמה לקשמי, דני מקברייד ("משפחת ג'מסטון") ועוד.
8 צפייה בגלריה
מכוער וטעים
מכוער וטעים
"מכוער וטעים"- עונה 2
(באדיבות נטפליקס)
ג'יימי אוליבר, מאחוריך: כפי שנחשף כבר ב-Breakfast, Lunch & Dinner, צ'אנג גילה כי הוא עתיד להפוך לאב בפעם הראשונה, ובאחד מפרקי העונה הוא גם יצלול לעולם מזון הילדים ויבדוק מה מחכה בעתיד לבנו הבכור במסגרות השונות.

אליטה - עונה 3

מתי ואיפה: 13 במרץ, נטפליקס.
"אליטה", או בשמה השני - "הסדרה הספרדית שחלקנו צופים בה כדי להעביר זמן עד ש'בית הנייר' תחזור" - תשיק החודש את עונתה השלישית, ויוצריה קרלוס מונטרו ודאריו מדרונה מבטיחים שהיא תהיה גדולה וטובה יותר מקודמותיה. וב"גדולה וטובה יותר" אפשר רק להניח שמדובר בתכנים מיניים ואלימים אפילו יותר ממה שראינו עד כה, אם זה בכלל אפשרי.
מה הסיפור שלה? כזכור, בשתי העונות הראשונות של "אליטה" נחשפנו לסיפורם של שלושה תלמידים ממעמד הפועלים שזוכים למלגה בתיכון פרטי יוקרתי ומנסים להתמודד לא רק עם קשיי ההתבגרות, אלא גם עם הרצח המסתורי של חברתם לשכבה, מרינה (מריה פדראזה או אליסון פארקר מ"בית הנייר"). בעונה הנוכחית, פולו - שכבר נחשף כרוצח שלה - חוזר לבית הספר וייאלץ להתמודד עם השלכות מעשיו מול שאר התלמידים, כולל גוזמן וסמואל שינסו להביאו למעצר.
8 צפייה בגלריה
אליטה
אליטה
מתוך "אליטה"
(באדיבות נטפליקס)
מוכר לי מאיפשהו: הפרצופים הכי מזוהים של הסדרה, מיגל הרן וחיימה לורנטה (ריו ודנבר מ"בית הנייר"), יחזרו גם הפעם לתפקידיהם.

ווסטוורלד - עונה 3

מתי ואיפה: 16 במרץ, 22:00, ב-HOT HBO, ב-yes EDGE ובסלקום tv.
עם שלל דרמות, טוויסטים וקווי עלילה וזמן מקבילים, התחושה היא שאנחנו כבר בעונה החמישית לפחות של דרמת המדע הבדיוני, אבל אם לשפוט על פי הטריילר המושקע ועמוס האקשן ש-HBO שחררה לעונה השלישית - יש סיכוי לא רע שהיא המעניינת והכיפית מכולן. הרובוטים עזבו את המערב הפרוע לטובת עולם חדש, אך האם הוא טוב יותר? הבעות הפנים של דולורס (אוון רייצ'ל ווד) ומייב (טנדי ניוטון) אומרים שלא ואולי אפילו רחוק מזה. תשחקו אותה מופתעים.
מה הסיפור שלה? העונה החדשה מתקיימת בעולם האמיתי, עשרות שנים לאחר סיום העונה השנייה, ומי ששולטת בו כעת היא חברה טכנולוגית בשם Incite. המארחים הופכים הפעם לאורחים בשטח הלא מוכר, שם דולורס פוגשת את קיילב (ארון פול) ומתכננת להוציא לפועל את תוכנית העל שלה: לצאת למלחמה נגד המין האנושי. ומה יקרה אם זה לא יעבוד? "נעשה את זה בדרך הישנה והטובה - נהרוג את כולם" - כי פעם דולורס, תמיד דולורס. בדרך לשם היא תאלץ להתמודד עם ברנרד (ג'פרי רייט) שינסה לעצור אותה, ועם מייב שנשלחת להרוג אותה אחרי שגבר זר השיב אותה לחיים. בדו קרב בין השתיים שנחשף בטריילר, נראה שהן גם יגיעו לעימות המכריע ואם להודות, אנחנו קצת בעד שתיהן.
מוכר לי מאיפשהו: התוספת הכי מרגשת לעונה הזאת היא ללא ספק זו של ארון פול ("שובר שורות"), אבל סיקרנו אותנו גם ונסן קאסל ("ברבור שחור", שיגלם את הנבל הנוכחי), לנה וויית' ("מומחה לכולם"), הראפר קיד קאדי ושחקן ה-NFL מרשון לינץ', שמופיעים בקאסט החדש.
8 צפייה בגלריה
ווסטוורלד עונה 3
ווסטוורלד עונה 3
מתוך "ווסטוורלד" - עונה 3
(באדיבות HBO)
לא פספסנו: בטריילר אפשר להבחין גם בזוג שנמלט ממה שנראה כמו עיר אירופית בזמן מלחמת העולם השנייה. הצלע הנשית היא מייב (לפי טיזר אחר) או לפחות אחד מהגלגולים הקודמים שלה, וכעת אי אפשר שלא לתהות אם ייפתח ציר זמן נוסף שיחשוף עוד סודות מהעבר.

