בצל מגפת הקורונה התקיים הלילה (ב') טקס גלובוס הזהב באופן חצי וירטואלי, בהנחיית טינה פיי ואיימי פולר. בעוד המנחות ומגישי הפרסים נכחו באולמות בלוס אנג'לס ובניו יורק מול קהל מצומצם, הזוכים קיבלו את הפרסים בביתם או בחדרם במלון, משם שודרו נאומי הזכייה שלהם. מלבד כמה תקלות טכניות בתחילת השידור, הטקס עבר על מי מנוחות וללא הפתעות מיוחדות.
2 צפייה בגלריה
גלובוס הזהב טינה פיי איימי פולר
גלובוס הזהב טינה פיי איימי פולר
טינה פיי ואיימי פולר מנחות את הטקס משתי ערים נפרדות
בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר זכה כצפוי "ארץ נוודים" (Nomadland) של קלואי ז'או, הסרט שמסתמן כמועמד המוביל לזכייה באוסקר. ז'או גם זכתה בפרס הבימוי, והפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שזוכה בפרס זה (ברברה סטרייסנד זכתה בפרס זה על "ינטל" ב-1984).
בפרס הסרט הקומי/מיוזיקל הטוב ביותר זכה "בוראט 2" בכיכובו ובבימויו של סשה ברון כהן, שגם זכה בפרס השחקן הטוב ביותר. את נאום התודה המשעשע שלו התחיל ב"תודה לעיתונאים הזרים הלבנים", עקיצה לתחקיר שפורסם לאחרונה ב"לוס אנג'לס טיימס", שחשף שמתוך 87 החברים שבוחרים את הזוכים בגלובוס הזהב אין חבר שחור אחד. בנוסף הודה לראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, אחד הקורבנות הגדולים של הסרט. לאחר מכן הודה לקולגות, לחבריו ולמשפחתו וגם לשומר הראש שלו, שלדבריו הציל אותו משתי הזדמנויות של התנקשות.
אחד הרגעים המרגשים בטקס היה כאשר צ'דוויק בוזמן, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה אחרי מאבק במחלת הסרטן, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על "הבלוז של מא רייני". אשתו קיבלה את הפרס במקומו, ובדמעות הודתה לאנשים שבוזמן היה מודה להם לו היה חי. בקטגוריה המקבילה זכתה אנדרה דיי על תפקידה בסרט "ארצות הברית נגד בילי הולידיי", ביוגרפיה קולנועית על הזמרת האגדית. שניהם מצטרפים לרשימה מכובדת של שחקנים שחורים שזכו בפרסים נחשבים בטקס השנה, זאת לאחר שנים של ביקורת על הדרה. מלבדם, גם דניאל קאלויה וג'ון בויגה זכו בקטגוריות המשחק. קאלויה, שנאומו נקטע עקב תקלה טכנית בשידור, על תפקיד המשנה בסרט Judas and the Black Messiah, ובויגה על תפקידו באנתולוגיה של סטיב מקווין, Small Axe.
בתחום הטלוויזיה בלטה במיוחד הסדרה "הכתר", שזכתה בקטגוריית סדרת הדרמה הטובה ביותר והעניקה גם פרסים לשחקנים אמה קורין (דיאנה), ג'וש אוקונר (הנסיך צ'ארלס) וג'יליאן אנדרסון (מרגרט תאצ'ר). שירה האס, שהייתה מועמדת על תפקידה ב"המורדת" הפסידה אותו לאניה טיילור ג'וי, שזכתה על תפקידה ב"גמביט המלכה", הסדרה שזכתה גם בפרס המיני-סדרה הטובה ביותר. בפרס הסדרה הקומית זכה הסיטקום הקנדי "שיט'ס קריק", שהמשיך את רצף הזכיות שלו מטקס האמי האחרון.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר", עונה 4
מתוך "הכתר", עונה 4
אמה קורין, זכתה על תפקידה ב"הכתר"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

רשימת הזוכים המלאה:

קולנוע

סרט דרמה: "ארץ נוודים" סרט קומי/מיוזיקל: "בוראט 2" בימוי: קלואי ז'או, "ארץ נוודים" תסריט: ארון סורקין, "משפט השבעה משיקגו" שחקן ראשי בדרמה: צ'דוויק בוזמן, "הבלוז של מא רייני" שחקנית ראשית בדרמה: אנדרה דיי, "ארצות הברית נגד בילי הולידיי" שחקנית ראשית בקומדיה/מיוזיקל: רוזוטנד פייק, "אכפת לי" שחקן ראשי בקומדיה/מיוזיקל: סשה ברון כהן, "בוראט 2" שחקן משנה: דניאל קאלויה, Judas and the Black Messiah שחקנית משנה: ג'ודי פוסטר, The Mauritanian סרט אנימציה: "נשמה" שיר מקורי: Seen, "כל החיים לפניו" פסקול: "נשמה" הסרט הטוב ביותר בשפה זרה: Minari

טלוויזיה

סדרת דרמה: "הכתר" סדרה קומית: "שיט'ס קריק" המיני-סדרה: "גמביט המלכה" שחקן בסדרת דרמה: ג'וש אוקונר, "הכתר" שחקנית בסדרת דרמה: אמה קורין, "הכתר" שחקן בסדרה קומית/מיוזיקל: ג'ייסון סודייקיס, "טד לאסו" שחקנית בסדרה קומית/מיוזיקל: קתרין אוהרה, "שיט'ס קריק" שחקנית משנה בסדרה דרמה: ג'יליאן אנדרסון, "הכתר" שחקן משנה במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: ג'ון בויגה, Small Axe שחקנית במיני-סדרה: אניה טיילור ג'וי, "גמביט המלכה" שחקן במיני-סדרה: מארק רופאלו, "שומר אחי"
טקס פרסי גלובוס הזהב® ה-78, שודר בשידור ישיר היום לפנות בוקר ב- yes TV DRAMA וב-STINGTV. הטקס הערוך והמתורגם ישודר ביום שני ה-1.3 בשעה 21:00 בyes TV DRAMA וב- STINGTV.