הקנוניה נגד אמריקה

מתי ואיפה: 17 במרץ, 22:00, ב-HOT HBO, ב-yes EDGE ובסלקום tv.
הסופר זוכה הפוליצר פיליפ רות', שהלך לעולמו לפני כמעט שנתיים, אמר בעבר כי ספר לא יכול להתחרות עם מסכים - לא עם אלה שבקולנוע, לא עם אלה הטלוויזיוניים ואפילו לא עם זה של המחשב. ובכל זאת, יוצרים מתעקשים להמשיך ולעבד את ספריו. הפעם זה היוצר דיוויד סימון ("הסמויה", "הצמד") שבחר לעבד למסך הקטן את "הקנוניה נגד אמריקה", רב המכר מ-2004, המגולל את סיפורם של פיליפ הצעיר ובני משפחתו במציאות אלטרנטיבית בה צ'ארלס לינדברג, גיבור מלחמה המקורב לנאצים, מביס את פרנקלין ד. רוזוולט ונבחר לנשיאות ארצות הברית ב-1940.
מה הסיפור שלה? משפחת לוין היהודית מניו ג'רזי צופה בעלייתו של לינדברג וחוששת מההשלכות של כהונתו, שגורמת להתחזקות האנטישמיות והפאשיזם בקרב העם האמריקני. אב המשפחה, הרמן, מצפה לקידום בעבודה שיאפשר לו ולמשפחתו לעזוב את הקהילה היהודית בה הם חיים לטובת שכונה טובה יותר. אשתו, בניגוד אליו, לא מעוניינת לעזוב ומבינה שכל מה שבנו עתיד להתערער, כשאת הרחובות מתחילה להציף אווירה אלימה ומפלה כלפי יהודים.
מוכר לי מאיפשהו: זואי קאזאן ("חולי אהבה") זונחת את טייפקאסט ההיפסטרית לטובת תפקיד רציני ובוגר בתור האם המודאגת של משפחת לוין. וינונה ריידר תגלם את אחותה, אוולין פינקל, אישה לא נשואה שחייה נדחו במשך 10 שנים בזמן שטיפלה באימן החולה. ג'ון טורטורו הוא הרב ליונל בנגלסדורף, בן זוגה שהופך לדמות מפתח בממשל לינדברג, על אף ההתנגדות הגוברת של קהילתו. אזי רוברטסון בן ה-8 ("סיפור נישואים") יגלם את פיליפ הקטן.
8 צפייה בגלריה
הקנוניה נגד אמריקה
הקנוניה נגד אמריקה
מתוך "הקנוניה נגד אמריקה"
(צילום: Michele K. Short, באדיבות HBO)
רלוונטית מתמיד: "הסיבה לעשיית התוכנית הזאת היא לא כדי להראות מה היה קורה אם אמריקה הייתה תחת שלטונו של צ'ארלס לינדברג או להחליט האם אנטישמיות הייתה יכולה לגרום לסוג של שואה באמריקה", הסביר דיוויד סיימון בריאיון ל"וראייטי". "זאת אלגוריה למקום שאנחנו חיים בו היום. זה לא לינדברג עכשיו, זה דונלד טראמפ. וזה לא שהיהודים הם הקבוצה הפגיעה ביותר לאחרונה בקרב קבוצות מהגרים, אלא אנשים כהי עור ומוסלמים".

שריפות קטנות בכל מקום

מתי ואיפה: 18 מרץ, Hulu.
עוד רב המכר שזוכה לעיבוד טלוויזיוני הוא "שריפות קטנות בכל מקום" של סלסט אינג מ-2017, ככל הנראה הסדרה הכי מדוברת שיוצאת החודש, בכיכובן ובהפקתן של ריס וית'רספון וקרי וושינגטון. הסדרה עולה ב-Hulu חודש אחרי העיבוד של "נאמנות גבוהה" עם זואי קרביץ, אך עם "שריפות" הם מכוונים גבוה יותר ומקווים כמובן לשחזר את הצלחתה של "סיפורה של שפחה" הפופולרית. וכן, הופעותיה האחרונות והמדוברות של וית'רספון בסדרות "שקרים קטנים גדולים" ו"תוכנית הבוקר" בטח לא מזיקות להייפ.
מה הסיפור שלה? אלנה ריצ'רדסון (וית'רספון) היא סוכנת נדל"ן עשירה מהפרברים, שמגלה כי האישה החדשה בשכונה, אמנית בשם מיה וורן (וושינגטון), ישנה עם בתה ברכבן בגלל מחסור כלכלי. אלנה מציעה להעסיק אותה כעוזרת הבית החדשה שלהם - WIN WIN לכאורה גם לוורן שזקוקה לקורת גג וגם לאלנה שרוצה להרגיש כאילו הצילה שתי נפשות (בדרך די פוגענית, יש לציין) ועל הדרך מצאה מישהי שתעשה לה כביסה ופאנלים. הילדים של השתיים מתחברים, אך נראה שהמתחים והסודות בין המבוגרים רק הולכים ומתרבים עד שהזעם יוצר אש ענקית, ליטרלי, שמעלה את האחוזה המפוארת בלהבות.
8 צפייה בגלריה
שריפות קטנות בכל מקום
שריפות קטנות בכל מקום
מתוך "שריפות קטנות בכל מקום"
(צילום מסך, HULU)
מוכר לי מאיפשהו: וית'רספון תתאחד בסדרה עם ג'ושוע ג'קסון, ששיחק לצדה ב"משחקי פיתוי" (1999), והפעם יגלם את בעלה. חדי העין יבחינו בטריילר בחתיך נוסף שייקח חלק בקאסט - ג'סי וויליאמס, בשבילכם ג'קסון מ"האנטומיה של גריי". את וושינגטון, שכבשה את מסכי הטלוויזיה עם "סקנדל", אין ממש צורך להציג.
הקשר הישראלי: בסדרה תשתתף גם ג'יימי ריי ניומן, השחקנית האדמונית שהיא במקרה גם אשתו של גיא נתיב, הבמאי הישראלי זוכה האוסקר של הסרט הקצר "Skin".

בזכות עצמה: בהשראת חייה של מאדאם סי.ג'יי ווקר

מתי ואיפה: 20 במרץ, נטפליקס.
אוקטביה ספנסר היא אולי אחת השחקניות הכי עסוקות בהוליווד, אך בין סרט לסרט היא מצאה זמן גם לככב במיני-סדרה. "בזכות עצמה" עוסקת בחייה של שרה ברידלאב, אשת עסקים פורצת דרך מהמאה ה-19, הידועה גם כמאדאם סי.ג'יי ווקר. הודות לאימפריית הקוסמטיקה ועיצוב השיער לנשים אפרו-אמריקניות שבנתה בשתי ידיה, ווקר דורגה על ידי ספר השיאים של גינס כאישה הראשונה בעולם שהפכה למיליונרית בזכות עצמה.
על מה כל הסיפור? שרה ברידלאב נולדה בלואיזיאנה לזוג עבדים משוחררים ועבדה למחייתה ככובסת. כשהבחינה כי השיער שלה נושר ללא הפסקה, היא ניסתה לרקוח תכשיר מיוחד שיעודד צמיחה וישמור על חוזק השערה, ולשמחתה - גם הצליחה. בעזרת חברותיה, שראו את השינוי המשמעותי בעיניהן, הבשורה הופצה ובמהרה היא החלה למכור את מוצרי הקוסמטיקה שלה לנשים אפרו-אמריקניות בכל האזור, תחת השם מאדאם סי.ג'יי ווקר. עם הגעת המוני הלקוחות, העסק שגשג, הפך את ברידלאב למיליונרית ואפשר לה לפנות גם לאפיקים חברתיים, ולתמוך כלכלית בארגונים פוליטיים שנלחמו בקו קלקס קלאן ובגזענות ששררה ברחובות.
מוכר לי מאיפשהו: ספנסר, זוכת האוסקר שכיכבה באינספור סרטים מצליחים ("העזרה", "מאחורי המספרים") מגלמת את ברידלאב. טיפאני האדיש ("טיול בנות") היא בתה ליליה וכרמן אג'וגו ("סלמה") היא יריבתה העסקית אדי מונרו - עליה כדאי שתקראו עוד בסעיף הבא.
8 צפייה בגלריה
בזכות עצמה: בהשראת חייה של מאדאם סי-ג'יי ווקר
בזכות עצמה: בהשראת חייה של מאדאם סי-ג'יי ווקר
מתוך "בזכות עצמה: בהשראת חייה של מאדאם סי.ג'יי ווקר"
(באדיבות נטפליקס)
לא הכל נוצץ: בטריילר זה אומנם מוזכר כמהלך עלילתי צדדי, אך יש לציין כי קריירת הקוסמטיקה של ברידלאב לא הייתה קיימת לולא אותה אדי מונרו, או אנני מאלון, בשמה האמיתי. את דרכה בתחום החלה ברידלאב כסוכנת מכירות בחברה של מאלון - גם היא אישה שגדלה לזוג עבדים משוחררים, שהחליטה בצעירותה לשלב את חיבתה לכימיה ולעיסוק בעיצוב השיער ולפתח קו מוצרי טיפוח (במקום אלה שנהגו להשתמש בהם והזיקו לקרקפת ולשיער). כעבור זמן מה, ברידלאב החליטה להקים עסק עצמאי מתחרה משלה, וחילוקי דעות בין השתיים הובילו לעזיבתה את החברה של מאלון. על אף שלרבות השנים גם מאלון הפכה ליזמית מצליחה - היא נותרה מאחורי ברידלאב שהפכה, כאמור, למיליונרית.

מיי וג'ורג' (Feel Good)

מתי ואיפה: 20 במרץ, נטפליקס.
השם מיי מרטין אולי עוד לא אומר לכם כלום, אבל אם תשאלו עליה במולדתה קנדה או באנגליה, בה היא מתגוררת כיום, תגלו שמדובר באחת הקומיקאיות המבטיחות בתחום. בגיל 16 היא כבר לקחה חלק בהרכב קומי, ובהמשך כתבה לתוכנית המערכונים הקנדית המצליחה Baroness von Sketch Show - עבודה שזיכתה אותה בשני פרסים בטקס המסך הקנדי. היום, בגיל 32, היא לא רק עם ספיישל של נטפליקס ברזומה (Comedians of the World), אלא גם בדרך להשיק בענקית הסטרימינג סדרה שמבוססת על חייה. וכן, כמו אצל קומיקאים רבים אחרים, מתברר שמאחורי ההומור הבלתי נגמר יש מגירה מלאה באלכוהול וסמים.
מה הסיפור שלה? מיי היא קומיקאית קנדית בתחילה דרכה שעוברת לגור בלונדון במטרה לנסות את מזלה בעולם הסטנדאפ. באחד הערבים היא פוגשת את ג'ורג', בחורה סטרייטית (לפחות עד עכשיו), והשתיים מתאהבות ונכנסות במהרה למערכת יחסים מרגשת אך מסובכת, שכן ג'ורג' לא מוכנה לצאת מהארון בפני חבריה ובני משפחתה. אבל היא לא היחידה שמסתירה משהו: מיי מתמודדת בסתר עם גמילה מאלכוהול, ועושה כל שביכולתה להישאר פיכחת בעולם שכולו חומרים ממכרים.
8 צפייה בגלריה
מיי וג'ורג'
מיי וג'ורג'
מתוך "מיי וג'ורג'"
(באדיבות נטפליקס)
פרט איזוטרי שתשכחו אחרי שקראתם אותו: אביה של מיי הוא כתב האוכל הבריטי ג'יימס שאטו, ואחיו, דניאל שאטו, נשוי לאחייניתה של המלכה אליזבת - ליידי שרה ארמסטרונג-ג'ונס, בתה של הנסיכה מרגרט. קנדית קנדית, אבל לפניך, מייגן מרקל.

המורדת (Unorthodox)

מתי ואיפה: 26 במרץ, נטפליקס.
מאז שמותחן המדע הבדיוני Dark עלה לנטפליקס ב-2017, לא הייתה עוד סדרה גרמנית שהצליחה ליצור באזז אמיתי - וזה בדיוק מה ש"המורדת", המבוססת על ספרה של דבורה פלדמן, מקווה לעשות. מה כל כך מיוחד בה? ראשית, כוכבת הסדרה היא לא אחרת מהשחקנית שירה האס, שבשנים האחרונות מסבה די הרבה גאווה גם בארץ וגם בתפוצות. שנית, הסדרה כולה מדוברת ביידיש ובאנגלית. כך שברשותכם, נחשיב את "המורדת" לאחת משלנו.
מה הסיפור שלה? האס מגלמת את אסתי, צעירה חרדית מהקהילה החסידית הנוקשה שבוויליאמסבורג, ברוקלין. רגע אחרי שהיא מאולצת לנישואי שידוך בהם היא סובלת, היא מחליטה להימלט לברלין כדי להקים לעצמה חיים חדשים ונטולי מגבלות, אך כמתבקש - העבר שלה רודף אחריה גם לשם, והיא נאלצת להתמודד עם השלכות מעשיה.
מוכר לי מאיפשהו: זאת לא הפעם הראשונה שהאס בת ה-24 מגלמת דמות חרדית - ב-2013 היא השתתפה ב"שטיסל", שם גילמה את רוחמה, בתה המתבגרת המרדנית של גיטי. לצדה משחקים גם יוסף סוויד (שחי מספיק זמן בברלין כדי לדעת מילה או שתיים בגרמנית), עמית רהב ("פלאשבק"), גרא סנדלר ("שנות ה-80"), תמר עמית יוסף ("גאליס") ועוד.
8 צפייה בגלריה
המורדת
המורדת
מתוך "המורדת"
(באדיבות נטפליקס)
חשוב לדעת: ג'ף וילבוש בן ה-32, שמגלם את מוישה, הוא שחקן ישראלי-גרמני שנולד בשם ישראל יפתח וילבושביץ, גדל בירושלים ודיבר ביידיש שוטפת מילדות. "'מורדת' היא אתגר מיוחד והזדמנות להשלים עם העבר שלי", סיפר על התפקיד, "מאז שעזבתי את הקהילה הזאת לפני 20 שנה, זו הפעם הראשונה שבה אני מגלם דמות של חרדי אדוק שמדבר ביידיש, שפת האם שלי, מול המצלמה".